Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Інформація щодо здійснення Мінекономіки регуляторної діяльності протягом 2023 р.
08.01.2024 | 09:41 | Департамент регуляторної політики та підприємництваПротягом 2023 року підготовка проектів регуляторних актів Мінекономіки здійснювалась відповідно до вимог, визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) в умовах правового режиму воєнного стану на всій території України відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 та Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Згідно із частиною другою статті 3 Закону при прийнятті регуляторних актів з питань запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану регуляторні процедури, визначені Законом не застосовуються. Зокрема це стосується питань організації оборони важливих об’єктів національної економіки та об’єктів, що забезпечують життєдіяльність населення, використання потужностей та трудових ресурсів підприємств, установ і організацій усіх форм власності для потреб оборони, зміна режиму їх роботи, а також створення умов праці відповідно до законодавства про працю тощо, визначених Планом запровадження та забезпечення заходів здійснення правового режиму воєнного стану в Україні, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 181-р.
При цьому у випадках прийняття Мінекономіки актів, не пов’язаних із забезпеченням заходів правового режиму воєнного стану, регуляторна діяльність здійснювалась з дотриманням регуляторних процедур.
Щодо планування діяльності з розроблення проектів регуляторних актів протягом 2023 року (дотримання принципу передбачуваності та послідовності)
Розроблення проектів регуляторних актів здійснювалося відповідно до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2023 рік (далі – План), затвердженого наказом Мінекономіки від 14.12.2021 № 5196, який розміщено на офіційному вебсайті Міністерства.
Згідно із Планом на 2023 рік було заплановано розробку 3 законопроектів, 10 проектів постанов Кабінету Міністрів України, 20 проектів наказів Мінекономіки, всього 33 проекти.
Разом з тим на виконання низки доручень Кабінету Міністрів України та з метою реалізації окремих положень прийнятих законів України Мінекономіки здійснювало розроблення проектів регуляторних актів, які були включені до зазначеного Плану додатково, зокрема:
6 проектів законів України,
26 проектів постанов Кабінету Міністрів України,
10 проектів наказів Міністерства.
За результатами опрацювання, у звітному періоді видано 9 наказів Мінекономіки:
від 07.03.2023 № 1200 «Про затвердження Змін до Норм часу, необхідного для проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації», зареєстрований в Мін’юсті 23.03.2023 за № 503/39559;
від 01.03.2023 № 1099 «Про затвердження Змін до Порядку передачі та зберігання комплектів документації, пов’язаної з виконанням призначеними органами з оцінки відповідності/ визнаними незалежними організаціями завдань з оцінки відповідності вимогам технічних регламентів, у разі скорочення сфери призначення, призупинення дії або анулювання свідоцтва про призначення та Типового положення про секторальну (міжсекторальну) групу призначених органів з оцінки відповідності та/або визнаних незалежних організацій», зареєстрований в Мін’юсті 16.03.2023 за № 462/39518;
від 09.03.2023 № 1268 «Про затвердження Мінімальних вимог до забезпечення знаками безпеки та здоров’я на роботі»;
від 03.04.2023 № 1811 «Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі», зареєстрований в Мін’юсті 06.06.2023 за № 943/39999;
від 27.04.2023 № 2610 «Про затвердження Правил безпеки в нафтогазодобувні й промисловості», зареєстрований в Мін’юсті 02.06.2023 за № 928/39984;
від 16.08.2023 № 11319 «Про затвердження Порядку державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються майнових прав на твір», зареєстрований в Мін’юсті 09.10.2023 за № 1760/40816;
від 23.11.2023 № 17768 «Про затвердження Регламенту Апеляційної палати Національного органу інтелектуальної власності»;
від 20.12.2023 № 19944 «Про затвердження Положення про комісію з надання дозволу на використання в торговельній марці офіційної назви та міжнародного літерного коду держави Україна»;
від 22.09.2023 № 14186 «Про внесення змін до наказу Міністерства соціальної політики України від 03 червня 2019 року № 851», зареєстрований в Мін’юсті 10.10.2023 за № 1769/40825;
прийнято 21 постанову Кабінету Міністрів України:
від 03.01.2023 № 10 «Про затвердження Порядку надання компенсації витрат ініціаторам створення індустріальних (промислових) парків — суб’єктам господарювання, керуючим компаніям та учасникам індустріальних (промислових) парків на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж»;
від 24.02.2023 № 160 «Про внесення змін до технічних регламентів, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1062 і від 24 лютого 2016 р. № 163»;
від 17.03.2023 № 233 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо дерегуляції господарської діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»;
від 07.04.2023 № 440 «Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного та надзвичайного стану»;
від 18.04.2023 № 358 «Про затвердження базового нормативу відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2022 році господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави»;
від 16.05.2023 № 491 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо проведення централізованими закупівельними організаціями публічних закупівель»;
від 16.06.2023 № 614 «Про затвердження Правил побутового обслуговування населення»;
від 04.07.2023 № 677 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань публічних закупівель»;
від 18.07.2023 № 723 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 432 і № 433»;
від 28.07.2023 № 780 «Про внесення змін до Порядку надання грантів на створення або розвиток переробних підприємств»;
від 28.07.2023 № 785 «Про внесення змін до пункту 4 Положення про основні вимоги до організації діяльності продовольчих, непродовольчих та змішаних ринків»;
від 04.08.2023 № 804 «Про внесення змін до Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків»;
від 11.08.2023 № 839 «Про затвердження Порядку попередньої ідентифікації віку користувачів веб-сайтів виробників, імпортерів пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та/або електронних сигарет»;
від 19.08.2023 № 872 «Про внесення зміни до пункту 20 Технічного регламенту мийних засобів»;
від 15.08.2023 № 859 «Про внесення змін до Порядку сплати зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності»;
від 22.09.2023 № 1032 «Деякі питання відчуження та передачі в оренду (найм) майна державних акціонерних товариств, 100 відсотків акцій у статутному капіталі яких перебувають у державній власності»;
від 10.10.2023 № 1066 «Про затвердження Порядку захисту особистих немайнових прав автора, твір якого став суспільним надбанням, у разі відсутності спадкоємців»;
від 20.10.2023 № 1100 «Деякі питання подання звітності про здійснення діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном»;
від 27.10.2023 № 1118 «Деякі питання провадження господарської діяльності у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном»;
від 15.12.2023 № 1312 «Про затвердження Порядку набуття та втрати статусу сирітських творів, фонограм, відеограм та зафіксованих у них виконань, умов їх дозволеного використання та ведення реєстру»;
від 22.12.2023 № 1370 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2008 р. № 717».
Рішенням Уряду 13 січня 2023 року було утворено Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності (далі – Міжвідомча робоча група). Очолюють Міжвідомчу робочу групу Перший віце-прем’єр-міністр - Міністр економіки України Юлія Свириденко та Віце-прем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.
До робочої групи увійшли, зокрема, представники міністерств економіки, цифрової трансформації, захисту довкілля та природних ресурсів, юстиції, фінансів, регуляторної служби.
Мінекономіки стало першим міністерством, чиї інструменти було проаналізовано, за підсумками роботи Міжвідомча робоча група рекомендувала скасувати понад третину чинних інструментів державного регулювання у сфері компетенції Міністерства.
Відповідаючи на запит бізнесу, на міжвідомчому рівні відбувається постійна робота щодо скасування застарілих та обтяжливих для підприємництва процедур державного регулювання. Міжвідомча робоча група продовжує чистити регуляторне поле від інструментів державного регулювання, що гальмують розвиток бізнесу, негативно впливають на інвестиційний клімат чи неактуальних. Зокрема, протягом 2023 року реформи дерегуляції:
проведено 18 засідань Міжвідомчої робочої групи;
- опрацьовано сфери 20 центральних органів виконавчої влади;
- переглянуто 1323 інструментів державного регулювання бізнесу;
- рекомендовано скасувати 456 інструментів, оптимізувати (електронізувати) 584 інструменти.
Також прийнято 32 нормативно-правові акти, якими скасовано 100 інструментів державного регулювання бізнесу.
Положення проектів регуляторних актів, розробником яких є Мінекономіки, спрямовані на вирішення наступних питань:
скасування інструментів державного регулювання, які втратили актуальність, не виправдано застосовуються та відповідно засмічують регуляторне поле, забезпечення чіткого і прозорого регулювання, розвитку підприємницької діяльності;
скорочення кількості адміністративних послуг шляхом скасування неактуальних і таких, що не видаються;
встановлення чітких вимог до провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, підвищення рівня захисту прав та законних інтересів суб’єктів господарювання;
створення спрощеного механізму участі у програмі надання грантів для суб’єктів господарювання, які зареєстровані та провадять/планують провадити діяльність на деокупованих територіях, що дозволить стимулювати створення нових робочих місць на деокупованих територіях через підтримку малого та середнього бізнесу;
врегулювання питання технічних обмежень у подачі заявок на участь у програмі надання грантів на створення або розвиток переробних підприємств через Портал Дія;
запровадження інструменту фінансової підтримки ветеранів та членів їх сім'ї (дружини або чоловіка) для створення нових бізнесів або відновлення та розвитку наявного бізнесу, що сприятиме створенню нових робочих місць, у тому числі серед ветеранів;
покращення торговельного обслуговування споживачів шляхом забезпечення доступності об’єктів торгівлі для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення та супроводження цих осіб, зокрема сліпих, осіб із порушеннями зору, на кріслах колісних тощо, в об’єктах торгівлі;
підвищення економічної ефективності функціонування індустріальних парків, мінімізація їх впливу на навколишнє середовище, упровадження принципів сталого розвитку, циркулярної економіки, ресурсоефективного та чистого виробництва;
забезпечення оперативного та ефективного здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану;
удосконалення механізму проведення антидемпінгових розслідувань/переглядів та застосування антидемпінгових заходів за результатами проведення відповідних розслідувань/переглядів;
визначення порядку державної реєстрації авторського права і договорів, що стосуються майнових прав на твір;
визначення механізму авторизації електронних майданчиків та організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів великої приватизації, уточнення розміру плати на розвиток електронної торгової системи та за тестування;
сприяння дерадянізації законодавства про працю, нормативне врегулювання питань укладення різних видів трудових договорів, гнучких форм організації праці, зменшення рівня неформальної зайнятості, стимулювання розвитку соціально відповідального бізнесу;
обмеження доступу неповнолітніх осіб до інформації про пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та електронні сигарети, розміщеної на вебсайтах виробників, імпортерів таких виробів;
узгодження законодавства у сфері технічного регулювання та акредитації органів з оцінки відповідності із Законом України «Про адміністративну процедуру» та законодавством і практикою Європейського Союзу;
забезпечення приведення у відповідність до законодавства процедури розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення;
удосконалення регулювання господарської діяльності з виробництва вибухових матеріалів промислового призначення на підставі ліцензії тощо.
сприяння уніфікації процедури прийняття рішень щодо реєстрації безробітних та надання їм соціальних послуг та заходів сприяння зайнятості;
забезпечення та створення нормативно-правового підґрунтя для торгівлі нафтою сирою, газовим конденсатом власного видобутку, що видобуваються на підставі спеціальних дозволів на користування нафтогазоносними надрами (крім обсягів, що використовуються для власних технологічних потреб), скрапленим газом та скрапленим газом вітчизняного виробництва поза організованих товарних ринків на час дії воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування;
забезпечення нормативно-правового механізму надання державної підтримки інвестиційним проектам із значними інвестиціями відповідно до чинного законодавства.
Щодо дотримання принципу прозорості та врахування громадської думки
З метою забезпечення прав суб’єктів господарювання та громадськості на участь у здійсненні регуляторної діяльності проекти регуляторних актів разом із супроводжуючими документами оприлюднюються для обговорення та одержання пропозицій і зауважень на офіційному вебсайті Мінекономіки.
Також на офіційному вебсайті Міністерства розміщується інформація про стислий виклад змісту проекту, поштову та електронну адресу Мінекономіки, інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями зауважень та пропозицій. Передбачається можливість надання громадськістю коментарів, зауважень та пропозицій до проектів регуляторних актів, які опрацьовуються та, у разі доцільності, враховуються структурними підрозділами Мінекономіки.
Пропозиції та зауваження, що надходять в електронній формі централізовано приймаються відповідним структурним підрозділом Міністерства та направляються для опрацювання до профільних департаментів. Строк обговорення проектів регуляторних актів, відповідно до вимог статті 9 Закону, становить не менше одного місяця.
Щодо якості підготовки аналізу регуляторного впливу (АРВ)
Якість підготовки АРВ регуляторного акта забезпечується завдяки застосуванню адекватних вимірювань та числових показників згідно із методикою здійснення АРВ, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (далі – постанова № 308), також обов’язковим є дотримання чіткого алгоритму обрахунку фактичних витрат суб’єктів малого підприємництва (М-Тест).
Проекти регуляторних актів Мінекономіки супроводжуються АРВ відповідно до вимог законодавства та методики, Міністерство за можливості залучає заінтересованих стейкхолдерів до розробки регуляторних актів, проводить обговорення проблемних питань з асоціаціями підприємців, використовує статистичні дані для обрахунку прогнозованих витрат та вигід дії проекту акта тощо.
На виконання вимог Закону для погодження до уповноваженого органу разом з проектом регуляторного акта подаються АРВ цього проекту та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проекту з метою одержання зауважень і пропозицій.
Щодо забезпечення відкритості та систематизації регуляторних актів
На виконання вимог статей 12, 13 Закону спільно з Офісом ефективного регулювання створено та супроводжується Перелік регуляторних актів Мінекономіки (далі – Перелік), який розміщено на офіційному вебсайті Міністерства в рубриці «Діяльність», розділі «Регуляторна діяльність», підрозділі «Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Оновлення і наповнення Переліку регуляторними актами разом із АРВ та звітами про відстеження забезпечує наступність у регуляторній діяльності, надає можливість вчасно переглядати акти та вносити до них зміни у разі необхідності. Водночас Перелік є однією з форм ефективного обміну інформацією про регуляторну діяльність між розробниками і громадськістю, яка маючи доступ до Переліку, може впливати на регуляторну діяльність Мінекономіки, надаючи коментарі, пропозиції та зауваження.
Також з метою належної реалізації державної регуляторної політики та забезпечення принципу прозорості, залучення громадськості до регуляторної діяльності на офіційному вебсайті Мінекономіки функціонують інформаційні підрозділи, зокрема:
нормативно-правове поле,
розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики,
реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності,
повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів,
звіти про відстеження результативності регуляторних актів,
проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи,
дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності,
які постійно наповнюються та актуалізуються.
Щодо відстеження результативності дії регуляторних актів
Відповідно до вимог статей 10, 13, 26 Закону та постанови № 308 стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.
План-графік здійснення у 2023 році заходів відстеження результативності власних регуляторних актів та актів Кабінету Міністрів України, розробником яких було Мінекономіки (далі – План-графік), затверджено 11.01.2023 та розміщено на офіційному вебсайті Міністерства.
З метою здійснення оцінки стану впровадження регуляторного акта та досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті, протягом 2023 року Мінекономіки здійснено 62 заходи відстеження результативності регуляторних актів, за результатами яких 7 регуляторних актів потребують внесення змін. Звіти про відстеження було оприлюднено на вебсайті Міністерства, зокрема щодо:
6 базових, 9 повторних та 10 періодичних відстежень наказів Мінекономіки,
11 базових, 12 повторних та 14 періодичних відстежень постанов Кабінету Міністрів України.
Підсумовуючи викладене, протягом 2023 року реалізація державної регуляторної політики Мінекономіки була спрямована на вдосконалення та спрощення правового регулювання господарських відносин, підтримку з боку держави вітчизняного підприємництва та зменшення втручання державних органів у діяльність суб’єктів господарювання.