Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Генералізована система преференцій Японії (далі – ГСП) призначена для сприяння економічному зростанню в країнах, що розвиваються та покликана збільшити доходи цих країн від експорту.
ГСП Японії передбачає, що імпорт понад 3 600 видів товарів з України та інших країн, що розвиваються, здійснюється без сплати ввізного мита або зі сплатою мита нижче загального рівня.
ДОВІДКОВО ПРО ГСП ЯПОНІЇ
Заснована 1 серпня 1971 року та діє до 31 березня 2031.
БЕНЕФІЦІАРИ: 127 країн і 5 територій, в тому числі Україна
ПРОДУКЦІЯ, що підпадає під преференційний режим імпорту, а саме за ставками ввізного мита нижче загального рівня та нульовими (список):
– сільськогосподарські товари (416 кодів на 9-знаках Митного тарифу Японії): м'ясо та їстівні субпродукти індиків, качок, гусей; сало, цикорій, артишок, картопля, малина, ожина, журавлина, житнє борошно, вівсяна крупа, готова або консервована риба, огірки, корнішони, томати, води мінеральні та газовані, пиво із солоду тощо;
– промислова продукція (3209 код на 9-знаках Митного тарифу Японії): цемент, аміак, гідрооксид натрію, оксид титану, різні види хімічних речовин та мінералів, папір та картон, пряжа лляна, нитки швейні із синтетичних або штучних волокон, головні убори, парасольки, посуд та прибори столові або кухонні; гвинти, болти, гайки та аналогічні вироби, з чорних металів; ножі, ножиці, електроди, вудки, гачки, котушки риболовні, термоси тощо.
СТАТИСТИЧНІ ДАНІ
У 2019 році загальний обсяг імпорту товарів у рамках програми ГСП Японії склав понад 41 млрд. дол. США.
Протягом 2017 – 2019 років Японія імпортувала з України товари, що підпадали під дію ГСП на суму від 8,6 до 10,2 млн. дол. США, у т.ч. мінеральні продукти, недорогоцінні метали, продукцію хімічної та пов’язаної з нею промисловості, деревину та вироби з деревини, текстильні матеріали та вироби, одяг, зернові культури, овочі та фрукти тощо.
КОРИСТУЙТЕСЯ ДОДАТКОВИМИ ПЕРЕВАГАМИ НА РИНКУ ЯПОНІЇ!
КЛЮЧОВІ ВИМОГИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ГСП ЯПОНІЇ
1. ТРАНСПОРТУВАННЯ – ПРЯМА ПОСТАВКА
Товари повинні транспортуватися безпосередньо до Японії без проходження через будь-які інші території.
Разом з тим, товари, що транспортуються в Японію через території інших країн, мають право на отримання пільгового режиму, якщо:
(а) вони не піддавалися будь-якій обробці в країнах транзиту крім перевантаження або тимчасового зберігання виключно внаслідок транспортних вимог;
(б) перевантаження або тимчасове зберігання було здійснено на митних складах або будь-якому іншому подібному місці, під контролем митних органів країн транзиту.
2. ОСНОВНІ КРИТЕРІЇ ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ
Як правило, товар має бути повністю вироблений в Україні.
Водночас, у разі якщо товар, вироблений повністю або частково з матеріалів або деталей, які імпортуються з інших країн чи невідомого походження, такий товар вважатиметься походженням з України, якщо ці матеріали або деталі зазнали достатньої обробки (див. Перелік операцій з обробки, які не вважаються достатніми).
Як правило, роботи або операції з обробки вважаються достатніми, коли вироблений товар класифікується відповідно до товарної позиції Гармонізованої системи на рівні 4 цифр.
Водночас деякі роботи або операції з обробки не будуть вважатися достатніми, якщо такі роботи або операції з обробки є занадто простими, навіть якщо відбулись зміни товарної позиції відповідно до Гармонізованої системи.
При цьому окремі товари повинні задовольняти певні вимоги для здійснення їх експорту. Перелік таких товарів та відповідних вимог розміщено за посиланням.
3. ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ
Для того, щоб товари, отримали преференційний митний режим, при ввезенні їх до Японії, японським митним органам повинен бути представлений сертифікат походження товару за формою "А" (об’єднана декларація і сертифікат). Сертифікат видається митними органами (або іншими компетентними державними органами країни-експортера, яка отримала преференційний режим або іншими органами цієї країни, такими, як торгові палати, які зареєстровані як емітенти японських митних органів) на підставі заяви від експортера, коли він здійснює експорт відповідних товарів.
Водночас, для партій товарів, митна вартість яких не перевищує 200 000 ієн (орієнтовно $1 800), або товарів, походження яких є очевидним, такий сертифікат не вимагається.
ПОРАДИ ДЛЯ БІЗНЕСУ: ЯК ОТРИМАТИ ВИГОДИ ВІД ГСП ЯПОНІЇ
КРОК 1. |
Визначити код товару за тарифною класифікацією Японії (див. Митний тариф Японії, розміщений на сайті Митної служби Японії customs.go.jp). |
КРОК 2. |
Перевірити чи включений код товару, визначений у кроці 1, до списку кодів на які розповсюджується дія ГСП (список). |
КРОК З. |
Якщо товар підпадає під дію ГСП необхідно оцінити додаткові вигоди від пільгової ставки ввізного мита для надання відповідної цінової пропозиції партнеру в Японії. |
КРОК 4. |
Впевнитись, що товар відповідає критеріям походження. |
КРОК 5. |
Впевнитись, що транспортування товару відповідає встановленим вимогам. |
КРОК 6. |
У разі, якщо митна вартість партії перевищує 200 000 ієн – підготувати сертифікат походження форми А. |
Детальна інформація про ГСП Японії наведена на сайті Міністерства закордонних справ Японії (mofa.go.jp) у розділі "Генералізована система преференцій".
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Сайт Міністерства закордонних справ Японії