Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Республіки Казахстан
09.10.2024 | 15:15 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 25 та 27 вересня 2024 року було проведено засідання, присвячене першому Огляду торговельної політики Казахстану, що дозволило іншим членам СОТ поглибити своє розуміння основних змін його торговельного, економічного та інвестиційного режимів з часу набуття членства в СОТ у листопаді 2015 року.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Республіки Казахстан та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/459 і WT/TPR/S/459), які містять детальну інформацію про торговельну політику Казахстану, а також письмові запитання інших членів СОТ. Всього було завчасно направлено понад 300 письмових запитань до Казахстану від 18 членів СОТ, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники 32 делегацій, у тому числі й України.
Учасники відзначали стійкість і адаптивність економіки Казахстану, яка демонструє стабільний розвиток протягом останніх років попри чисельні зовнішні потрясіння. Так, незважаючи на падіння економіки у 2020 році (на 2,6 відсотка), викликане пандемією COVID-19, а також нещодавні порушення ланцюгів поставок, спричинені повномасштабним вторгненням росії в Україну, рівень зростання реального ВВП Казахстану становив в середньому 3,3 відсотка у 2017-2023 роках, насамперед, завдяки експорту вуглецевих енергоресурсів, який складає близько 60 відсотків у загальному обсязі експорту товарів і є основним драйвером розвитку. Зростанню сприяли і інші сектори економіки Казахстану, зокрема промисловість, телекомунікації та будівництво, які зазнають помітних позитивних трансформацій. Згадувалися також і досягнення Казахстану у сфері цифровізації, швидкий перехід до цифрової торгівлі та електронного урядування. У цьому зв’язку учасники засідання закликали Казахстан продовжувати реалізацію заходів у напрямі збільшення диверсифікації економіки, підвищення енергоефективності та переходу до “зеленої енергетики”, створення сприятливого бізнес-середовища.
У багатьох виступах віталася активна участь Казахстану у діяльності СОТ, у тому числі з питань торгівлі і забезпечення гендерної рівності, внутрішнього регулювання сфери послуг, електронної комерції, сільського господарства, субсидій у галузі рибальства, сприяння фінансуванню заради розвитку, діяльності малих і середніх підприємств, а також зазначалося про особливий внесок Казахстану у проведення дванадцятої Конференції міністрів СОТ, ратифікацію Угоди про субсидії у галузі рибальства, виконання своїх зобов’язань з направлення повідомлень до СОТ тощо. Згадувалися і прогрес Казахстану в сфері спрощення процедур торгівлі, забезпечення функціонування порталу “єдиного вікна”, що дозволило значно знизити витрати, пов’язані з торгівлею. Оцінюючи вплив вступу Казахстану до СОТ на показники його зовнішньої торгівлі, члени СОТ наводили дані про двократне збільшення її обсягів за відповідний період в результаті запровадження більш відкритого торговельного режиму.
Поряд з визнанням успіхів Казахстану в економічній та торговельній сферах важливим аспектом дискусій були питання щодо особливостей формування міжнародної торговельної політики Казахстану у контексті її “прив’язаності” до спільної торговельної політики та правил Євразійського економічного союзу (ЄАЕС), що створює певні обмеження у доступі до ринків товарів та послуг цієї країни і заважає вільній торгівлі з третіми країнами. У цьому зв’язку питання порушувалися щодо процесу інтеграції та ролі інституцій ЄАЕС у формулюванні цілей торговельної політики Казахстану, можливостей та стану переговорного процесу щодо укладення двосторонніх торговельних угод з третіми країнами; заходів контролю торгівлі товарами в рамках ЄАЕС з урахуванням відмінностей у ставках ввізних мит та правилах технічного регулювання тощо.
Визнаючи позитивні кроки у реформуванні інвестиційного режиму Казахстану, учасники закликали Казахстан усунути наявні обмеження, що продовжують застосовуватися в окремих секторах надання послуг. При цьому висловлювалися пропозиції щодо необхідності зменшення безпосередньої участі держави в економіці та просування більш конкурентоспроможних ринків товарів і послуг. Так, на думку деяких учасників, зниження впливу держави на таких ключових ринках, як ринок газу, електроенергії, залізничного та водного транспорту, може сприяти залученню потенційних інвесторів та ще більшому зростанню економіки. Члени СОТ також звертали увагу Казахстану на доцільності збільшення своїх зусиль у забезпеченні прозорості регуляторного процесу та удосконалення механізму проведення консультацій з громадськістю, зокрема з іноземними інвесторами.
Занепокоєння викликали і деякі інші нетарифні бар’єри, збереження яких у торговельному режимі Казахстану, на думку членів СОТ, не узгоджується із необхідністю забезпечення відкритості торгівлі. У цьому контексті згадувалися запроваджені Казахстаном тимчасові заборони на імпорт і експорт з метою здійснення контролю внутрішніх цін і забезпечення внутрішніх поставок.
Запитання також порушувалися щодо санітарних та фітосанітарних заходів, технічного регулювання, правил надання інвестиційних стимулів та субсидій у рамках підтримки вітчизняного виробництва, державних торговельних підприємств, захисту прав інтелектуальної власності, а також сфери сільського господарства, зокрема тарифних квот та заходів стабілізації цін на продовольчі товари.
Завчасно направлені запитання України до Казахстану стосувалися: фіскальної політики та режиму оподаткування; санітарних та фітосанітарних вимог, а також можливостей укладення двосторонніх угод у цій сфері; заходів, що застосовуються Казахстаном з метою спрощення адміністративних процедур для отримання дозволів на міжнародні автомобільні перевезення тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У своєму виступі делегація України відзначила важливу роль Казахстану у світовій торгівлі, особливо на регіональному рівні, та в діяльності СОТ, а також досягнутий прогрес в питаннях спрощення процедур торгівлі, розвитку торговельної інфраструктури, митного оформлення товарів, функціонування “єдиного вікна” тощо. Основну увагу казахської сторони було привернуто до значних перешкод у двосторонній торгівлі у різних секторах, наявність яких спричинило збройне вторгнення рф в Україну в 2022 році та його вкрай негативні наслідки, які продовжують відчуватися до цього часу. Ураховуючи тенденцію до зменшення обсягів двосторонньої торгівлі, казахській стороні було запропоновано додатково вивчити можливості, які надають обом країнам існуючі домовленості та угоди в сфері торгівлі між Україною та Казахстаном. Крім того, казахську сторону було закликано приєднатися до процесів реконструкції та відновлення України, а також реалізації української Формули миру.
Довідково: у 2021 році обсяги торгівлі товарами та послугами між Україною та Казахстаном становили 1,4 млрд доларів США, що перевищувало рівень 2020 року на 67,2 відсотка. У 2022 році через повномасштабне вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі товарами з Казахстаном скоротилися на 37,4 відсотка у порівнянні з попереднім роком – до 0,8 млрд доларів США. У 2023 році обсяги торгівлі товарами між Україною та Казахстаном продовжували зменшуватися (до 0,5 млрд доларів США - на 34 відсотки менше у порівнянні з 2022 роком).
З більш детальною інформацією щодо проведення першого Огляду торговельної політики Республіки Казахстан можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням https://bit.ly/3Nhpw1W, де є доступними для завантаження звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу