Міністерство економіки України

Головна / Діяльність / Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС / Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
Меню

ДО УВАГИ ЕКСПОРТЕРІВ: Європейський Союз продовжив до 5 червня 2025 року термін дії безмитної торгівлі

06 червня 2024 року набуває чинності  Регламент (ЄС) 2024/1392 Європейського Парламенту та Ради від 14 травня 2023 року, яким передбачено продовження ЄС до 5 червня 2025 року (включно) заходів з тимчасової лібералізації торгівлі з Україною, які охоплюють скасування усіх мит, тарифних квот і захисних заходів щодо імпорту походженням з України.

Ухвалений Регламент передбачає:

  1. Призупинення застосування системи вхідних цін для тих товарів (фрукти та овочі), до яких вона застосовується відповідно до Додатка І-А Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі – Угода про асоціацію). До імпорту цих товарів не застосовуються митні збори.
  2. Призупинення застосування тарифних квот на товари, відповідно до Додатка І-А Угоди про асоціацію. Товари, що підпадають під ці тарифні квоти, дозволені до ввезення до ЄС з України без сплати мита.
  3. Призупинення застосування захисних заходів.

Зазначені заходи з лібералізації торгівлі, у свою чергу, зобов’язують Україну дотримуватись низки таких умов:

  • дотримання правил походження товарів та пов'язаних з ними процедур, передбачених Угодою про асоціацію;
  • утримання від запровадження нових мит або зборів, що мають еквівалентну дію, та нових кількісних обмежень або заходів, що мають еквівалентну дію, для імпорту, що походить з ЄС, від підвищення існуючих рівнів мит або зборів або від запровадження інших обмежень на торгівлю з ЄС, включаючи дискримінаційні внутрішні адміністративні заходи, якщо тільки вони не є чітко виправданими в умовах війни;
  • повага до демократичних принципів, прав людини і основоположних свобод та дотримання принципу верховенства права, а також постійні зусилля у боротьбі з корупцією та незаконною діяльністю, як це визначено статтями 2, 3 та 22 Угоди про асоціацію.

У випадку порушення Україною цих правил, ЄС залишає за собою право провести розслідування та за результатами повністю або частково зупинити дію преференцій.

Окрім цього, новим Регламентом, серед іншого, передбачено забезпечення збалансованого підходу між підтримкою України та захистом сільськогосподарських ринків ЄС. Регламентом, зокрема, запроваджуються такі положення:

  • постійний моніторинг Європейською Комісією впливу Регламенту, беручи до уваги інформацію про експорт, імпорт, ціни на ринку ЄС або на ринку однієї чи кількох держав-членів, а також про виробництво ЄС товарів, на які поширюються запроваджені заходи лібералізації торгівлі;
  • здійснення Європейською Комісією оцінки ситуації на ринку ЄС або ринку однієї чи кількох держав-членів для подібних або безпосередньо конкуруючих товарів з метою запровадження захисних заходів у разі негативного впливу імпорту на ринок;
  • застосування за критичних обставин Європейською Комісією тимчасових обмежувальних заходів шляхом прийняття імплементаційного акта;
  • спеціальний режим щодо імпорту яєць та альбумінів, м’яса птиці та продуктів з м’яса птиці, цукру, вівса, кукурудзи, борошна та гранул, ячмінної крупи, шроту та меду, який полягає у автоматичному встановленні відповідних тарифних квот Європейською Комісією протягом 14 календарних днів після досягнення обсягів імпорту цих товарів на митну територію ЄС, які становитимуть середнє арифметичне від обсягів імпорту у другій половині 2021 року, 2022 та 2023 роках.

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json