Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Саудівської Аравії
17.03.2021 | 10:39 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодПроведення третього Огляду торговельної політики Саудівської Аравії дозволило членам Світової організації торгівлі поглибити своє розуміння основних змін економічного, торговельного та інвестиційного режиму та викликів, які постають перед цією країною, у тому числі у зв’язку з поширенням коронавірусу COVID-19, порушити запитання та отримати письмові відповіді. Засідання, присвячене зазначеному Огляду, проходило 3 та 5 березня 2021 року в онлайн-форматі.
Економіка Саудівської Аравії продовжує демонструвати високий рівень залежності від нафти. Протягом періоду між попереднім оглядом у 2016 році урядом цієї країни було запроваджено ряд ініціатив, спрямованих на модернізацію та диверсифікацію економіки, і продовження їх реалізації залишається важливим питанням для підвищення конкурентоспроможності непов’язаних з нафтою секторів. Середньорічний темп зростання реального ВВП становив 1,6 відсотків у 2015-2019 роках, при цьому показники зростання нафтового сектору були нижчими, ніж інших секторів. У 2020 році, крім глобального економічного шоку, пандемія COVID-19 спричинила найбільше в історії скорочення світового попиту на нафту та негативно вплинула на державні надходження, що відобразилося і в економічних індикаторах. За оцінками МВФ, показники зростання реального ВВП Саудівської Аравії знизилися з 0,3 відсотка у 2019 році до -5,4 відсотка у 2020 році.
Частка обсягу торгівлі товарами та послугами у відношенні до ВВП Саудівської Аравії знизилася з 71 відсотка у 2015 році до 63,7 відсотка у 2019 році. Товарна структура експорту залишалася в основному незмінною: нафта та мінеральні продукти (77 відсотків від загального обсягу у 2019 році), пластмаси та гума (7,4 відсотка), хімічна продукція (7,1 відсотка). Структура імпорту була представлена такими категоріями як машини та електрообладнання (20,9 відсотка від загального обсягу імпорту товарів у 2019 році), транспортне обладнання (20,6 відсотка) та хімічна продукція (9,4 відсотка). Основними напрямами експорту товарів з Саудівської Аравії є країни Азії (60,5 відсотка), ЄС (13,1 відсотка), країни-учасниці Ради співробітництва арабських держав Перської затоки (9,1 відсотка) та США (5 відсотків). Що стосується імпорту, то у 2019 році 38,8 відсотка ввезених до Саудівської Аравії товарів походило з країн Азії; 23,5 відсотка - з ЄС; 18,4 відсотка - з Китаю; 12,4 відсотка – з США.
Учасники згаданого засідання у своїх виступах відзначали заходи Саудівської Аравії щодо реалізації реформ у рамках нової економічної стратегії “Vision 2030”, спрямованих на вирішення структурних економічних проблем шляхом диверсифікації економіки та зменшення її залежності від нафти, створення умов, сприятливих для торгівлі та інвестицій. Зокрема, члени СОТ високо оцінювали політику Королівства у напрямі поліпшення ділового середовища, впровадження заходів із спрощення торгівлі, відкриття ряду секторів економіки, зокрема шляхом приватизації та скорочення “негативного” списку для іноземних інвестицій. Відзначалися також заходи з модернізації судової системи, удосконалення законодавства у сфері інтелектуальної власності, прийняття нових законів про конкуренцію та державні закупівлі, а також реформування ринку праці. При цьому зазначалося, що такі зміни політики супроводжувалися як інституційними змінами, наприклад, створенням окремого органу у сфері зовнішньої торгівлі (the General Authority for Foreign Trade), так і змінами деяких процедур, зокрема запровадженням електронних торгових майданчиків для реєстрації сертифікатів відповідності споживчих товарів (“SABER”) та електронного єдиного вікна.
На думку багатьох учасників, такі зміни політики забезпечували достатньо вагому відповідь економічним викликам, пов’язаним з пандемією COVID-19. Вітаючи проведені реформи, члени СОТ закликали Саудівську Аравію продовжувати зусилля з диверсифікації економіки та підвищення прозорості інвестиційного режиму та процедур торгівлі.
Водночас порушувалися запитання та висловлювалися занепокоєння щодо заходів, які, на думку деяких членів СОТ, обмежують торгівлю. Зокрема, учасники запитували додаткову інформацію про нещодавні зміни урядової політики, спрямованої на локалізацію виробництва, та висловлювали певні занепокоєння стосовно оголошеної вимоги щодо необхідності створення компаніями своїх регіональних представництв в Саудівській Аравії як передумову для можливості укладення державних контрактів.
Члени СОТ також висловлювали занепокоєння щодо збільшення ставок ввізних мит під час пандемії, запровадження обмежень експорту, застосування та адміністрування різних акцизних зборів на деякі напої, вимог щодо огляду вантажів окремих товарів перед відправкою, сертифікації “Халяль”, нових процедур оцінки відповідності та зборів, пов’язаних із впровадженням нової сертифікаційної платформи SABER.
Довідково: проста середня MFN ставка ввізних мит, що застосовувалася у Саудівській Аравії у 2020 році, зросла до 5,5 відсотка з 5,2 відсотків у 2015 році через зміни тарифної структури і підвищення ставок на окремі товари (добрива, м’ясні та молочні продукти). Найбільш часто застосовувалися ставки ввізних мит у розмірах 5 відсотків (77,4 відсотка від всіх тарифних ліній), нульова ставка (10,6 відсотка від всіх тарифних ліній) та 5-15 відсотків (9,7 відсотка від всіх тарифних ліній). На невелику кількість сільськогосподарських товарів застосовувалися значно вищі розміри ставок, наприклад, 100 відсотків – на тютюнові вироби. У червні 2020 року ставки ввізних мит на різні категорії споживчих, промислових та сільськогосподарських товарів були підвищені у відповідь на пандемію COVID-19 (на молочну продукцію, соки, рослинну та оливкову олію, деякі види хімічної продукції, будівельні матеріали та транспортні засоби).
Під час засідання також згадувалися постійні виклики, пов’язані із захистом прав інтелектуальної власності та станом вирішення комерційних спорів у Саудівській Аравії. Крім того, порушувалися питання щодо різних вимог стосовно сплати податку на прибуток, встановлених для національних та міжнародних компаній.
Члени СОТ також наголошували на важливості своєчасного направлення нотифікацій до СОТ і закликали Саудівську Аравію якнайшвидше повідомити про зміни свого торговельного режиму, у тому числі про внутрішню підтримку у сфері сільського господарства та про підвищення ставок ввізних мит.
Всього Саудівською Аравією було завчасно отримано понад 570 письмових запитань від різних членів СОТ, у тому числі від України.
Довідково: запитання, направлені від України, стосувалися: інвестиційного режиму; обмежень імпорту; підвищення ставок ввізних мит на сільськогосподарську продукцію; можливостей нової електронної системи, що використовується при митному оформленні; застосування захисних заходів; вимог щодо сертифікатів “Халяль”; процедури примусового ліцензування та ролі нового національного органу у посиленні захисту прав інтелектуальної власності тощо.
Процедуру Огляду буде завершено після того, як Саудівська Аравія у місячний термін надасть відповіді на всі отримані запитання.
З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом Королівства Саудівська Аравія та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/407 і WT/TPR/S/407), та інші матеріали щодо торговельної політики цього члена СОТ.