Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Директорату розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Співробітництво з НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Загальна інформація та “перша хвиля” переговорів
29.08.2023 | 21:07 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуРибальство й аквакультура є одними з найважливіших джерел продовольства, харчування, доходів та забезпечують засоби до існування для мільйонів людей в усьому світі.
Разом з тим, за даними Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) у 2017 році 34,2% рибних запасів оцінювалися як такі, що знаходяться на біологічно нестабільному рівні (переловлюються), а 65,8% становили запаси, що експлуатуються на максимальному рівні.
Водночас, певні субсидії в галузі рибальства, вимірювані в десятках мільярдів доларів щорічно, значно спотворюють ситуацію на світовому ринку риби та морепродуктів і призводять до перелову, перевиробництва і виснаження рибних ресурсів.
НАМІРИ СВІТОВОЇ СПІЛЬНОТИ
25 вересня 2015 року держави-члени Організації Об’єднаних Націй прийняли Порядок денний у галузі сталого розвитку до 2030 року та Цілі сталого розвитку (далі – ЦСР), які складаються з 17 масштабних цілей, що включають 169 цільових показників, якими протягом наступних років будуть керуватися уряди, міжнародні організації та громадянське суспільство.
Низка ЦСР безпосередньо стосуються рибальства й аквакультури та сталого розвитку цього сектору, зокрема:
ЦСР 14.4 передбачено "до 2020 року забезпечити ефективне регулювання вилову і покласти край перелову, незаконному, непідзвітному та нерегульованому рибному промислу і згубній рибопромисловій практиці…"
ЦСР 14.6 передбачено "до 2020 року заборонити деякі форми субсидій для рибного промислу, що сприяють створенню надмірних потужностей і перелову, скасувати субсидії, що сприяють незаконному, непідзвітному та нерегульованому рибному промислу, й утримуватися від запровадження нових таких субсидій, визнаючи, що належне та ефективне застосування спеціального і диференційного режиму щодо країн, що розвиваються, та найменш розвинених країн має бути невід’ємною частиною переговорів з питання субсидування рибного промислу, які проводяться в рамках Світової організації торгівлі".
Керуючись зазначеними цілями, члени СОТ у 2016 році вирішили прискорити переговорний процес з метою прийняття угоди щодо обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства.
РЕТРОСПЕКТИВА ПЕРЕГОВОРІВ У СОТ
Переговори в рамках СОТ з цього питання були започатковані у 2001 році на
4-ій Конференції міністрів у м. Доха, держава Катар, з метою "роз’яснити та вдосконалити" чинні дисципліни СОТ щодо субсидій у галузі рибальства. (Декларація міністрів 2001, розділ щодо субсидій у галузі рибальства).
Сторони розвинули цю домовленість під час Конференції міністрів у Гонконзі у 2005 році. Зокрема, вони заявили про необхідність "посилення дисципліни субсидування в галузі рибальства, зокрема шляхом заборони певних форм субсидій, які сприяють надлишковій потужності і надмірному вилову риби [...]. Належний та ефективний спеціальний та диференційний режим для країн, що розвиваються, і найменш розвинених країн повинен бути невід'ємною частиною переговорів, беручи до уваги важливість цього сектора для пріоритетів розвитку, скорочення рівня бідності, та вирішення проблем рівня життя і продовольчої безпеки". (Параграф 9 Додатку D Декларації міністрів 2005).
Довгий час переговори щодо обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства вважалися проблематичними в рамках СОТ, ураховуючи складність визначення форм субсидій, які призводять до надлишкових рибальських потужностей і перелову, а також адаптації спеціального та диференційного режиму в такий спосіб, щоб він відображав пріоритети розвитку та забезпечення стійкості рибальства в довгостроковій перспективі.
Робота з пошуку прийнятного рішення щодо обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства активізувалася наприкінці 2016 року.
Результатом переговорів членів СОТ стало прийняття на 11-ій Конференції міністрів, яка проходила 10 - 13 грудня 2017 року у м. Буенос-Айрес, Аргентинська Республіка, Міністерського рішення щодо субсидій у галузі рибальства (WT/MIN(17)/64 англійською та українською мовами). У цьому документі відзначено, що члени погоджуються продовжувати конструктивні переговори з метою прийняття угоди про всебічні та ефективні дисципліни, що забороняють певні форми субсидій у галузі рибальства, які сприяють надмірним потужностям і перелову, та скасовують субсидії, які сприяють незаконному, непідзвітному та нерегульованому (ННН) рибальству.
24 листопада 2021 року було розповсюджено проєкт угоди з рибальських субсидій (WT/MIN(21)/W/5) та пояснювальну записку до нього (WT/MIN(21)/W/5/Add.1). Проєкт угоди заснований на колективних зусиллях членів СОТ, які інтенсивно працювали над попередніми версіями тексту.
Члени СОТ проводили обговорення на основі зазначеного проєкту наприкінці 2021 року – першому півріччі 2022 року з метою пошуку консенсусу. Здебільшого обговорювалися положення статті 5 (субсидії, які сприяють перелову та надмірним потужностям), 1.2 (паливні субсидії), 11.3 (територіальність).
Напередодні 12-ї Конференції міністрів голова Переговорної групи розповсюдив оновлений проєкт угоди з рибальських субсидій (WT/MIN(22)/W/20), який відображав прогрес, досягнутий на переговорах, та текстові формулювання, запропоновані головою, які, на його думку, сприяли б наближенню позицій членів. Було також розповсюджено пояснювальну записку до проєкту (WT/MIN(22)/W/20/Add.1).
Результатом наполегливої роботи членів СОТ стало ухвалення на 12-ї Конференції міністрів, яка відбулась 12 – 17.06.2022, Угоди про субсидії у галузі рибальства (WT/MIN(22)/33 – WT/L/1144).
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:
Переговори у СОТ щодо рибальських субсидій