Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Нової Зеландії
07.06.2022 | 22:35 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодУ Світовій організації торгівлі 1 та 3 червня 2022 року проходило засідання, присвячене проведенню шостого Огляду торговельної політики Нової Зеландії. Члени СОТ мали можливість дізнатися про досягнення та зміни економічної, торговельної та інвестиційної політики Нової Зеландії, що відбулися у період між попереднім Оглядом у 2015 році, а також порушити запитання, що становлять їх торговельний інтерес, та отримати письмові відповіді на них від Нової Зеландії. Направлення завчасно понад 440 письмових запитань різними членами СОТ, а також оголошення виступів представниками 41 делегацій безпосередньо під час засідання, у тому числі і від України, підтвердили важливу роль Нової Зеландії у діяльності СОТ та заінтересованість учасників цього заходу у розвитку торговельних та економічних відносин із вказаною країною.
Члени СОТ у своїх виступах відзначали стійкість та відкритість економіки Нової Зеландії, а також позитивні тенденції її розвитку, незважаючи на негативний вплив пандемії COVID-19. Так, щорічні темпи зростання реального ВВП Нової Зеландії становили в середньому 3,4 відсотка у 2015-2019 роках, що обумовлювалося насамперед сприятливими умовами для торгівлі. У 2020 році через пандемію COVID-19 реальний ВВП Нової Зеландії скоротився на 2,1 відсотка (за оцінками Міжнародного валютного фонду). Проте своєчасне використання Урядом інструментів фіскальної політики, спрямованих на подолання негативних наслідків пандемії для домогосподарств та бізнесу, а також конкурентоспроможність основних товарів експорту Нової Зеландії, зокрема живих тварин та продукції тваринництва, підтримали здатність економіки витримувати світову кризу. За прогнозом МВФ, у 2021 році показник зростання реального ВВП Нової Зеландії становитиме 5,1 відсотка.
Таким чином, протягом 2015-2021 років Нова Зеландія продовжувала зміцнювати свою позицію як однієї з найбільш відкритих економік у світі, основним стимулом розвитку якої є торгівля, і спрямовувала свою політику на забезпечення її інклюзивності. У цьому зв’язку члени СОТ вітали заходи, що здійснюються Новою Зеландією в рамках імплементації стратегічних документів щодо забезпечення отримання переваг від торгівлі всіма громадянами Нової Зеландії (Trade for All Agenda) та відновлення торгівлі шляхом посилення підтримки експортерів (Trade Recovery Strategy). Водночас зазначалося про необхідність проведення подальших реформ та диверсифікації торгівлі.
Учасники засідання високо оцінювали прихильність та активну участь Нової Зеландії у діяльності СОТ, її лідерство у багатосторонніх переговорах та внесок у поточні обговорення спільних ініціатив, залученість у процес підготовки до 12-тої Конференції міністрів СОТ, проведення якої заплановано на 12 – 15 червня 2022 року.
Зазначалося також і про те, що у період між оглядами Новою Зеландією було ратифіковано п’ять нових регіональних торговельних угод (Trans-Pacific Partnership Agreement, Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership, Pacific Agreement on Closer Economic Relations Plus, Regional Comprehensive Economic Partnership, Digital Economy Partnership Agreement), оновлено угоди про вільну торгівлю з Сінгапуром та Китаєм, підписано Угоду про вільну торгівлю між Новою Зеландією та Великою Британією. Всього Новою Зеландією ратифіковано 15 угод про вільну торгівлю, що охоплюють 29 економік світу. Очікується, що близько 82 відсотки експорту та 86 відсотків імпорту Нової Зеландії буде здійснюватися в рамках таких угод при відповідно 69 відсотків та 63 відсотки станом на червень 2021 року. Окрім мети лібералізації торгівлі, укладені угоди також допомагають досягненню поставлених Урядом цілей економічного зростання та диверсифікації торгівлі, створюючи нові можливості, знижуючи витрати та усуваючи торговельні бар’єри.
Члени СОТ вітали модернізацію торговельного та інвестиційного режимів Нової Зеландії у напрямі забезпечення подальшого спрощення та упорядкування адміністративних процедур, позитивно оцінюючи відкритість торгівлі та зниження середньої ставки ввізних мит, що застосовуються Новою Зеландією, до 2,2 відсотка, проведення реформ у митній сфері тощо. Водночас висловлювалися пропозиції щодо зниження розриву між “зв’язаним” у СОТ рівнем тарифних ставок для забезпечення передбачуваності торгівлі, відміни існуючих обмежень іноземних інвестицій у деяких секторах та подальшого сприяння конкуренції в економіці з метою підвищення продуктивності та зменшення затрат.
Відмічаючи важливість сільськогосподарського сектору для економіки та торгівлі Нової Зеландії, члени СОТ порушували питання щодо особливостей державного регулювання ринків молочної продукції та ківі, у тому числі стосовно надання переваг державній компанії, що здійснює торгівлю зазначеними фруктами. Заінтересованість членів СОТ викликали також наступні аспекти: кліматична політика Нової Зеландії та заплановані показники, зокрема схема торгівлі викидами та ціль щодо досягнення нульового рівня викидів вуглецю до 2050 року; підстави застосування інструментів торговельного захисту; санітарні та фітосанітарні заходи; правила технічного регулювання; нещодавні зміни законодавства про державні закупівлі; режим захисту прав інтелектуальної власності, зокрема таких категорій як авторські права та географічні зазначення; особливості надання фінансових, телекомунікаційних та транспортних послуг тощо.
Направлені від України запитання стосувалися: системи тарифних преференцій Нової Зеландії та стану перегляду переліку країн, що розвиваються, які можуть брати у ній участь; фінансової підтримки фермерів в рамках реалізації політики ціноутворення на викиди вуглецю; просування інноваційних підходів у сфері аквакультури; фінансування заходів, спрямованих на стимулювання розвитку туристичного сектору; можливостей співробітництва у сфері інтелектуальної власності, обміну know-how та трансферу технологій.
Згадані запитання були окреслені у виступі представника України під час першого дня засідання. У виступі було висловлено вдячність Новій Зеландії за допомогу та підтримку, що надаються Україні у зв’язку з військовою агресією РФ проти України, зазначено про важливість питання лібералізації торгівлі для відновлення української економіки, зокрема і через надання режиму тарифних преференцій, наголошено на заінтересованості України у подальшому розвитку двостороннього торговельного та економічного співробітництва з Новою Зеландією, а також взаємодії в рамках діяльності СОТ.
Довідково: у 2021 році обсяг торгівлі товарами між Україною та Новою Зеландією збільшився на 23 відсотки у порівнянні з 2020 роком і склав 35,4 млн. доларів США (в тому числі експорт – 12,1 млн. доларів США). Торгівля послугами зросла на 39 відсотків за той же самий період (до 1,2 млн. доларів США). За даними Держстату у лютому 2022 року до Нової Зеландії було експортовано товарів з України загальною вартістю 597,1 тис. доларів США. Через військову агресію РФ проти України експорт товарів до Нової Зеландії у березні 2022 року впав до 20,9 тис. доларів США (або на 96,5 відсотка у порівнянні з лютим 2022 року).
Слід відмітити, що у виступах делегацій Нової Зеландії, Канади, ЄС, Ісландії, інших членів СОТ, а також дискусанта Огляду, Постійного представника Канади при СОТ (Mr. Stephen Cornelius de Boer) було висловлено рішуче засудження військової агресії РФ проти України та зазначено про численні негативні наслідки війни, у тому числі на світову економіку, торгівлю та продовольчу безпеку.
З більш детальною інформацією щодо проведення шостого Огляду торговельної політики Нової Зеландії можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом зазначеної країни та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/426 і WT/TPR/S/426), та інші матеріали щодо торговельної політики цього члена СОТ.