Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Інформаційний лист щодо розроблення фінансових планів підприємств державного сектору економіки, подання звітів про їх виконання та інформації щодо стану їх затвердження
27.11.2024 | 09:28 | Департамент політики власностіНа виконання частини четвертої статті 75 Господарського кодексу України наказом Мінекономіки від 18.11.2024 № 26119 затверджено Типову форму подання даних щодо фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки, Методичні рекомендації щодо розроблення фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки (далі – Методичні рекомендації) та форму звіту про виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки, яка є додатком до Методичних рекомендацій.
Наказ Мінекономрозвитку від 02.03.2015 № 205 “Про затвердження Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки”, зареєстрований в Мін’юсті 19.03.2015 за № 300/26745, втратив чинність на підставі наказу Мінекономіки від 23.10.2024 № 24476 “Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та Міністерства економіки України”, зареєстрованого в Мін’юсті 20.11.2024 за № 1748/43093.
У зв’язку з зазначеним, у строк до 31.12.2024 фінансові плани суб’єктів господарювання державного сектору економіки на 2025 рік необхідно привести у відповідність до типової форми подання даних щодо фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки, затвердженою наказом Мінекономіки від 18.11.2024 № 26119.
Принагідно нагадуємо, що відповідно до частини другої статті 116 Закону України “Про управління об’єктами державної власності” (далі – Закон) щороку має затверджуватись лист очікувань власника, що включає коротко- та середньострокові фінансові, операційні і нефінансові цілі діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Частиною четвертою статті 116 Закону встановлено, що відповідно до Політики державної власності, цілей діяльності, визначених у листі очікувань власника, складається річний фінансовий план.
Методичні рекомендації щодо підготовки листа очікувань власника затверджені наказом Мінекономіки від 01.10.2024 № 24098.
Щодо підприємств, які є суб’єктами природних монополій або плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн гривень, затвердженню їх фінансових планів та листів очікувань власника має передувати погодження Мінфіном окремих фінансових показників, які включаються до листів очікувань власника та їхніх фінансових планів (відповідно до Порядку щорічного погодження пропозицій щодо окремих фінансових показників, а також обсягів виплат на користь держави, бюджетного фінансування та квазіфіскальних операцій, які включатимуться до листа очікувань власника, а також до фінансових планів, стратегічних планів розвитку та інвестиційних планів на середньострокову перспективу суб’єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2024 № 984)
Звіт про виконання фінансового плану формується згідно з формою та вимогами, встановленими Методичними рекомендаціями.
Зведений звіт про виконання фінансових планів (щоквартально та за результатами року) формується та подається до Мінекономіки суб’єктом управління об’єктами державної власності та включає показники виконання фінансових планів підприємств державного сектору економіки, що належать до сфери його управління.
Звіти про виконання фінансового плану складаються з урахуванням вимог Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 “Загальні вимоги до фінансової звітності”, затвердженого наказом Мінфіну від 07.02.2013 № 73, зареєстрованого в Мін’юсті 28.02.2013 за № 336/22868, та/або Міжнародних стандартів фінансової звітності, а також Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності (наказ Мінфіну від 28.03.2013 № 433).
З метою уніфікації процесу обробки при поданні інформації необхідно неухильно дотримуватись наступних вимог.
Інформація повинна містити:
1. Зведений Звіт про виконання фінансових планів (згідно з додатком до Методичних рекомендацій) за звітний період підприємствами державного сектору економіки, включаючи підприємства, що є суб’єктами природних монополій на загальнодержавних ринках, та підприємства, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мільйонів гривень.
2. Звіти про виконання фінансових планів підприємств, що є суб’єктами природних монополій на загальнодержавних ринках, підприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мільйонів гривень, та підприємств, повноваження суб’єкта управління або загальних зборів щодо яких здійснює Кабінет Міністрів України, в повному обсязі (згідно з додатком до Методичних рекомендацій) окремо щодо кожного підприємства.
До звітів обов’язково додається:
форма № 1 “Баланс (Звіт про фінансовий стан)” на кінець звітного періоду з розшифруванням статей, що становлять більше 10 відсотків валюти балансу;
форма № 2 “Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід)” за звітний період;
форма Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку за звітний період.
Показники зведеного Звіту про виконання фінансових планів обов’язково повинні співпадати з показниками Моніторингу ефективності управління об’єктами державної власності, який здійснюється на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2007 № 832.
3. Пояснювальну записку щодо виконання фінансових планів за звітний період, підготовлену з урахуванням вимог, викладених у пункті 4 Методичних рекомендації.
Підприємства, фінансові плани яких передбачали отримання від’ємного значення чистого фінансового результату, у пояснювальній записці окремим розділом зазначають інформацію щодо ходу виконання плану заходів з виходу на беззбиткову діяльність.
4. Перелік підприємств, що належать до сфери управління (згідно з додатком 4).
Загальна кількість підприємств, що знаходиться у сфері управління у додатку 4 повинна відповідати загальній кількості підприємств, зазначеній у додатках 1 та 3.
5. Інформацію щодо кількості підприємств, що знаходяться у сфері управління, яка містить загальну кількість підприємств, кількість підприємств, які працювали за затвердженими фінансовими планами на відповідний рік, кількість прибуткових/збиткових підприємств та кількість розірваних контрактів
з керівниками підприємств за звітний період (згідно з додатком 1).
Кількість суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що знаходяться у підпорядкуванні суб’єктів управління об’єктами державної власності, обов’язково повинна відповідати кількості, яка обліковується у Єдиному реєстрі об’єктів державної власності та Реєстрі корпоративних прав держави (тобто відповідати інформації, що надається Фонду державного майна України), а також співпадати з кількістю підприємств, щодо яких проводиться єдиний моніторинг ефективності управління об’єктами державної власності на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2007 № 832.
6. Інформацію стосовно вжитих заходів щодо скорочення кількості планово-збиткових підприємств та підприємств, що працювали збитково у звітному періоді (згідно з додатком 2).
Звертаємо увагу, що загальна сума збитків у додатку повинна співпадати зі збитком, зазначеному у рядку 1202 Звіту про виконання фінансового плану.
7. Інформацію щодо стану затвердження фінансових планів на звітний рік підприємств державного сектору економіки, що належать до сфери управління, з обов’язковим зазначенням причин їх не затвердження (згідно з додатком 3).
Інформація щодо виконання фінансових планів підприємств державного сектору економіки подається в автоматизованій системі подання, накопичення та оброблення електронних звітів (система електронної звітності) і за допомогою системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ) із використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки або удосконаленого електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису чи печатки, у строки:
за І, ІІ та ІІІ квартали – щокварталу не пізніше 45 днів після закінчення звітного кварталу,
за IV квартал та рік – до 01 квітня року, що настає за звітним.
Зведений Звіт про виконання фінансових планів підприємствами державного сектору економіки за IV квартал 2024 року та 2024 рік формується та подається за формою, що діяла на момент складання фінансового плану.
Зведений Звіт про виконання фінансових планів підприємствами державного сектору економіки починаючи з І кварталу 2025 року формується та подається за формою згідно з додатком до Методичних рекомендацій.
У разі виникнення додаткових питань, електронна пошта для зв’язку: [email protected].