Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Держави Катар
14.04.2021 | 10:33 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодУ період 6 та 8 квітня 2021 року у Світовій організації торгівлі проходило засідання, присвячене третьому Огляду торговельної політики Катару. Проведення цього заходу дозволило членам СОТ обговорити та поглибити своє розуміння основних змін економічної, торговельної та інвестиційної політики Катару з часу попереднього огляду у 2014 році, порушити запитання та отримати письмові відповіді. Зокрема, 17 членів СОТ завчасно направили свої запитання до Катару, а безпосередньо під час засідання виступи озвучили представники 31 делегацій, у тому числі і від України.
Катар – країна, багата на вуглеводні, з невеликою чисельністю корінного населення. Близько 95 відсотків від загальної чисельності економічно активного населення Катару становлять іноземні працівники (1,9 млн. осіб). Політика Катару переважно спрямована на забезпечення диверсифікації економіки з метою зменшення залежності від нафтопродуктів та збільшення приватного сектору. Середні темпи зростання ВВП у 2014-2020 роках щоквартально становили 1,9 відсотка (2,3 відсотка до пандемії COVID-19), незважаючи на постійне уповільнення – з 5,3 відсотка у 2014 році до 0,8 відсотка у 2019 році. ВВП на душу населення склав 62,8 тис. доларів США у 2019 році.
У період між оглядами перед економікою Катару поставали три основні виклики: різке зниження міжнародних цін на енергоносії у 2014-2015 роках; вплив ескалації політичної напруженості у регіоні у 2017 році; пандемія COVID-19. Катар продемонстрував стійкість у подоланні зазначених викликів, забезпечивши макроекономічну стабільність шляхом реалізації зваженої фіскальної та монетарної політики. Крім того, досягненню позитивних економічних тенденцій сприяло здійснення заходів, спрямованих на зменшення витрат, пов’язаних з веденням бізнесу, завдяки подальшому відкриттю економіки Катару для міжнародної торгівлі та іноземних інвестицій. Створення інфраструктури для проведення Чемпіонату світу з футболу у 2022 році стало також одним із головних економічних стимулів розвитку.
Сальдо зовнішньої торгівлі товарами Катару є позитивним. Водночас цей показник зменшився з 96 млрд. доларів США у 2014 році до 44 млрд. доларів США у 2019 році, що обумовлювалося значним зниженням цін на нафту та газ. Скорочення обсягів експорту відбулося у період між 2014 і 2016 роками (падіння з 127 млрд. доларів США до 57 млрд. доларів США). Подальше зростання цін на скраплений природний газ призвело до пожвавлення експорту у 2017-2018 року, з послабленням у 2019 році. Товарна структура експорту залишалася в основному незмінною у період між оглядами: нафтові гази та інші газоподібні вуглеводні (61,9 відсотка від загального обсягу у 2019 році); нафтомасла, сирі (17 відсотків); нафтомасла, інші (7 відсотків); хімічна продукція (4,4 відсотка); пластмаси та гума (3,3 відсотка). Основним напрямом експорту товарів з Катару є країни Азії (близько 80 відсотків). Обсяги імпорту товарів були відносно стабільними і коливалися щороку у межах від 29 до 32,6 млрд. доларів США. У структурі імпорту домінували такі категорії товарів як машини, електричне обладнання (26,6 відсотка від загального обсягу у 2019 році) та транспортне обладнання (12,5 відсотка у 2019 році при 20,8 відсотка у 2014 році), різні споживчі товари (понад 30 відсотків). У 2019 році 29,6 відсотка ввезених до Катару товарів походило з ЄС; 18,7 відсотка – з США; 11,9 відсотка – з Китаю; 5,2 відсотка – з Індії; 4,1 відсотка – з Туреччини; 4,4 відсотка – з країн-учасниць Ради співробітництва арабських держав Перської затоки; 3 відсотки – з Японії; 10,1 відсотка – з інших країн Азії тощо.
Довідково: у 2020 році товарообіг між Україною та Катаром зріс на 69,2 відсотка у порівнянні з попереднім роком (до 139,2 млн. доларів США у вартісному виразі). При цьому обсяг експорту українських товарів до Катару збільшився на 75,7 відсотка і склав 131,6 млн. доларів США, а обсяг імпорту в Україну товарів з Катару – на 2,7 відсотка (до 7,5 млн. доларів США).
Катар застосовує єдиний митний тариф країн-учасниць Ради співробітництва арабських держав Перської затоки. Ставки ввізних мит є достатньо низькими (проста середня MFN ставка, що застосовувалася у 2020 році, становила 5,1 відсотка) та відносно простими (адвалорне мито застосовується майже за всіма (99,3 відсотка) тарифними лініями). Тарифи на сільськогосподарську продукцію залишаються вищими (7,7 відсотка) у порівнянні з несільськогосподарською продукцією (4,6 відсотка). У відповідь на пандемію COVID-19 у минулому році Катаром було запроваджено тимчасове звільнення від сплати митних зборів при ввезенні продуктів харчування та медичних товарів, що діяло протягом дев’яти місяців 2020 року.
Під час згаданого засідання члени СОТ високо оцінювали результати реалізації численних реформ інституційного та регуляторного середовища Катару, здійснених з метою покращення умов ведення бізнесу, а також удосконалення торговельної та інвестиційної політики. Серед іншого, згадувалися такі заходи як реструктуризація міністерств та державних установ; підвищення прозорості політики через запровадження електронного урядування, правового та комерційного електронних порталів; розвиток електронної системи єдиного вікна, що використовується при митному оформленні; внесення змін до законодавства про іноземні інвестиції, що передбачають можливості для іноземних інвесторів щодо володіння до 100 відсотків капіталу, та створення нового органу з просування інвестицій; зміни режиму вільних зон; сприяння розвитку приватно-державного партнерства; удосконалення законодавства про права інтелектуальної власності. Зважаючи на переважну чисельність іноземних працівників серед економічно активного населення Катару, багато учасників вітали також реформи Катару у сфері регулювання ринку праці та імміграції.
Під час обговорення значна увага приділялася результатам реалізації соціально-економічної стратегії розвитку Катару, визначеної у документі “The Qatar National Vision 2030”, де передбачено необхідність диверсифікації економіки Катару, зменшення її залежності від вуглеводневого сектору та трансформації Катару у передову країну, здатну підтримувати власний розвиток та забезпечувати високий рівень життя свого населення та майбутніх поколінь, до 2030 року. Деякі учасники висловлювали думки, що скорочення попиту на енергоресурси через пандемію COVID-19 є можливостю для Катару прискорити трансформацію своєї економіки у більш стійку модель економічного розвитку.
Члени СОТ вітали дотримання Катаром взятих зобов’язань у рамках багатосторонньої торговельної системи та активну участь у діяльності СОТ. Згадувалося про прийняття Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі та Протоколу СОТ про внесення змін до Угоди ТРІПС, участь у реалізації спільних ініціатив щодо сприяння залученню малих і середніх підприємств у міжнародну торгівлю, розвитку електронної комерції, спрощення інвестування, а також підтримка спільної заяви членів СОТ щодо Всесвітньої продовольчої програми. Водночас учасники засідання закликали Катар приєднатися також до Угоди СОТ про державні закупівлі та до участі у реалізації ініціатив щодо внутрішнього регулювання послуг, розширення прав і можливостей жінок у торгівлі. Порушувалося питання і щодо статусу Катару як країни, що розвивається.
Визнаючи результати багатьох реформ, досягнуті Катаром у період між оглядами, учасники засідання зазначали і про деякі аспекти торговельного та інвестиційного режимів, які потребують подальшої уваги.
Так, занепокоєння членів СОТ викликали заходи, які, на їх думку, мають обмежувальний або обтяжливий для торгівлі характер, наприклад, вимоги щодо необхідності підтвердження в посольствах чи консульствах сертифікатів походження та комерційних інвойсів перед імпортуванням; застосування різних ставок акцизного податку на напої; процедури митної оцінки; санітарні та фіто-санітарні вимоги щодо молочних продуктів та процедури сертифікації халяль; нові тендерні процедури та вимоги щодо місцевої складової під час проведення державних закупівель; процес та переваги отримання свідоцтва про реєстрацію авторських прав; неприйняття гарантійних листів від банків, які незареєстровані у центральному банку.
Зазначалося також і про затримки направлення Катаром необхідних нотифікацій до СОТ, зокрема стосовно: підтримки у сфері сільського господарства; сільськогосподарських експортних субсидій; субсидіювання; ліцензування імпорту; кількісних обмежень; митної оцінки; державних торговельних підприємств; вимог щодо імпорту, експорту та транзиту; торгівлі послугами.
Всього Катаром було завчасно отримано понад 270 письмових запитань від різних членів СОТ, у тому числі від України.
Довідково: запитання, направлені від України, стосувалися: заходів, спрямованих на забезпечення розвитку сільськогосподарського сектору Катару; обмежень імпорту; застосування захисних заходів; інвестиційного режиму та просування інвестування; пільг у сплаті податків у вільних економічних зонах; режиму інтелектуальної власності; результатів реалізації програми електронної комерції тощо.
Процедуру Огляду буде завершено після того, як Катар у місячний термін направить до СОТ відповіді на всі отримані запитання.
З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом Держави Катар та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/408 і WT/TPR/S/408), та інші матеріали щодо торговельної політики цього члена СОТ.