1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Наказ Міністерства економіки України від 23.11.2023 № 17768 «Про затвердження Регламенту Апеляційної палати Національного органу інтелектуальної власності», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04.01.2024 за № 21/41366 (далі – Наказ).
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Міністерство економіки України та державна організація «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій» (далі – УКРНОІВІ), яка виконує функції Національного органу інтелектуальної власності (далі – НОІВ) на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.10.2022 № 943 «Деякі питання Національного органу інтелектуальної власності».
3. Цілі прийняття акта
Основною ціллю прийняття наказу є удосконалення системи правової охорони інтелектуальної власності в частині набуття прав на об’єкти інтелектуальної власності та діяльності Апеляційної палати з розгляду заперечень проти рішень НОІВ, заяв про визнання прав на промислові зразки, винаходи та корисні моделі недійсними, заяв про визнання торговельних марок добре відомими в Україні.
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 01.01.2025 – 31.01.2025.
5. Тип відстеження
Базове відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження
Статистичний метод.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності Наказу здійснювалось відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом отримання зауважень та пропозицій до наказу, а також статистичних даних, наданих УКРНОІВІ.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Що стосується кількісних та якісних значень показників результативності акта, то за даними УКРНОІВІ за період з 09.02.2024 по 31.12.2024 до Апеляційної палати НОІВ надійшло:
проти рішень НОІВ – 35 заперечень, в тому числі поданих заявниками – 21 (60%), третіми особами – 14 (40%). Розподіл заперечень за об’єктами права інтелектуальної власності: заперечення проти рішень за заявками на винаходи – 2, заперечень проти рішень за заявками на торговельні марки, поданих третіми особами – 14, заперечень проти рішень за заявками на торговельні марки, поданих самими заявниками – 19;
5 апеляційних заяв, з яких апеляційних заяв про визнання недійсним патенту на винахід (корисну модель) – 1; апеляційних заяв про визнання недійсними патентів на промислові зразки – 4;
6 заяв про визнання торговельних марок добре відомими в Україні.
За результатом розгляду справ за вказаний період Апеляційною палатою НОІВ прийнято 18 рішень, з яких 12 затверджено наказами УКРНОІВІ.
Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов’язаних з дією регуляторного акта, не передбачено.
Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на які поширюється дія акта, які є суб’єктами подання до Апеляційної палати заперечень/заяв, не обмежується.
Витрати коштів суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб не змінювалися, оскільки розміри зборів за подання заперечень, апеляційних заяв, заяв про визнання торговельних марок добре відомими встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004 № 1716 «Про затвердження Порядку сплати зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності». Час, що витрачається суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, не збільшився.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень регуляторного акта – дуже високий. Наказ опубліковано в Офіційному віснику України від 09.02.2024 (2024 р., № 12, стор. 180, стаття 802) та оприлюднено на офіційному вебпорталі Верховної Ради України за посиланням. Інформація про набрання чинності Наказу висвітлювалась на вебсайтах Мінекономіки та УКРНОІВІ, зум-конференціях та інших заходах, що проводились УКРНОІВІ.
Під час проведення заходів з базового відстеження результативності регуляторного акта запитів від фізичних і юридичних осіб щодо необхідності внесення змін до Наказу не надходило.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
За результатом аналізу отриманих значень показників результативності даного регуляторного акта можна дійти висновку, що регуляторний акт має високий ступінь досягнення визначених цілей.
Реалізація Наказу забезпечує дотримання єдиних підходів до розгляду Апеляційною палатою НОІВ заперечень проти рішень за заявками, апеляційних заяв та заяв про визнання торговельних марок добре відомими.
Разом з тим, Наказ потребує внесення змін у зв’язку з прийнятим 10.10.2024 Законом України № 4017-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру», яким унесено зміни до Закону України «Про правову охорону географічних зазначень» та передбачено, що відносини щодо прийняття, набрання чинності, оскарження в адміністративному порядку, виконання, припинення дії адміністративних актів у сфері охорони географічних зазначень регулюються Законом України «Про адміністративну процедуру» з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про правову охорону географічних зазначень».
Інформаційні ресурси
| Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
| Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |