Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Сьомий Огляд торговельної політики Норвегії
03.07.2018 | 11:32 | Департамент доступу до ринків та взаємодії з СОТУ період 18 та 20 червня 2018 року у м. Женева (Швейцарська Конфедерація) відбувся сьомий Огляд торговельної політики Норвегії, який дозволив членам СОТ поглибити розуміння торговельної, економічної та інвестиційної політики зазначеної країни.
Обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Норвегії (документ WTO/TPR/G/373) та Секретаріатом СОТ (документ WTO/TPR/S/373), а також запитання, які становили торговельний інтерес для інших членів СОТ, та відповіді на них від Норвегії. Всього було отримано 227 письмових запитань від членів СОТ (у тому числі 19 запитань від України), а у самому заході взяли участь представники 41 делегації, що підтверджує важливість економічної та інвестиційної політики Норвегії для торговельних партнерів.
У своїх виступах члени СОТ відзначили, що Норвегія залишається однією з найбагатших країн у світі, де ВВП на душу населення становить близько 75 000 доларів США, незважаючи на значний вплив певних економічних факторів у досліджуваному періоді. Як основний виробник і експортер нафти, природного газу та послуг, пов'язаних з нафтою, норвезька економіка відчула різке зниження цін на нафту, що почалося в 2014 році, проте добре пережила цю ситуацію завдяки екстенсивній грошово-кредитній політиці та фіскальним заходам за рахунок державних фінансів. Водночас, торговельна політика Норвегії щодо товарів та послуг залишалася загалом відкритою та ліберальною. На думку учасників засідання, труднощі, що виникли в нафтовому секторі, в подальшому можуть допомогти прискорити екологізацію ("озеленіння") економіки Норвегії, зосередитись на поновлюваних джерелах енергії та енергоефективності, а також на реструктуризації та консолідації океанічних галузей Норвегії (а саме морських послуг, нафти і газу, рибного господарства та аквакультури) у перспективну "блакитну" економіку.
Торговельна політика Норвегії, як і раніше, міцно пов’язана з її членством у СОТ та Європейській економічній зоні (ЄЕЗ) з Європейським Союзом, її найбільшим торговельним партнером. Крім того, членство Норвегії в Європейській асоціації вільної торгівлі (ЄАВТ) сприяло укладанню угод про вільну торгівлю з торговельними партнерами в більшості куточків світу.
Слід зазначити, що, підтверджуючи прихильність правилам багатосторонньої торговельної системи, Норвегія з 2012 року реалізувала ряд заходів в цьому напрямку, які були схвально сприйняті іншими членами СОТ (в тому числі Україною): ратифікація Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі, завершення процедур приєднання до Угоди СОТ про державні закупівлі, участь у розширенні переліку товарів відповідно до Угоди СОТ про інформаційні технології та прийняття законодавства щодо скасування сільськогосподарських експортних субсидій до кінця 2020 року.
Деякі країни-члени відмітили активність Норвегії у діяльності СОТ, включаючи високий рівень участі та цінний експертний внесок в переговорах щодо субсидій у риболовній сфері та зацікавленість в укладенні угоди про торгівлю екологічними товарами. Норвегія також бере участь у нових ініціативах СОТ, таких як останні декларації міністрів, що стосуються мікро-, малих та середніх підприємств, реформування та поступового скасування неефективних субсидій на викопні види палива, електронної торгівлі, внутрішнього регулювання у сфері послуг, гендерних аспектів торгівлі тощо.
Крім того, Норвегія продовжує надавати технічну допомогу іншим членам СОТ, зокрема найменш розвинутим країнам з метою забезпечення їх інтеграції у світову торговельну систему. Норвегія отримала високу оцінку за своєчасне виконання своїх зобов'язань щодо направлення повідомлень до СОТ у практично всіх сферах діяльності цієї міжнародної організації. Деякі члени також позитивно відзначили, що Норвегія жодного разу не була відповідачем у справах врегулювання суперечок в рамках СОТ.
Низькі тарифи відобразили відкритість торговельного режиму Норвегії, де 85% тарифних позицій були безмитними на основі режиму найбільшого сприяння. Середньозважений тариф знизився з 7,5% в 2012 році до 6,9% в 2017 році, а чинні тарифи на промислові товари склали в середньому 0,5%.
Як і в попередніх оглядах торговельної політики, сільське господарство Норвегії виділяється як галузь з високим рівнем захисту, регуляторним втручанням та державною допомогою. Члени СОТ зазначили, що, незважаючи на послідовне зростання продуктивності, технічний прогрес та постійний високий рівень підтримки, продукція норвезького сільського господарства на міжнародному рівні все ще є недостатньо конкурентоспроможною. Основні результати галузі залишаються ізольованими від світового ринку та підлягають масштабному втручанню Уряду. Чинні тарифи на сільськогосподарську продукцію в середньому становлять 37%. Підтримка Норвегії її аграрній галузі втричі перевищувала середні показники для країн ОЕСР.
Застосування санітарних і фіто-санітарних заходів також пов'язане з сільськогосподарською політикою. У зв’язку з цим, деякі країни-члени наголосили на важливості застосування наукового підходу та оцінки ризиків, в тому числі для реєстрації і використання пестицидів та інших сільськогосподарських хімікатів, а також інших новаторських інструментах для підтримки і функціонування торгівлі сільськогосподарською продукцією.
Незважаючи на те, що доступ до ринків Норвегії для промислових товарів та послуг загалом відкритий та недискримінаційний, державна власність в норвезькій економіці все ще залишається суттєвою.
Деякі члени також зауважили, що економічні кордони в певній мірі можуть бути відновлені та висловили зацікавленість в інформації про заходи технічного регулювання Норвегії, включаючи оцінку відповідності, та їх гармонізацію з практикою ЄС.
Україною також було порушено письмові запитання до Норвегії, які було озвучено у виступі представника України під час засідання (щодо тарифних квот та безмитного доступу на сільськогосподарську продукцію походженням з ЄС; пріоритетів Норвегії у зв’язку з довгостроковими обмеженнями інвестиційного режиму за певними напрямками; прогнозів стосовно подальшого зниження рівня митних тарифів; збільшення акцизу у 2018 році на шоколад та цукрову продукцію; здійснених Норвегією з 2012 року основних змін національного законодавства (приведення у відповідність зі стандартами ЄС) стосовно нових продуктів харчування, залишків пестицидів та офіційного контролю над деякими забруднюючими речовинами в харчових продуктах тощо).
Відповіді Норвегії на коментарі учасників та основні, завчасно надіслані письмові запитання, відзначені також і у заяві представника України, було висвітлено у завершальному виступі Глави делегації Норвегії під час другого дня засідання.
Закриваючи засідання, Глава Органу СОТ з огляду торговельної політики також зазначив про впевненість стосовно позитивної реакції Норвегії не лише на схвальні відгуки, але й на незначні зауваження, що виникли під час даного огляду торговельної політики, та які будуть підштовхувати та надихати на майбутні дії з покращення торговельного режиму Норвегії.