Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Киргизької Республіки
01.06.2021 | 12:16 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодУ період 18 та 20 травня 2021 року у Світовій організації торгівлі проходило засідання, присвячене третьому Огляду торговельної політики Киргизстану. Проведення цього заходу дозволило членам СОТ поглибити своє розуміння основних змін економічної, торговельної та інвестиційної політики Киргизстану з часу попереднього огляду у 2013 році, порушити запитання та отримати письмові відповіді.
У період 2014-2019 років економіка Киргизстану демонструвала тенденції сталого розвитку із середнім щорічним темпом зростання ВВП від 4 до 5 відсотків, значним зниженням рівня бідності та збільшенням сектору послуг. Водночас через негативний вплив пандемії COVID-19 очікується, що у 2020 році падіння економіки становитиме більше, ніж 10 відсотків.
Учасники згаданого засідання відзначали виклики, з якими стикається Киргизька Республіка у зв’язку з обмеженим доступом до світових ринків через розташування країни, а також залежністю від гірничодобувного сектору та грошових переказів. Ураховуючи зазначені виклики, а також зважаючи на ситуацію із зовнішнім боргом, деякі члени СОТ зауважували про необхідність комплексної стратегії диверсифікації експортних ринків та залучення інвестицій у нові сектори. Водночас віталися політичні ініціативи, спрямовані на розвиток більш сучасної, сталої та диверсифікованої економіки, зокрема національні стратегії розвитку, прийняті після 2013 року, а також стратегія цифрової трансформації.
Після вступу Киргизстану до Євразійського економічного союзу у 2015 році, тарифний режим зазнав суттєвих змін через застосування єдиного митного тарифу. Зростання ставок ввізних мит та значне зменшення кількості безмитних тарифних ліній негативно вплинуло на доступ до ринків для третіх країн. Так, середня MFN ставка, що застосовувалася у 2020 році, становила 8,4 відсотка при 5 відсотків у 2012 році. Киргизька Республіка подала в СОТ пропозицію про зміни своїх зв’язаних ставок ввізних мит з метою приведення їх у відповідність до Єдиного митного тарифу ЄАЕС, проте це питання ще не вирішено, і на сьогодні ставки за 3880 тарифними лініями перевищують відповідний зв’язаний рівень в СОТ. Тарифні квоти застосовуються на чотири категорії товарів (різні види м’ясної продукції та тростинний цукор). У зв’язку з пандемією COVID-19 ЄАЕС було запроваджено тимчасове звільнення від сплати ввізного мита для деяких категорій товарів, зокрема харчової, медичної та дитячої продукції. Зазначені аспекти тарифної політики Киргизстану викликали запитання та занепокоєння у членів СОТ.
Крім того, порушувалися питання щодо застосування заборон імпорту та експорту, змін процедури митної оцінки, використання мінімальних цін, застосування непрямих податків, схем просування експорту, приватизації та реформування державних підприємств, захисту прав інтелектуальної власності та технічних регламентів, запроваджених у деяких сферах без урахування міжнародних стандартів та правил СОТ (наприклад, нещодавно прийнятий технічний регламент про безпеку алкогольної продукції). Водночас члени СОТ вітали заходи, що реалізуються Киргизькою Республікою з метою досягнення більш відкритого торговельного режиму, зокрема розвиток системи “єдиного вікна”, внесення змін до законодавства про захист прав інтелектуальної власності та державні закупівлі, а також лібералізацію візових вимог для туристів. Відзначалися заходи, спрямовані на удосконалення антикорупційного законодавства, зміцнення судової та правоохоронної системи, підвищення прозорості та ефективності державного управління.
Під час зазначеного огляду особливу увагу членів СОТ було приділено інвестиційному режиму Киргизстану. Відзначаючи його відносну відкритість, наголошувалося на необхідності забезпечення більш стабільного, прозорого та передбачуваного клімату для залучення іноземних інвестицій, створення сприятливих умов для ведення бізнесу, що вимагає проведення фундаментальних реформ, включаючи підвищення якості державного управління. Ураховуючи важливу роль прямих іноземних інвестицій в економіці Киргизстану, на думку багатьох членів СОТ, саме це має бути критичним аспектом його економічної та інвестиційної політики.
Під час засідання учасники вітали активну участь Киргизької Республіки у СОТ та підтримку багатосторонньої торговельної системи. Зазначалося про прийняття Киргизстаном у 2016 році Протоколу СОТ про внесення змін до Угоди ТРІПС та Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі, а також про участь у реалізації спільних ініціатив в рамках СОТ, таких як сприяння інвестуванню заради розвитку, залученню малих і середніх підприємств у міжнародну торгівлю. Водночас висловлювалися пропозиції щодо приєднання Киргизстану і до ініціатив щодо електронної комерції та внутрішнього регулювання у сфері послуг, а також до участі у неформальній робочій групі з торгівлі та гендерних питань. Крім того, деякі учасники пропонували Киргизстану приєднатися до Угоди СОТ про державні закупівлі. Зазначалося і про необхідність дотримання Киргизькою Республікою своїх зобов’язань щодо направлення нотифікацій до СОТ, зокрема стосовно ліцензування імпорту, державної підтримки у сільському господарстві та експортних субсидій, державної підтримки, заходів забезпечення харчової безпеки тощо.
Всього Киргизстаном було завчасно отримано 158 письмових запитань від 11 членів СОТ, а безпосередньо під час засідання свої виступи озвучили представники 20 делегацій, у тому числі від України.
Довідково: запитання, направлені від України, стосувалися: тимчасових заборон імпорту; особливостей інвестиційного режиму, у тому числі ліцензування інвестиційної діяльності; методів визначення митної вартості; мінімальних імпортних цін; тарифного режиму та застосування ставок ввізних мит; податкової політики; процедур ліцензування імпорту; заборон та обмежень експорту; намірів щодо приєднання Киргизстану до Угоди СОТ про державні закупівлі; розвитку системи сільськогосподарських кооперативів та створення агропромислових кластерів; захисту прав інтелектуальної власності тощо.
Обсяг торгівлі товарами та послугами між Україною та Киргизстаном у 2020 році склав 46,9 млн. доларів США, що перевищувало рівень 2019 року на 10,4 відсотка. Експорт з України до Киргизстану збільшився на 11,6 відсотка та становив 44,1 млн. доларів США. Імпорт з Киргизстану до України зменшився на 6,7 відсотків та склав 2,8 млн. доларів США. Сальдо торговельного балансу для України було позитивним - 41,3 млн. доларів США.
За обсягами двосторонньої торгівлі товарами з Україною Киргизстан займає соте місце серед усіх країн світу та дев’яте місце серед країн СНД (станом на лютий 2021 року).
Процедуру Огляду буде завершено після того, як Киргизстан у місячний термін направить до СОТ відповіді на всі отримані запитання.
З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом Киргизької Республіки та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/411 і WT/TPR/S/411), та інші матеріали щодо торговельної політики цього члена СОТ.