Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Перший Огляд торговельної політики Республіки Чорногорія
18.04.2018 | 09:05 | Департамент доступу до ринків та взаємодії з СОТВперше з часу вступу Чорногорії до Світової організації торгівлі у 2012 році члени СОТ мали можливість ознайомитися з останніми тенденціями розвитку економіки цієї країни та поглибити своє розуміння проблемних питань її торговельної, економічної та інвестиційної політики, які потребують подальшого вирішення. Відповідний захід проходив 11 та 13 квітня 2018 року у штаб-квартирі СОТ у Женеві під час засідання Органу СОТ з огляду торговельної політики, присвяченому першому Огляду торговельної політики Чорногорії.
Учасники засідання обговорювали два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Республіки Чорногорія (документ WT/TPR/G/369) та Секретаріатом СОТ (документ WT/TPR/S/369), а також запитання, які становили торговельний інтерес для інших членів СОТ, та відповіді на них від Чорногорії. Всього було отримано понад 195 запитань від 17 членів СОТ, а у заході взяли участь представники 28 делегацій, що свідчило про зацікавленість країн-членів СОТ у передбачуваності торговельної та інвестиційної політики Чорногорії.
Незважаючи на невеликі розміри країни та пов’язані з цим обмеження і виклики, Чорногорія демонструє стабільну тенденцію економічного зростання після вступу до СОТ. Так, характеризуючи динаміку макроекономічних показників Республіки Чорногорія у 2012-2016 роках, Глава делегації Чорногорії поінформував членів СОТ про темпи середньорічного зростання ВВП на рівні 2,9% та зазначив про попередню оцінку цього показника у 2017 році на рівні 4,0%.
Учасники засідання високо оцінили відкритість торговельного та інвестиційного режимів Чорногорії, а також запровадження реформ, спрямованих на збільшення обсягів торгівлі, включаючи реалізацію Програми економічних реформ на 2017-2019 роки та Стратегії фіскальної консолідації. Зазначалося, що використання Чорногорією євро як національної грошової одиниці забезпечило стабільність її економіки, проте у виступах деяких членів СОТ висловлювалася думка, що це може залишатися викликом для монетарної політики та конкурентоспроможності.
Відмічалося прагнення Чорногорії покращити умови для ведення бізнесу та залучення інвестицій, включаючи започаткування реформ судової системи, реалізацію заходів, спрямованих на уникнення дискримінації та запобігання корупції, встановлення правил належної практики нормативного регулювання. У цьому зв’язку учасники закликали Чорногорію продовжувати роботу у напрямі удосконалення законодавства та регуляторного середовища, а також приділяти увагу подоланню таких структурних дисбалансів та викликів, як дефіцит поточного рахунку платіжного балансу, зовнішній борг, проблеми на ринку праці, концентрація експорту на товарах з низькою доданою вартістю та неформальна діяльність, що стримують потенціал економічного розвитку.
Зважаючи на те, що спроби диверсифікувати економіку, у тому числі шляхом просування послуг, сприяли зменшенню вразливості економіки до зовнішніх впливів, члени СОТ також пропонували Чорногорії і далі проводити структурні реформи, направлені на підвищення продуктивності та залучення іноземних інвестицій у певних секторах. Так, ураховуючи позитивний тренд в обсягах прямих іноземних інвестицій та роль європейського ринку в міжнародних торговельних відносинах Чорногорії, зазначалося про важливість завершення реформування у сфері сільського господарства і технічних регуляторних вимог, а також наголошувалося про такі важливі “драйвери” економіки, як енергетичний транзит (природного газу та електричної енергії) і туризм.
Слід зазначити, що, підтверджуючи прихильність правилам багатосторонньої торговельної системи, Чорногорія також розширює свою участь у регіональних торговельних угодах. Члени СОТ вітали заходи Чорногорії, вжиті з метою забезпечення відповідності законодавства принципам СОТ, а також вимогам ЄС. Було відзначено прогрес, досягнутий у переговорах щодо вступу до ЄС, результатом якого є запровадження багатьох реформ, які наразі реалізуються у державі. Високо оцінювалася і активна діяльність Чорногорії в рамках СОТ: ратифікація Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі, приєднання до Угоди СОТ про державні закупівлі, участь у розширенні переліку товарів відповідно до Угоди СОТ про інформаційні технології, прийняття Протоколу про внесення змін до Угоди ТРІПС, внесок Чорногорії в опрацювання питань стосовно електронної комерції, торгівлі послугами, внутрішнього регулювання, спрощення інвестування, сприяння участі малих і середніх підприємств, а також жінок у міжнародній торгівлі.
Так, багато учасників, у тому числі і Україна, вітали розроблення Чорногорією Стратегії спрощення процедур торгівлі і висловлювали зацікавленість щодо заходів, які передбачається реалізувати для забезпечення імплементації Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі та підвищення конкурентоспроможності.
Відмічалася і достатня передбачуваність тарифного режиму Чорногорії, ураховуючи встановлення ставок зв’язаних тарифів на адвалорній основі, а також незначну різницю між ставками зв’язаних тарифів та тарифів, що застосовуються. Водночас окремі учасники наголошували про деяке ускладнення тарифного режиму у результаті наближення його до режиму ЄС, а деякі члени СОТ також висловлювали занепокоєння щодо дотримання ставок зв’язаних тарифів.
Віталися і такі зміни торговельної політики, як спрощення митних процедур, скасування імпортних квот, зменшення вимог щодо ліцензування імпорту та заборон, а також реформування механізму державних закупівель.
Члени СОТ порушували запитання щодо певних стандартів безпечності харчової продукції та деяких санітарних та фітосанітарних вимог, а також торговельних аспектів захисту інтелектуальної власності.
Крім того, окремі члени СОТ закликали Чорногорію покращити доступ до ринку для сільськогосподарської продукції та фінансових послуг, а також підвищити прозорість торговельної політики у деяких сферах шляхом своєчасного подання необхідних нотифікацій в СОТ.
Україною також було порушено письмові запитання до Чорногорії, про які було озвучено у виступі представника України під час засідання (щодо плати за видачу ліцензій на імпорт лікарських засобів та виробів медичного призначення, фінансової підтримки фермерів, заборони експорту деяких видів деревини, наявності інвестиційних обмежень у сфері відновлювальної енергетики, реалізації заходів із спрощення процедур торгівлі, розвитку електронної торгівлі тощо).
Відповіді Чорногорії на коментарі учасників та основні, завчасно надіслані письмові запитання, відзначені також і у заяві представника України, було висвітлено у завершальному виступі Глави делегації Чорногорії під час другого дня засідання.
Закриваючи засідання, Глава Органу СОТ з огляду торговельної політики також зазначив про наявний прогрес у процесі інтеграції Чорногорії до ЄС, висловивши сподівання, що для успішного завершення цього заходу Республікою Чорногорія у місячний термін буде надано письмові відповіді на всі додаткові запитання, порушені членами СОТ, а також враховано отримані коментарі та пропозиції для подальшого покращення свого торговельного режиму.