Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Таїланду
01.12.2020 | 18:05 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодПід час проведення восьмого Огляду торговельної політики Таїланду члени Світової організації торгівлі мали можливість поглибити своє розуміння основних змін економічного, торговельного та інвестиційного режиму та викликів, які постають перед цією країною, у тому числі у зв’язку з поширенням коронавірусу COVID-19, порушити запитання та отримати письмові відповіді безпосередньо від Таїланду. Засідання, присвячене зазначеному Огляду, проводилося 24 та 26 листопада 2020 року в онлайн-форматі.
До 2019 року економіка Таїланду демонструвала тенденції сталого економічного розвитку з середньорічним темпом зростання ВВП на рівні 3,4 відсотка (у 2015-2019 роках). Водночас уповільнення темпів зростання світової економіки та напруженість у міжнародних торговельних відносинах призвели до значного спаду економіки Таїланду у 2019 році та виникнення проблемних питань, які посилилися у 2020 році внаслідок негативного впливу пандемії COVID-19. Так, скорочення обсягів світової торгівлі вплинуло на показники експорту товарів і порушило глобальні ланцюги поставок, у тому числі в автомобільному секторі, який має велике значення для промисловості Таїланду. Сектор туризму, який головним чином забезпечував зростання ВВП, також зазнав суттєвого скорочення через заборони на міжнародні поїздки та обмеження в’їзду до Таїланду, що призвело до фактичного припинення прибуття іноземних туристів та негативно вплинуло на туристичну діяльність та робочі місця. Обсяги приватних інвестицій та споживання також скоротилися через незначний попит, економічну невизначеність та погіршення умов зайнятості та доходів.
Торговельна політика Таїланду орієнтується на зовнішні ринки та інтеграцію до глобальних ланцюгів доданої вартості. Обсяги міжнародної торгівлі свідчать про зростання значення Китаю та країн-учасниць Асоціації держав Південно-Східної Азії (АСЕАН) для Таїланду як важливих регіональних ринків і постачальників товарів і послуг, хоча США, Європейський Союз та Японія все ще залишаються одними з основних його торговельних партнерів. В структурі експорту товарів Таїланду переважають промислові товари (73 відсотки від загальної кількості вироблених товарів), з яких основними є комп’ютерні комплектуючі та автомобільна продукція. Промислові товари також домінують і в структурі імпорту, після яких іде така група товарів як паливо та продукція гірничодобувної промисловості.
Тенденції змін обсягів прямих іноземних інвестицій також свідчать про глибоку інтеграцію Таїланду з країнами АСЕАН та іншими економіками цього регіону. Суттєве збільшення відтоку інвестицій призвело до того, що Таїланд став чистим експортером капіталу.
Тарифний режим Таїланду є достатньо складним: частка тарифних ліній, за якими застосовуються неадвалорні ставки ввізних мит становить 8 відсотків, і розміри ставок різняться від 0 до 226 відсотків (без перерахунку на адвалорний еквівалент) та до 557,4 відсотка (у перерахунку на адвалорні). Середня MFN ставка ввізних мит зросла з 13,4 відсотка у 2014 році до 14,5 відсотка у 2020 році, насамперед через зміни номенклатури. Ставки на сільськогосподарську продукцію значно перевищують рівень ставок, що застосовуються на інші товари. Також застосовуються тарифні квоти та додаткові імпортні збори.
В рамках проведення Огляду учасники засідання високо оцінювали прихильність Таїланду принципам багатосторонньої торговельної системи та його активну участь у сприянні реформування СОТ, у тому числі у вирішенні питань щодо ситуації з Апеляційним органом СОТ. Відзначалися ратифікація Таїландом Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі у 2015 році та прийняття Протоколу про внесення змін до Угоди ТРІПС у 2016 році, участь у розширеній Угоді СОТ про інформаційні технології та реалізації спільних ініціатив з електронної комерції, сприяння участі малих і середніх підприємств у міжнародній торгівлі, внутрішнього регулювання послуг. Віталася підтримка Таїландом діяльності щодо розроблення рамкового документа про переговори стосовно внутрішньої підтримки у сільському господарстві.
Учасниками засідання було високо оцінено прийняття Таїландом нового митного законодавства, що сприяло спрощенню митних процедур та покращенню прозорості. Водночас представники деяких делегацій висловлювали стурбованість щодо режиму штрафних санкцій та комісійних виплат, передбачених новими змінами, а також цікавилися планами реалізації подальших митних реформ.
Члени СОТ закликали Таїланд спростити свій тарифний режим та переглянути систему тарифних квот, а також послабити заходи з ліцензування імпорту. При цьому зауважувалося, що сільське господарство має більший торговельний захист, ніж інші сектори економіки, враховуючи вищі ставки ввізних мит, обмеження на імпорт та експорт, а також додаткові імпортні збори, що застосовуються на сільськогосподарську продукцію. У цьому зв’язку члени СОТ закликали Таїланд продовжувати лібералізацію свого сільськогосподарського сектору шляхом перегляду існуючих заходів доступу до ринку та використання адвалорних ставок ввізних мит для підвищення прозорості. Крім того, була звернута увага Таїланду на необхідності направлення до СОТ нотифікації про внутрішню підтримку сільського господарства, оскільки остання наявна інформація охоплює лише період до 2016 року.
Деякі учасники порушували запитання щодо обов’язковості застосування стандартів та їх впливу на ввезення товарів. Згадувалося також про порушення занепокоєнь щодо обмеження торгівлі у зв’язку із застосуванням Таїландом деяких санітарних та фітосанітарних заходів. Занепокоєння також висловлювалися стосовно встановленої Таїландом заборони експорту хірургічних масок, які є необхідними товарами у боротьбі з пандемією.
Водночас були позитивно відзначені зусилля Таїланду у напрямі посилення захисту прав інтелектуальної власності, у тому числі завдяки внесенню змін до Закону про торговельні марки та авторське право. Віталися нещодавнє приєднання Таїланду до Протоколу до Мадридської угоди про міжнародну реєстрацію знаків та Марракеського договору про полегшення доступу до опублікованих творів сліпих та осіб з вадами зору або іншими обмеженими можливостями сприймати друковану інформацію, а також наміри щодо приєднання до інших інструментів Всесвітньої організації інтелектуальної власності.
Всього Таїландом було завчасно отримано близько 600 письмових запитань, і процедуру Огляду буде завершено після того, як Таїланд у місячний термін надасть відповіді на всі ті питання, які залишилися без відповідей (близько 200).
Від України було також підготовлено письмові запитання, які стосувалися: митних процедур; необхідності спрощення тарифного режиму; регулювання сектору фінансових послуг; цінової, інвестиційної, сільськогосподарської політики; заходів, пов’язаних з COVID-19; електронної комерції тощо.
З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Таїландом та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/400 і WT/TPR/S/400), та інші матеріали щодо торговельної політики Таїланду.