Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Спеціального Адміністративного Району Гонконг Китайської Народної Республіки
14.12.2023 | 09:18 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 6 та 8 грудня 2023 року було проведено засідання, присвячене дев’ятому Огляду торговельної політики Спеціального Адміністративного Району Гонконг Китайської Народної Республіки (далі – Гонконг). В рамках проведення цього заходу члени СОТ мали можливість проаналізувати основні зміни торговельної політики Гонконгу, що відбулися у період після проведення попереднього Огляду у 2018 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Гонконгом та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/450 і WT/TPR/S/450). До Гонконгу було направлено понад 400 письмових запитань, а безпосередньо в обговоренні взяли участь представники 31 делегації, у тому числі й України.
Учасники зазначали, що протягом останніх п’яти років статус Гонконгу як одного з провідних торговельних та фінансових центрів залишався незмінним, а його економіка продовжувала бути однією з найбільш ринково-орієнтованих. Так, Гонконг займає 10 місце у світі за обсягами зовнішньої торгівлі (2,5 відсотка світової торгівлі товарами і послугами у вартісному вимірі) та третє місце за обсягами залучення прямих іноземних інвестицій. Політика Гонконгу перш за все фокусується і залежить від зовнішньої торгівлі, пропонуючи сприятливі умови для ведення бізнесу та вільної конкуренції, захист принципу верховенства права, наявність кваліфікованих трудових ресурсів, а також розвиненої мережі фінансових інституцій та інноваційних компаній.
Незважаючи на негативний вплив пандемії COVID-19 та глобальні виклики, очікується, що у 2023 році показник зростання реального ВВП Гонконгу становитиме 4-5 відсотків після падіння економіки у 2019-2020 та у 2022 роках.
До Гонконгу порушувалися запитання щодо:
• економічних аспектів політики – стратегії зменшення безробіття; впливу пандемії COVID-19 на ринок праці Гонконгу; цілей та особливостей політики забезпечення гендерної інклюзивності; поступового завершення програм підтримки, запроваджених у відповідь на ситуацію з пандемією COVID-19; переваг програм для сприяння розвитку мікро-, малих та середніх підприємств; впливу законодавства Гонконгу про національну безпеку на торгівлю, бізнес, інвестиції та міжнародний арбітраж тощо;
• торговельного режиму – факторів, які впливають на зміну торговельних відносин з найбільшими економіками світу; правил реекспорту товарів в Китай; вимог та переваг Програми авторизованих економічних операторів, наявності інших аналогічних програм у цій сфері, причин ненадання завчасних висновків та дозволів; типів документів, які вимагаються під час здійснення міжнародної торгівлі у “єдиному вікні”, його переваги; часу проходження митних процедур та часових рамок митного оформлення товарів; політики щодо товарів, які швидко псуються; митного контролю в електронній комерції; пріоритетів Гонконгу в СОТ, зокрема щодо реформи механізму вирішення спорів, заходів щодо імплементації Угоди СОТ про субсидії у галузі рибальства тощо;
• регіональних ініціатив – інтеграції ринків; лібералізації та гармонізації стандартів в рамках регіональних ініціатив “Belt and Road Initiative” та “Great Bay Area”; мотивації та прогресу у приєднанні Гонконгу до Угоди про Регіональне всеохоплююче економічне партнерство (RCEP); основних досягнень в рамках Угоди про всеосяжне економічне партнерство (CEPA); планів щодо укладення нових регіональних торговельних угод тощо;
• інвестиційного режиму – заходів щодо сприяння та заохочення розвитку конкуренції і збільшення інвестицій;
• спеціального податкового режиму – податку за першу реєстрацію електроавтомобілів та наявності відповідних пільг; змісту акцизної політики; критеріїв визначення найбільш сприятливого для навколишнього середовища комерційного транспорту;
• технічного регулювання – типів стандартів, які застосовуються регуляторними органами Гонконгу; процедур оцінки відповідності з урахуванням ризиків, пов’язаних з товаром, та міжнародної практики; органів оцінки відповідності та особливостей здійснення окремих процедур, наприклад, стосовно медичного обладнання; добровільних стандартів та їх узгодженості з міжнародними стандартами;
• санітарних та фітосанітарних заходів – дозвільних процедур; особливостей діяльності уповноважених органів Гонконгу щодо експортної продукції тваринного походження; підстав запровадження обмежень щодо морепродуктів походженням з Японії тощо;
• державних підприємств та публічних закупівель – цілей політики та законодавчих положень щодо діяльності державних підприємств; процедур закупівель та отримання місцевих дозволів іноземними постачальниками; методології визначення найкращої вартості; соціальних, управлінських заходів та заходів стосовно охорони навколишнього природного середовища, їхнього впливу на іноземних постачальників; стандартів та специфікацій щодо “зелених” закупівель;
• сфери інтелектуальної власності – нових елементів, запроваджених системою відслідковування Original Grant Patent; оновленого у 2022 році законодавства про авторські права та модернізації національної системи захисту авторського права; регіональних ініціатив в сфері інтелектуальної власності, включаючи арбітраж; часових рамок імплементації змін до закону про торговельні марки; заходів боротьби з порушеннями прав інтелектуальної власності;
• окремих секторальних питань – причин зменшення експорту сільськогосподарської продукції; основних джерел імпорту сільськогосподарських товарів; обґрунтувань посилення заходів державної підтримки у сільському господарстві; національної політики у сфері енергетики, у тому числі щодо надання субсидій на викопне паливо, розвитку відновлювальної енергетики, прогресу в реалізації Плану кліматичних дій до 2050 року; особливостей регулювання сфери фінансових послуг; “зелених” ініціатив та вуглецевої нейтральності; реєстрації сім-карток; заходів із залучення підприємств з високою доданою вартістю у морську галузь; розвитку інновацій та технологій, у тому числі що стосуються штучного інтелекту; заходів з розвитку малих та середніх підприємств; ролі Гонконгу як центру міжнародного арбітражу тощо.
Більшість учасників позитивно оцінювали існуючий курс торговельної політики Гонконгу як однієї з найбільш відкритих для торгівлі та інвестицій економік світу, зазначали про його лідерство у сфері послуг, зокрема у розвитку банківських та інших фінансових послуг.
Водночас висловлювалися пропозиції щодо реалізації додаткових заходів Гонконгом стосовно забезпечення більш ефективного захисту прав інтелектуальної власності, транспарентності державних закупівель та умов транзиту товарів, вирішення проблемних питань щодо діяльності державних підприємств та надання державної підтримки окремим галузям економіки, необхідності посилення взаємодії та здійснення більш незалежного торговельного співробітництва.
Завчасно направлені запитання України до Гонконгу стосувалися: режиму реекспорту товарів, “зелених” ініціатив та розвитку сектору фінансових послуг, зокрема банківських послуг, імплементації міжнародних стандартів регулювання банківського капіталу, віртуальних активів та Fintech ініціатив тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було відзначено активну та конструктивну роль Гонконгу у діяльності СОТ, згадано про зменшення двостороннього товарообігу внаслідок російського повномасштабного вторгнення в Україну у 2022 році, а також висловлено зацікавленість України в обміні досвідом щодо запровадження та розвитку “зелених” ініціатив у фінансовому секторі.
Довідково: у 2020-2021 роках обсяг торгівлі товарами та послугами між Україною та Гонконгом щорічно становив близько 222 млн доларів США. Повномасштабне вторгнення росії в Україну призвело до значного падіння обсягів торгівлі з Гонконгом у 2022 році – на 60,1 відсотка порівняно з попереднім роком (до 88,6 млн доларів США).
З більш детальною інформацією щодо проведення дев’ятого Огляду торговельної політики Гонконгу можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження згадані звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.