Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Огляд торговельної політики Йорданського Хашимітського Королівства
10.10.2023 | 15:39 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 27 та 29 вересня 2023 року було проведено засідання, присвячене третьому Огляду торговельної політики Йорданії. Учасники засідання мали можливість ознайомитися зі змінами торговельного, економічного та інвестиційного режимів цього члена СОТ, що відбулися після проведення попереднього Огляду у 2015 році.
Обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Йорданського Хашимітського Королівства та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/446 і WT/TPR/S/446), запитання, які становили торговельний інтерес для інших членів СОТ, а також надані відповіді. Всього було завчасно направлено понад 140 запитань, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники 25 делегацій.
У виступах багатьох учасників відзначалися: стійкість, яку демонструє економіка Йорданії, починаючи з 2020 року; стабільність її відновлення після пандемії COVID-19; стале зростання ВВП та низький рівень інфляції (відповідно в середньому 1,6 відсотка та 1,9 відсотка у 2016-2022 роках) на фоні існуючих глобальних (зміна клімату, пандемія, посуха) та регіональних викликів (конфлікти в сусідніх Сирії та Іраку, біженці з яких вже складають 30 відсотків населення Йорданії). За оцінками міжнародних фінансових інституцій економіка Йорданії на сьогодні є однією з найбільш вільних в регіоні і входить в десятку світових за темпами реформ – на цю країну припадає майже половина всіх економічних реформ, імплементація яких наразі здійснюється на самому Близькому Сході, що вигідно відрізняє Йорданію в економічному плані від інших країн цього регіону.
У період між оглядами найбільш помітними та позитивними стали законодавчі, інституційні та структурні зміни в інвестиційному режимі Йорданії, тарифній політиці (зменшення середньої MFN ставки, що застосовується, з 10,2 відсотка у 2015 році до 4 відсотків в 2023 році), заходи сприяння торгівлі, в першу чергу спрямовані на спрощення процедур митного оформлення товарів. Багато членів СОТ також позитивно оцінювали гендерну політику Уряду Йорданії, зокрема покращення умов праці та збільшення участі жінок у різних секторах економіки.
Представлячи зміни у своїй торговельній політиці, делегація Йорданії називала війну в Україні одним із факторів, які негативно впливали на міжнародну торгівлю, продовольчу безпеку та ланцюги поставок. Зазначене підтверджували і представники інших делегацій, наголошуючи на тому, що збройна агресія рф проти України спричинила нестабільність у міжнародній торгівлі і загрожує продовольчій безпеці у світі.
Члени СОТ обговорювали та порушували питання щодо:
- стану економіки та економічної політики Йорданії – проблем структурних змін в економіці, зростання та зайнятості; стану та впливу імплементації політики гендерної рівності; планів модернізації економіки Йорданії до 2030 року; урядової політики щодо малих та середніх підприємств та її впливу на участь Йорданії в глобальних ланцюгах доданої вартості; шляхів збільшення бюджетних надходжень та впливу фіскальної політики на зменшення обсягу державного боргу;
- торговельного та інвестиційного режимів – наявних проблем при формуванні торговельної політики країни та її цілей; оцінки стану імплементації національної політики в сфері боротьби із зміною клімату; необхідності направлення Йорданією нотифікацій в СОТ з різних питань, зокрема і з метою дотримання вимог щодо забезпечення прозорості у виконанні Угоди СОТ про сільське господарство; стану ратифікації Угоди СОТ про субсидії у галузі рибальства; визначення обсягу та видів необхідної технічної допомоги в рамках Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі; порядку надання інвестиційних послуг в рамках єдиного вікна; стану двосторонніх переговорів щодо укладення інвестиційних угод; існуючих обмежень та виключень в сфері інвестицій для іноземних громадян;
- заходів, які безпосередньо стосуються імпорту та експорту – функціонування єдиного порталу із сприяння торгівлі; часових рамок реалізації проєкту про об’єднаний митний контроль імпорту та експорту; митного оформлення товарів, які знаходяться в дорозі; середнього часу митного оформлення вантажів; забезпечення митного контролю та процедур митних інспекцій; застосування неавтоматичних вимог ліцензування імпорту; переліків заборонених до ввезення товарів та вимог ліцензування; вимог щодо фізичного огляду товарів тощо;
- технічного регулювання – проблемних питань запровадження нових стандартів для іграшок, електропобутових товарів та газового обладнання; затримок з направленням Йорданією до СОТ нотифікацій щодо нових стандартів та технічних регламентів, застосування міжнародних рекомендацій у цій сфері;
- державних закупівель та державних підприємств – імплементації електронної системи закупівель JONEPS; стану переговорів щодо приєднання Йорданії до Угоди СОТ про державні закупівлі; діяльності державних торговельних підприємств та необхідності врахування вимог статті XVII Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року, направлення відповідних нотифікацій до СОТ;
- сфери інтелектуальної власності, зокрема щодо режиму забезпечення захисту прав інтелектуальної власності, стану переговорів щодо приєднання Йорданії до відповідних міжнародних інструментів – Марракеського та Пекінського договорів;
- секторальної політики – регулювання цін на пшеницю та ячмінь, методу розрахунку та причин зростання цін; вартості авіаційного та наземного фрахту для сільськогосподарського експорту; особливостей надання певних видів послуг з урахуванням зобов’язань Йорданії, взятих в рамках Генеральної угоди про торгівлю послугами, зокрема послуг, пов’язаних з авіаційними перевезеннями, тощо.
Учасники засідання закликали Йорданію приєднатися до переговорів, що проводяться в рамках СОТ, зокрема з питань електронної комерції, сприяння інвестуванню заради розвитку, а також до оновленої Угоди СОТ про інформаційні технології і Тимчасової багатосторонньої домовленості стосовно застосування апеляційного арбітражу.
Серед незначної кількості критичних зауважень щодо економічної та торговельної політики Йорданії згадувалися: відсутність необхідної інформації та затримка у направленні відповідних нотифікацій, передбачених правилами СОТ (майже 20 позицій); відсутність належної прозорості у державних закупівлях; збереження тенденції значної залежності економіки країни від сфери послуг, в першу чергу туризму; продовження існування обмежень для іноземних інвестицій у певних сферах економіки.
З більш детальною інформацією щодо проведення третього Огляду торговельної політики Йорданії можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження згадані звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.