Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Республіки Чилі
20.12.2023 | 16:12 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 11 та 13 грудня 2023 року було проведено засідання, присвячене шоcтому Огляду торговельної політики Республіки Чилі. В рамках проведення цього заходу члени СОТ мали можливість проаналізувати основні зміни торговельної політики Чилі, що відбулися у період після проведення попереднього Огляду у 2015 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Республіки Чилі та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/451 і WT/TPR/S/451). До Чилі було завчасно направлено близько 430 письмових запитань від 24 членів СОТ, а безпосередньо в обговоренні взяли участь представники 30 делегацій, у тому числі й України.
Учасники відзначали стійкість економіки Чилі, а також її спроможність адаптуватися до кризи, викликаної пандемією COVID-19. Так, у 2014-2019 роках економіка Чилі демонструвала тенденції стабільного розвитку з середнім показником зростання ВВП щорічно на 2 відсотки. Через ситуацію з пандемією падіння ВВП Чилі у 2020 році склало 6,1 відсотка. Проте вже у 2021 році чилійська економіка почала стрімко відновлюватися, досягнувши 11,7 відсотка зростання реального ВВП, що було набагато більше, ніж до пандемії, та 2,4 відсотка у 2022 році. Такі результати були обумовлені прагненням Чилі підтримувати відкритість своєї економіки та торгівлі, а також реалізацією зваженої макроекономічної політики. У цьому зв’язку у виступах багатьох членів СОТ позитивно оцінювалася політика Чилі, спрямована на забезпечення відкритості та інтеграції у світову економіку, перевагами якої стало залучення великих потоків прямих іноземних інвестицій до Чилі та досягнення одного з найвищих показників ВВП на душу населення у Латинській Америці.
Високо оцінювалися учасниками і дотримання Чилі основних принципів багатосторонньої торговельної системи, а також її активна участь у діяльності СОТ, обговореннях та ініціативах щодо реформування цієї міжнародної організації, сільського господарства, електронної комерції, внутрішнього регулювання послуг, сприяння інвестиціям, забезпечення екологічної стійкості, збільшення участі жінок у міжнародній торгівлі. Віталася ратифікація Чилі Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі (в 2016 році), а також ратифікація та прийняття Угоди СОТ про субсидії у галузі рибальства (у грудні 2023 року).
Згадувалося і про активну участь Чилі у регіональних торговельних ініціативах та інших міжнародних економічних угрупованнях. Зокрема, зазначалося про значну кількість регіональних торговельних угод, укладених Чилі з понад 60 економіками світу, а також здійснені кроки з їх модернізації шляхом додавання нових положень про цифрову торгівлю, охорону навколишнього природного середовища, малі та середні підприємства, взаємозв’язок торгівлі та гендерних питань. У цьому контексті наводився приклад оновлення торговельної угоди Чилі з Європейським Союзом.
До Чилі порушувалися запитання щодо:
• економічних аспектів політики – наявних викликів, що впливають на економічну ситуацію; фіскальної політики та відповідних реформ; заходів впливу на інфляцію та стабілізації національної валюти; заходів, що реалізуються у сфері зайнятості населення; міграційної політики; програм підтримки, запроваджених в рамках боротьби з пандемією COVID-19, тощо;
• торговельного режиму – включення до торговельної політики заходів, пов’язаних з охороною навколишнього природного середовища та гендерними питаннями; забезпечення інклюзивності при формуванні торговельної політики, у тому числі участі корінних народів; митних процедур (вимог щодо найму митних агентів для цілей митного оформлення, планів удосконалення митних процедур під час ввезення товарів, функціонування національного “єдиного” вікна і т.д.), тарифного режиму, відшкодування податку на додану вартість, наявних пільг та планів реформування; заборон та обмежень імпорту, а також ліцензійних вимог; захисних заходів; програм підтримки експорту тощо;
• питань, пов’язаних з діяльністю СОТ, – переговорів щодо електронної комерції; пріоритетів 13-ї Конференції міністрів СОТ; реалізації на національному рівні ініціатив, пов’язаних з охороною навколишнього природного середовища, що обговорюються в СОТ; впливу на економіку мораторію на встановлення митних зборів за електронну передачу даних тощо;
• інвестиційного режиму – інвестиційних стратегій; заходів із залучення іноземних інвестицій; планів реформ; вимог законодавства про інвестиційні проєкти та охорону навколишнього природного середовища; наявних обмежень щодо участі іноземного капіталу; політики щодо вирішення спорів у цій сфері тощо;
• технічного регулювання – розроблення та перегляду вимог технічного регулювання та процедур оцінки відповідності; визнання іноземних сертифікатів; вимог щодо маркування та акредитації; особливостей технічного регулювання щодо окремих видів товарів, наприклад, деревини та косметичної продукції тощо;
• санітарних та фітосанітарних заходів – вимог та процедур щодо імпортної продукції; міжнародного співробітництва;
• державних підприємств та приватизації;
• публічних закупівель – планів приєднання до Угоди СОТ про державні закупівлі; низького рівня участі іноземних компаній у закупівлях; національного режиму; критеріїв відбору переможців торгів; методів закупівель; використання електронної платформи (ChileCompra) тощо;
• сфери інтелектуальної власності – інституційного середовища; впливу реформування цієї сфери на економіку; заходів боротьби з порушеннями авторських прав онлайн; реєстрації торговельних марок, географічних зазначень; захисту комерційної таємниці тощо;
• окремих секторальних питань – програм державної підтримки у сільському господарстві; політики у сфері енергетики, у тому числі щодо плану декарбонізації та переходу на відновлювані джерела енергії, політики “зеленого” оподаткування, стратегій Чилі щодо літію і “зеленого” водню, нового законодавства про надання відповіді змінам клімату; промислової політики; морських та авіаційних послуг тощо.
В цілому члени СОТ позитивно оцінювали результати законодавчих та інституційних реформ, запроваджених у торговельному режимі Чилі протягом періоду між оглядами і спрямованих на забезпечення відкритості, інклюзивності та сталості торговельної політики як на регіональному, так і на багатосторонньому рівнях.
Водночас висловлювалися пропозиції щодо необхідності удосконалення системи визначення діапазонів цін на окремі види сільськогосподарської продукції (“price band system”), здійснення деяких санітарних та фітосанітарних заходів, захисту прав інтелектуальної власності та сприяння економічній диверсифікації.
Направлені запитання України до Чилі стосувалися: стану імплементації модуля щодо імпорту, створеного в рамках інтегрованої системи зовнішньої торгівлі з метою спрощення відповідних процедур; заходів стимулювання експорту та їх впливу на розвиток економіки Чилі; програми державної підтримки у сільському господарстві (“Siembra por Chile programme”) та її результатів; процесу перегляду та модернізації угод про сприяння та захист інвестицій.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було також відзначено важливу роль Чилі у діяльності СОТ та роботі Кернської групи, згадано про стійкість її економіки, незважаючи на негативний вплив пандемії COVID-19 та інших зовнішніх факторів, зокрема і російського повномасштабного вторгнення в Україну, що призвело до руйнування глобальних ланцюгів постачання, а також зумовило значне падіння обсягів торгівлі України з Чилі. У цьому зв’язку було висловлено зацікавленість України у подальшому зміцненні відносин та розвитку торговельного та економічного співробітництва з Чилі.
Довідково: Чилі є одним із важливих економічних партнерів України серед країн Латинської Америки. У 2021 році обсяг торгівлі товарами та послугами між Україною та Чилі становив 68,6 млн доларів США (на 9,7 відсотка більше, ніж у 2020 році). У 2022 році через повномасштабне вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі з Чилі скоротилися на 31,3 відсотка порівняно з попереднім роком – до 47,1 млн доларів США.
З більш детальною інформацією щодо проведення шостого Огляду торговельної політики Чилі можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження згадані звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.