Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Японії
13.03.2023 | 09:13 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 1 та 3 березня 2023 року було проведено засідання, присвячене п’ятнадцятому Огляду торговельної політики Японії. Члени СОТ мали можливість проаналізувати різні аспекти торговельної політики Японії, дізнатися про зміни торговельного, економічного та інвестиційного режимів, що відбулися з часу проведення попереднього Огляду у 2020 році.
Обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Японії та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/438 і WT/TPR/S/438), запитання, які становили торговельний інтерес для інших членів СОТ, а також надані Японією відповіді. Всього Японією було завчасно отримано біля 790 письмових запитань від 34 членів СОТ, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники 56 делегацій, у тому числі і від України.
У виступах наголошувалося на важливій ролі Японії у світовій торгівлі, згадувалося швидке відновлення економіки Японії, незважаючи на негативний вплив пандемії COVID-19, порушення глобальних ланцюгів поставок та сучасні виклики, пов’язані з агресивною війною російської федерації проти України, а також наслідки зміни клімату, що призводять до зростаючої кількості природних катастрофічних явищ. Так, у 2021 році було відновлено тенденцію зростання обсягу реального ВВП Японії (на рівні 1,7 відсотка) після значного падіння у двох попередніх роках.
Для багатьох членів СОТ Японія є одним із найбільших торговельних та інвестиційних партнерів, а також основним ринком для експорту та/або імпорту товарів і послуг. У 2019-2020 роках через пандемію COVID-19 обсяги торгівлі Японії суттєво знизилися, проте зросли вже у 2021 році, перевищивши “допандемічний” рівень. У структурі торгівлі товарами продовжують домінувати промислові товари, які становлять понад 85 відсотків експорту та близько 60 відсотків імпорту. Частка сільськогосподарської продукції складає 11-12 відсотків в структурі імпорту та близько 2 відсотки в структурі експорту. Водночас на продукцію видобувної промисловості припадає до 5 відсотків експорту та понад 30 відсотків імпорту, насамперед імпорту нафти. Китай залишається основним напрямом експорту товарів з Японії (його частка у 2021 році становила близько 22 відсотка), друге та третє місця посідають Сполучені Штати Америки (18 відсотків) та Європейський Союз (9,2 відсотка). Китай, ЄС і США є також основними постачальниками імпортних товарів до Японії (їх частки становлять відповідно 24 відсотки, 11,1 відсотка та 10,7 відсотка від загального імпорту).
Ураховуючи глобальні виклики, у період між оглядами фокус торговельної та економічної політики Японії було спрямовано на забезпечення економічної безпеки. Відповідні заходи Японії, що реалізуються для досягнення зазначеної мети, викликали занепокоєння у різних членів СОТ. Зокрема, порушувалися питання щодо механізму та критеріїв визначення Японією критично необхідних товарів, послуг та технологій, а також категорій підприємств, які мають право на отримання субсидій, передбачених законодавством Японії про економічну безпеку.
Учасники засідання позитивно оцінювали: достатньо відкритий інвестиційний режим Японії, з наявністю обмежень лише у декількох секторах; високий рівень передбачуваності тарифного режиму; зусилля, спрямовані на спрощення процедур торгівлі, включаючи заходи із цифровізації та автоматизації митних процедур; активну участь Японії в укладанні регіональних торговельних угод та двостороннє співробітництво; політику у напрямі скорочення викидів вуглецю; приділення уваги розвитку малих та середніх підприємств; швидке відновлення показників експорту та імпорту тощо.
Згадувалося і про активну участь Японії у багатосторонній торговельній системі, включаючи її важливий внесок у досягнення результатів 12-тої Конференції міністрів СОТ, зусилля з реформування СОТ, реалізацію таких спільних ініціатив як електронна комерція, спрощення інвестування, сприяння участі малих і середніх підприємств, внутрішнього регулювання, посилення ролі жінок у міжнародній торгівлі тощо. Відзначалося надання Японією технічної допомоги членам СОТ у різних сферах діяльності цієї міжнародної організації, наприклад, з метою імплементації Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі.
Віталося продовження Японією терміну дії схеми надання тарифних преференцій країнам, що розвиваються, та найменш розвиненим країнам – до 31 березня 2031 року.
Водночас занепокоєння учасників викликали наступні питання: вимоги Японії щодо скринінгу прямих іноземних інвестицій, а також наявні обмеження у цій сфері; заходи фіскальної політики, враховуючи проблеми зростання державного боргу у відношенні до ВВП та старіння населення; складність тарифного режиму у зв’язку із застосуванням неадвалорних ставок ввізних мит, високі тарифи на сільськогосподарську продукцію; регулювання діяльності митних брокерів; заходи експортного контролю та підтримки експорту; санітарні та фіто-санітарні заходи; процедури державних закупівель; наявність інших нетарифних бар’єрів у торгівлі.
Після першого дня засідання Японії було направлено додатково понад 110 письмових запитань від різних членів СОТ.
Запитання, направлені Україною, стосувалися заходів, що реалізуються з метою зменшення негативного впливу на економіку Японії проблеми старіння населення, особливостей її податкової системи, регулювання діяльності експортно-кредитних установ, досвіду Японії щодо сприяння розвитку інновацій із залученням університетів, специфіки надання страхових послуг тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час засідання. У виступі було висловлено вдячність Японії за допомогу та всебічну підтримку, що надаються Україні у зв’язку з військовою агресією рф проти України, запровадження жорстких санкцій проти держави-агресора, а також підтверджено готовність до подальшого співробітництва.
Довідково: Японія є важливим торговельним партнером для України. До розпочатої рф війни проти України обсяги торгівлі між Україною та Японією постійно зростали, навіть незважаючи на негативний вплив пандемії COVID-19. Так, у 2021 році обсяг двосторонньої торгівлі товарами та послугами збільшився на 28,5 відсотка у порівнянні з 2019 роком – з 1,2 до 1,6 млрд. доларів США. За обсягами двосторонньої торгівлі товарами з Україною у 2021 році Японія посідала 3 місце серед країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону та 22 місце серед країн світу. У 2022 році товарообіг між Україною та Японією зменшився більше, ніж вдвічі, у порівнянні з 2021 роком – до 750,2 млн. доларів США.
З більш детальною інформацією щодо проведення п’ятнадцятого Огляду торговельної політики Японії можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження згадані звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.