Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Китайської Народної Республіки
24.07.2024 | 14:31 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 17 та 19 липня 2024 року було проведено засідання, присвячене Огляду торговельної політики Китайської Народної Республіки.
Китай став членом СОТ 11.12.2001 і вже в дев’ятий раз проходив процедуру оцінки економічного, торговельного та інвестиційного режимів, що дозволило іншим членам СОТ поглибити своє розуміння основних змін, що відбулися у період після проведення попереднього Огляду у 2021 році, порушити запитання та отримати письмові відповіді, висловити пропозиції щодо сфер, які потребують подальшого удосконалення.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Китайської Народної Республіки та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/458 і WT/TPR/S/458), які містять детальну інформацію про торговельну політику Китаю, включаючи особливості нормативно-правового регулювання, умови експорту та імпорту товарів і послуг, статистичну інформацію тощо. Всього було завчасно направлено понад 1500 письмових запитань до Китаю від 44 членів СОТ, а безпосередньо в обговоренні взяли участь представники 72 делегацій, у тому числі й України.
Учасники засідання відзначали швидке відновлення економіки Китаю після пандемії COVID‑19 та достатньо високі значення економічних показників у період між оглядами. Так, обсяг ВВП на душу населення збільшився з 10,1 тис. доларів США у 2019 році до 12,6 тис. доларів США у 2023 році. Зростання реального ВВП становило 5,2 відсотка у 2023 році. Досягненню таких результатів сприяли підтримуюча макроекономічна політика та збільшення обсягів приватного споживання. Незважаючи на геополітичні виклики, очікується, що зростання економіки Китаю досягне 4,6 відсотка у 2024 році і залишиться високим у майбутньому.
У цьому зв’язку у виступах багатьох членів СОТ наголошувалося на важливій ролі Китаю як основної рушійної сили для світового економічного зростання. Водночас згадувалися наявні демографічні проблеми, зниження продуктивності, виклики у секторі нерухомості Китаю, а також загострення геополітичної напруженості, що впливає і на подальший економічний розвиток Китаю і потребує рішучих дій з боку Уряду Китаю, у тому числі у напрямі лібералізації торговельного та інвестиційного режимів, а також забезпечення більшої участі приватного сектора в економіці. Основними сферами, які потребують проведення подальших реформ, називалися судова система Китаю, політика щодо державних підприємств, запровадження “зеленої” енергетики та цифрова економіка.
У період між оглядами експорт китайських товарів збільшився з 2,6 трлн доларів США у 2020 році до 3,6 трлн доларів США у 2022 році, але зменшився до 3,4 трлн доларів США у 2023 році. Сполучені Штати Америки та Європейський Союз залишалися основними напрямами експорту товарів з Китаю. Обсяги імпорту товарів також зростали: з 2,1 трлн доларів США у 2020 році до 2,7 трлн доларів США у 2022 році; але також зменшилися у 2023 році – до 2,6 трлн доларів США. Частка імпорту з країн Азії та Океанії становила від 40 до 50 відсотків. Водночас Європейський Союз, окрема митна територія Тайвань, Пенгху, Кінмен та Матсу, Японія та США були основними постачальниками імпортних товарів до Китаю. В структурі торгівлі Китаю переважали машини і електричне обладнання. Частка сільськогосподарської продукції в структурі експорту Китаю була незначною, а в структурі імпорту складала менше 10 відсотків. Експорт послуг також збільшувався у 2020-2022 роках, але знизився у 2023 році. Водночас обсяги імпорту послуг у 2020-2023 роках постійно зростали.
Особливий інтерес учасників засідання викликали зміни бізнес-середовища Китаю, зокрема режим іноземного інвестування. Вітаючи відкриття доступу для іноземних інвесторів таких важливих секторів Китаю, як, наприклад, виробництво, деякі члени СОТ висловлювали занепокоєння щодо продовження існування проблемних питань, викликаних нерівними умовами щодо застосування правил іноземними компаніями у порівнянні з китайськими підприємствами, політикою надання субсидій та її недостатньою прозорістю, вжиття економічних заходів з політичних причин, що нівелює позитивні результати політики, спрямованої на лібералізацію інвестиційного режиму.
У багатьох виступах акцентувалася важлива роль Китаю в СОТ. Зокрема, учасники засідання високо оцінювали активну участь Китаю у діяльності цієї міжнародної організації, багатосторонніх переговорах та спільних ініціативах. Водночас, як і під час попереднього Огляду, окремі члени СОТ закликали Китай підвищити рівень своєї відповідальності у багатосторонній торговельній системі, оскільки переваги, які отримує Китай від членства в СОТ у статусі країни, що розвивається, можуть бути надмірними для нього, враховуючи стан економічного розвитку та частку цієї країни у міжнародній торгівлі.
Продовжували викликати занепокоєння питання щодо ролі держави та діяльності державних підприємств, відсутності рівних умов для конкуренції в економіці Китаю. У цьому зв’язку учасники закликали Китай до імплементації більш масштабних реформ та проведення орієнтованої на ринкову економіку політики стосовно державних підприємств, зважаючи на міжнародні стандарти та кращі практики підвищення продуктивності праці та ефективності бізнесу, а також ураховуючи міжнародні зобов’язання, взяті Китаєм в рамках членства в СОТ.
Зауважувалося і про необхідність забезпечення прозорості надання Китаєм державної підтримки та субсидій, які можуть негативно впливати на світові ринки і сприяти виникненню надмірних потужностей у важливих секторах. Китай закликали до підвищення якості повідомлень про субсидії, що направляються до СОТ, а також до участі в обговореннях щодо взаємозв’язку промислової політики та торгівлі з метою пошуку шляхів зменшення можливих негативних глобальних наслідків політики субсидіювання.
Зростаючу стурбованість членів СОТ викликала і тенденція зміни політики Китаю у напрямі імпортозаміщення та самозабезпечення, зокрема і через державні закупівлі, коли в результаті неформального втручання держави китайські підприємства заохочуються до зменшення закупівель імпортних високотехнологічних матеріалів на користь вітчизняних виробників. Оскільки ринок державних закупівель Китаю, на думку багатьох членів СОТ, залишається переважно закритим, Китаю пропонувалося активізувати роботу з метою прискорення приєднання до Угоди СОТ про державні закупівлі.
Крім того, висловлювалися занепокоєння щодо запровадження Китаєм санітарних та фітосанітарних заходів, що обмежують торгівлю деякими видами сільськогосподарської продукції та продуктами харчування, не мають наукового обґрунтування і не відповідають міжнародним стандартам. Китаю пропонувалося переглянути відповідні правила і в подальшому утримуватися від застосування заходів, які створюють нетарифні бар’єри для торгівлі. Аналогічні занепокоєння висловлювалися і щодо зростаючої кількості технічних регламентів, прийнятих Китаєм без врахування встановлених міжнародних стандартів.
Що стосується сфери інтелектуальної власності, то окремі члени СОТ вітали реалізацію реформ, спрямованих на покращення системи захисту прав інтелектуальної власності в Китаї. Водночас у виступах деяких інших делегацій згадувалися наявні проблемні питання, в тому числі пов’язані з примусовою передачею технологій, які потребують подальшого вирішення для забезпечення повного викорінення порушень прав інтелектуальної власності в КНР.
Завчасно направлені запитання України до Китаю стосувалися: показників економічного розвитку; діяльності державних підприємств, у тому числі у державних закупівлях; прозорості програм державної підтримки; нових правил реєстрації та адміністрування іноземних виробників зернових культур та харчових продуктів, які планують експортувати свою продукцію до Китаю; особливостей продажу тютюнових виробів; сфери інтелектуальної власності тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було: відзначено швидке відновлення та зростання економіки Китаю; згадано про важливу роль Китаю у діяльності СОТ; висловлено сподівання про перегляд Китаєм своєї політики щодо державних підприємств та продовження реформ, орієнтованих на розвиток ринкової економіки, а також забезпечення підвищення прозорості державної підтримки, що надається китайським підприємствам; зазначено про поточний стан двосторонньої торгівлі між Україною та Китаєм, а також негативний вплив повномасштабного вторгнення росії в Україну у 2022 році та жахливі наслідки триваючої збройної агресії; висловлено сподівання щодо подальшої співпраці.
Довідково: У 2021 році обсяги торгівлі товарами та послугами між Україною та Китаєм становили 19,4 млрд доларів США, що перевищувало рівень 2020 року на 23 відсотки. У 2022 році через повномасштабне вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі товарами з Китаєм скоротилися на 41,6 відсотка у порівнянні з попереднім роком – до 11,3 млрд доларів США (при цьому експорт з України скоротився майже на 70 відсотків – до 2,5 млрд доларів США; негативне сальдо торговельного балансу для України збільшилося до 6,3 млрд. доларів США). У 2023 році обсяги торгівлі товарами між Україною та Китаєм зросли на 15,4 відсотка у порівнянні з 2022 роком (до 12,9 млрд доларів США). Водночас експорт товарів з України до Китаю продовжував зменшуватися (на 2,5 відсотка у порівнянні з 2022 роком – до 2,4 млрд доларів США). За обсягами торгівлі товарами з Україною Китай продовжував посідати перше місце серед усіх країн світу.
З більш детальною інформацією щодо проведення дев’ятого Огляду торговельної політики Китайської Народної Республіки можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням https://bit.ly/46jbR2P, де є доступними для завантаження звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.