Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Швейцарської Конфедерації та Князівства Ліхтенштейн
27.05.2022 | 22:31 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодУ період 18 та 20 травня 2022 року у Світовій організації торгівлі проходило засідання, присвячене проведенню шостого спільного Огляду торговельної політики Швейцарії та Ліхтенштейну. Під час цього заходу члени СОТ мали можливість дізнатися про досягнення та зміни економічної, торговельної та інвестиційної політики, що відбулися у зазначених країнах після 2017 року, коли проводився попередній Огляд, а також порушити запитання та отримати письмові відповіді. Виступи 50 делегацій, озвучені під час засідання, у тому числі і представником України, підтвердили заінтересованість членів СОТ у розвитку торговельних та економічних відносин з Швейцарією та Ліхтенштейном, а також засвідчили важливу роль цих країн у багатосторонній торговельній системі та діяльності СОТ.
У багатьох виступах членів СОТ відзначалися сприятливі економічні умови та позитивні тенденції економічного розвитку Швейцарії та Ліхтенштейну, незважаючи на негативний вплив пандемії COVID-19. Маючи невеликий розмір внутрішнього ринку, Швейцарія та Ліхтенштейн відносяться до групи країн з найвищим рівнем доходу на душу населення і мають найбільш інноваційні та конкурентоспроможні економіки. Досягнення такого результату забезпечує інтеграція у світову економіку через просування відкритості торгівлі та інновацій, інвестиційну політику, диверсифіковану структуру економіки, соціальну та політичну стабільність, наявність високопрофесійних кадрових ресурсів тощо.
Згадувалися і структурні виклики, які є спільними для обох країн, зокрема проблеми, пов’язані із старінням населення, низьким рівнем зростання продуктивності, необхідністю пристосування до нових умов цифрової економіки, зміною клімату, гендерною рівністю, значним обсягом заборгованості домашніх господарств, високими цінами та недостатнім рівнем конкуренції в окремих секторах. На розв’язання деяких із зазначених проблем спрямовані довгострокові стратегії, нещодавно прийняті або переглянуті Швейцарією та Ліхтенштейном.
Віталися заходи, що реалізуються Швейцарією та Ліхтенштейном у різних сферах для створення більш відкритого та сучасного торговельного й інвестиційного середовища, а саме: спрощення та цифровізація митних процедур; скасування експортних субсидій на сільськогосподарську продукцію; заплановане скасування ввізних мит на промислові товари з 1 січня 2024 року; скасування деяких обмежень імпорту, що застосовувалися через державні торговельні підприємства; зміни законодавства про захист прав інтелектуальної власності; прийняття Ліхтенштейном нового закону про блокчейн-технології (Blockchain Act), яким вперше у світі встановлено правила управління економікою “токенів” (“token economy”).
Водночас, як і під час попереднього Огляду, члени СОТ висловлювали занепокоєння щодо застосування специфічних ставок ввізного мита (залежно від ваги товарів), збереження високого рівня внутрішньої підтримки та тарифного захисту у сільськогосподарському секторі, обмеження розвитку конкуренції у секторі роздрібної торгівлі тощо. Деякі члени СОТ висловлювали пропозиції щодо підвищення прозорості тарифного режиму.
У виступах багатьох членів СОТ, у тому числі і представника України, зазначалося про основні аспекти двосторонніх торговельних та економічних відносин з Швейцарією та Ліхтенштейном і наголошувалося на наявності потенціалу для подальшого розвитку. При цьому згадувалися угоди про вільну торгівлю, підписані з Швейцарією та Ліхтенштейном, або наміри проведення переговорів щодо їх укладення.
Зокрема, у виступі представника української делегації було зазначено про те, що у 2021 році обсяги двосторонньої торгівлі між Україною та Швейцарією зросли майже удвічі у порівнянні з попереднім роком і досягли 3,6 млрд. дол. США. Обсяги торгівлі з Ліхтенштейном також поновили тенденцію зростання і збільшилися до 1,9 млн. дол. США (на 7,4 відсотка у порівнянні з 2020 роком). Було наголошено на заінтересованості України у подальшому розвитку двостороннього співробітництва з Швейцарією та Ліхтенштейном, незважаючи на кризову ситуацію, викликану військовою агресією РФ на території України, а також висловлено вдячність за підтримку та допомогу Україні, що надаються зазначеними країнами під час війни. У цьому зв’язку було також згадано важливість розвитку подальшої співпраці і через Європейську асоціацію вільної торгівлі (ЄАВТ).
Слід зазначити, що у виступах делегацій Швейцарії, Ліхтенштейну, Канади, Австралії, ЄС, Японії, Великої Британії, Ісландії було висловлено рішуче засудження військової агресії РФ проти України та зазначено про її численні негативні наслідки, у тому числі на світову торгівлю в цілому, а також на діяльність СОТ зокрема.
Всього Швейцарією та Ліхтенштейном було завчасно отримано понад 450 письмових запитань від різних членів СОТ, у тому числі від України.
Направлені від України запитання стосувалися: наявних обмежень торгівлі, що застосовуються Швейцарією, та планів їх скасування; можливостей розширення переліку сільськогосподарської продукції, на яку надаються тарифні поступки згідно з Угодою про сільське господарство між Україною та Швейцарською Конфедерацією, укладеною на додаток до Угоди про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ; планів щодо покращення преференційних умов з торговельними партнерами, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, зважаючи на заплановане Швейцарією скасування з 1 січня 2024 року ввізних мит на промислові товари; специфічних ставок ввізних мит; змін законодавства про податок на додану вартість; внутрішньої підтримки сільського господарства; системи квот на молочну продукцію та цукор; ініціатив з підтримки малого та середнього бізнесу тощо.
Довідково: Одним із запитань України до Ліхтенштейну було питання щодо можливостей участі іноземних стартапів та малих і середніх підприємств у інвестиційному Саміті (the Investor Summit Liechtenstein), який щорічно організовується Урядом Ліхтенштейну у взаємодії з численними європейськими партнерами і допомагає стартапам і підприємствам, які шукають можливості для фінансування, встановити зв’язки та представити свої компанії перед інвесторами, які, в свою чергу, мають нагоду дізнатися про нові потенційні напрями інвестування.
Ліхтенштейном було надано відповідь, що іноземні стартапи та малі і середні підприємства можуть також брати участь у зазначеному Саміті на таких же самих умовах, як і компанії Ліхтенштейну.
З програмою та умовами участі у цьогорічному інвестиційному Саміті, який проходитиме в Ліхтенштейні 8 червня 2022 року, можна ознайомитися за посиланням:
З більш детальною інформацією щодо проведення шостого спільного Огляду торговельної політики Швейцарії та Ліхтенштейну можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені урядами зазначених країн та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/425 і WT/TPR/S/425), та інші матеріали щодо торговельної політики цих членів СОТ.