Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Республіки Ісландія
19.06.2024 | 09:07 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 12 та 14 червня 2024 року було проведено засідання, присвячене шоcтому Огляду торговельної політики Республіки Ісландія. В рамках проведення цього заходу члени СОТ мали можливість проаналізувати основні зміни торговельної політики Ісландії, що відбулися у період після проведення попереднього Огляду у 2017 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Республіки Ісландія та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/454 і WT/TPR/S/454). Ісландії було завчасно направлено 386 письмових запитань від 26 членів СОТ, а безпосередньо в обговоренні взяли участь представники 37 делегацій, у тому числі й України.
Учасники відзначали стійкість економіки Ісландії, а також її швидке відновлення після пандемії COVID-19. Так, незважаючи на падіння реального ВВП Ісландії у 2020 році майже на 7 відсотків, зростання її економіки становило в середньому 2,9 відсотка щорічно у 2017-2023 роках. У структурі економіки Ісландії домінує сектор послуг (переробка риби та алюмінію, туризм тощо). У період між оглядами обсяги торгівлі товарами та послугами коливалися, зокрема значно зменшилися під час пандемії COVID-19 (особливо туристичні та транспортні послуги). Після зняття карантинних обмежень торгівля швидко відновилася, і у 2022 році в структурі експорту Ісландії переважали туристичні послуги, алюміній, виготовлений з імпортного алюмінію за допомогою використання зеленої гідроенергетики, та риба. Частка експорту телекомунікаційних та IT-послуг також значно зросла. В структурі імпорту Ісландії переважали такі товари як машини та обладнання, хімічна продукція, нафта, а також туристичні послуги. Значну частку імпорту (41 відсоток) та експорту (58 відсотків) становлять проміжні продукти, і вплив пандемії COVID-19 на торгівлю такими товарами був найменшим у порівнянні з іншими видами продукції. Рівень інтеграції Ісландії у міжнародні ланцюги доданої вартості є особливо високим у транспортній та металургійній галузях.
Зазначалося, що саме зважена економічна політика Ісландії сприяла швидкому відновленню та розвитку. У цьому зв’язку згадувалися заходи у сфері відновлювальної енергетики, фіскальна, міграційна політика, а також політика у сфері наукових досліджень і розробок. Члени СОТ високо оцінювали лідерство Ісландії в удосконаленні політики, спрямованої на посилення участі жінок в економіці, включаючи обговорення в СОТ, цікавилися результатами реалізації такої політики.
Учасники засідання також наголошували на провідній ролі Ісландії як координатора в переговорах в рамках СОТ з питань субсидій у галузі рибальства, відзначали ратифікацію цією країною Угоди СОТ про субсидії у галузі рибальства однією з перших серед членів СОТ, а також згадували про активну позицію Ісландії в питаннях електронної комерції, внутрішнього регулювання сфери послуг та взаємозв’язку торгівлі та навколишнього середовища.
До Ісландії порушувалися запитання щодо:
• економічного середовища, торгівлі та інвестиційного режиму – інфляційних процесів в Ісландії та перспектив економічного росту; макропруденційної валютної політики, включаючи існуючі обмеження щодо руху капіталу; гендерної політики, ринку праці; схем підтримки експорту; торговельної політики та сталого навколишнього середовища; можливостей застосування механізму транскордонного вуглецевого регулювання (СВАМ); покращення бізнес середовища та функціонування єдиного порталу island.is; імплементації Ісландією регіональних торговельних угод; електронної торгівлі тощо;
• торговельної політики та практики у розрізі окремих заходів – поняття та статусу державних підприємств, що здійснюють міжнародну торгівлю, зокрема алкогольними напоями та тютюновими виробами; митних процедур та митних тарифів Ісландії (стану впровадження Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (HS 2022), незв’язаних ставок ввізних мит, високих ставок на сільськогосподарську продукцію, перевищення “зв’язаного” рівня ставок у СОТ, еволюції кількості безмитних тарифних ліній); плати за переробку при ввезені товарів; засобів торговельного захисту; режиму оподаткування; схем експортного кредитування; субсидування зовнішніх закупівель R&D; надання субсидій для цілей забезпечення сталого навколишнього середовища; процедур захисту прав інтелектуальної власності, вимог законодавства щодо торгових секретів, примусового ліцензування тощо;
• торговельної політики та практики у розрізі окремих галузей – підтримки сільського господарства (рівня та впливу внутрішньої підтримки сільськогосподарського виробництва, політики підтримки виробництва молока та вівчарства, заходів із зменшення розміру “жовтої” скриньки, нормативного регулювання захисту тварин); підтримки рибальства, включаючи субсидії для “зеленого переходу” в рибальстві; управління обмеженими природними ресурсами (риба та запаси мінералів); політики у сфері відновлювальної енергетики; сектору фінансових послуг (стосовно заходів боротьби з відмиванням активів, відновлення банківської системи після кризи 2008 року, режиму надання послуг із страхування, ринку бондів, електронних платежів тощо); сектору телекомунікаційних послуг та розвитку оптоволоконної мережі; послуг морського сполучення, повітряного транспорту, політики посилення стійкості ланцюгів постачання; сфери туризму;
• затримок у направленні нотифікацій до СОТ – стосовно ліцензування імпорту, правил походження, застосування імпортних обмежень, технічних бар’єрів у торгівлі, санітарних та фітосанітарних заходів, митної оцінки, сільського господарства, державних закупівель.
Таким чином, одними з небагатьох занепокоєнь, які висловлювалися членами СОТ під час засідання, були: несвоєчасне направлення Ісландією необхідних повідомлень до СОТ щодо особливостей її торговельного режиму, значного рівня державної підтримки та високих ставок ввізних мит у сільському господарстві, використання та розподілу тарифних квот.
Завчасно направлені запитання України до Ісландії стосувалися: режиму оподаткування та досвіду запобігання ухиленню від сплати податків; планів забезпечення функціонування єдиного вікна; заходів сприяння проведенню наукових досліджень і розробок; розроблення нового плану заходів із забезпечення гендерної рівності; особливостей регулювання сектору фінансових послуг.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було відзначено стійкість та відкритість економіки Ісландії у світлі існуючих викликів, її активну роль у переговорах у рамках СОТ, зокрема щодо субсидій у галузі рибальства, а також з гендерних питань, участь у спільних ініціативах з внутрішнього регулювання сфери послуг, електронної комерції, діяльності малих та середніх підприємств. Було зазначено і про відновлення у 2023 році тенденції зростання показників двосторонньої торгівлі між Україною та Ісландією після початку російської збройної агресії та висловлено впевненість у подальшому розвитку взаємовигідного економічного співробітництва між двома країнами, а також сподівання щодо продовження Ісландією санкційного тиску на рф. У цьому зв’язку учасників засідання було також поінформовано про проведення в Швейцарії Глобального саміту миру 15-16 червня 2024 року за ініціативи України.
Довідково: У 2021 році обсяг торгівлі товарами між Україною та Ісландією становив 129,9 млн доларів США (на 41,8 відсотка більше, ніж у 2020 році). У 2022 році через повномасштабне вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі товарами з Ісландією скоротилися на 37,8 відсотка порівняно з попереднім роком – до 80,8 млн доларів США. У 2023 році тенденція зростання почала відновлюватися (збільшення на 47,8 відсотка у порівнянні з 2022 роком – до 119,4 млн доларів США).
З більш детальною інформацією щодо проведення шостого Огляду торговельної політики Ісландії можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.