Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Австралії
26.03.2025 | 12:17 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 12 та 14 березня 2025 року було проведено засідання, присвячене дев’ятому Огляду торговельної політики Австралії. Члени СОТ мали можливість поглибити своє розуміння основних змін торговельного, економічного та інвестиційного режимів Австралії, що відбулися у період між попереднім Оглядом, проведеним у 2020 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Австралії та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/468 і WT/TPR/S/468), а також письмові запитання інших членів СОТ. Всього до Австралії було завчасно направлено понад 700 письмових запитань від 32 членів СОТ, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники 51 делегації, у тому числі й України.
Учасники засідання відзначали стійкість економіки Австралії. Так, протягом останніх п’яти років показник зростання ВВП щорічно становив в середньому 2,2 відсотка, незважаючи на негативний вплив пандемії COVID-19. Швидкому відновленню сприяли різні пакети стимулів, стрімкий розвиток сектору послуг та цифрової торгівлі, міцність гірничодобувного та сільськогосподарського секторів, а також відкритість економіки для торгівлі, що є ключовим фактором економічного зростання Австралії. У цьому контексті віталися зусилля Австралії у напрямі диверсифікації торгівлі, в тому числі шляхом відкриття нових ринків з набранням чинності сімома новими угодами про вільну торгівлю.
Як і під час попереднього Огляду, члени СОТ високо оцінювали важливу роль Австралії у багатосторонній торговельній системі, у тому числі її активну участь у всіх сферах діяльності СОТ, зокрема лідерство у переговорах про субсидії у галузі рибальства, електронну комерцію, торгівлю в сільському господарстві, реформування цієї міжнародної організації, а також механізму вирішення спорів. Згадувалися і спільні ініціативи, що реалізуються у рамках СОТ, до яких долучилася Австралія (щодо внутрішнього регулювання послуг, сприяння участі жінок у міжнародній торгівлі, спрощення інвестування з метою розвитку тощо). Зазначалося і про діяльність Австралії в інших об’єднаннях, таких як Кернська і Оттавська групи. При цьому наголошувалося на неухильному дотриманні Австралією своїх зобов’язань щодо відкритості торгівлі та правил СОТ.
Члени СОТ вітали заходи Австралії з лібералізації свого тарифного режиму, у тому числі автономне скасування ввізних мит за 457 тарифними лініями, зазначали про досягнення у сфері спрощення торгівлі, згадували про реалізацію програм, спрямованих на підтримку участі малих і середніх підприємств, а також корінних народів і жінок у міжнародній торгівлі.
Довідково: у період між оглядами ставки ввізних мит, що застосовувалися Австралією, залишалися низькими. У загальній кількості частка тарифних ліній з нульовими ставками ввізних мит зросла з 49,4 відсотка у 2019 році до 56,3 відсотка у 2024 році. Майже за всіма іншими тарифними лініями середня ставка ввізних мит становила 5 відсотків. Ставки ввізних мит на сільськогосподарську продукцію (згідно з визначенням СОТ) в середньому є нижчими, ніж на несільськогосподарські товари (1,3 відсотка проти 2,3 відсотка).
Значну увагу і інтерес членів СОТ викликали наміри Австралії досягнути вуглецевої нейтральності до 2050 року, а також заходи з стимулювання розвитку “зеленої” економіки та пов’язані з цим зміни торговельного режиму, зокрема ініціативи у сфері енергетики, політика щодо декарбонізації транспортного сектора та запровадження нових стандартів ефективності транспортних засобів, що можуть мати вплив на торгівлю.
Запитання порушувалися щодо політики “Зроблено в Австралії” (“A Future Made in Australia plan”), забезпечення стійкості ланцюгів постачання, державної підтримки у сільському господарстві, санітарних та фітосанітарних заходів, біобезпеки, оподаткування, впливу змін політики у транспортному, телекомунікаційному, банківському та страховому секторах на торгівлю послугами тощо.
Так, на думку деяких членів СОТ, чисельні процедури, які застосовуються щодо товарів у пунктах перетину кордону, зокрема і з метою забезпечення біобезпеки, потребують значних витрат часу і є обтяжливими для торгівлі. Австралії пропонувалося переглянути існуючі правила та скасувати зайві обмеження, забезпечивши дотримання вимог Угоди СОТ про санітарні і фітосанітарні заходи та відповідних міжнародних стандартів.
Зважаючи на запровадження Австралією у період між оглядами окремих заходів, спрямованих на захист інтересів національної безпеки, висловлювалися також пропозиції щодо підвищення прозорості та передбачуваності інвестиційного режиму, уникнення дискримінації та необхідності перегляду деяких таких заходів.
Завчасно направлені запитання України до Австралії стосувалися: досвіду захисту національних інтересів та національної безпеки, в тому числі через процес скринінгу прямих іноземних інвестицій; нового законодавства про експортний контроль органічної продукції; змін законодавства про біобезпеку та їх вплив на діяльність з експорту та імпорту; політики оподаткування; вимог до капіталу банків; механізмів сприяння розвитку міжнародного співробітництва у сфері інновацій та трансферу технологій; торговельних аспектів політики охорони навколишнього середовища; подальших обговорень в СОТ питань щодо сільського господарства та електронної комерції тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було відзначено стійкість та відкритість економіки Австралії, незважаючи на пандемію COVID-19 та геополітичні виклики, висловлено вдячність за неухильну підтримку України і надану допомогу, в тому числі скасування ввізних мит для українського імпорту у відповідь на збройне вторгнення рф в Україну, згадано про важливу роль Австралії у діяльності СОТ та активну участь у діяльності Кернської групи, висловлено впевненість у подальшому розвитку торговельно-економічного співробітництва.
Довідково: у 2023 році через наслідки повномасштабного вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі товарами України з Австралією скоротилися майже на 60 відсотків у порівнянні з попереднім роком – з 236,1 до 97,2 млн доларів США. За одинадцять місяців 2024 року тенденція зростання обсягів торгівлі товарами між Україною та Австралією відновилася (збільшення на 40 відсотків у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року – до 130 млн доларів США).
З більш детальною інформацією щодо проведення дев’ятого Огляду торговельної політики Австралії можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.