• Перейти до основного вмісту

Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України

Головна / Діяльність / Регуляторна діяльність / Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
Меню

Звіт про базове відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2024 № 312 «Про затвердження Порядку та методології проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями»

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

Постанова Кабінету Міністрів України від 12.03.2024 № 312 «Про затвердження Порядку та методології проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями» (далі – постанова).

2. Назва виконавця заходів з відстеження

Міністерство економіки України.

3. Цілі прийняття акта

Верховною Радою України прийнято Закон України від 09.08.2023 № 3311-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями» (далі – Закон), який набрав чинності 17 вересня 2023 року.

Основною метою Закону є стимулювання залучення зовнішніх та внутрішніх інвестицій шляхом спрощення вимог до інвестиційних проєктів із значними інвестиціями, удосконалення форм державної підтримки для реалізації таких проєктів для створення сприятливих умов для залучення більшого кола інвесторів та збільшення кількості інвестиційних проєктів із значними інвестиціями, а також для сприяння  розвитку регіонів, де вони будуть реалізовуватися.

Законом, зокрема, унесено зміни до Закону України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні» (далі – Закон про підтримку) у частині:

розширення сфер, у яких може реалізуватися інвестиційний проєкт із значними інвестиціями;

надання можливості заявнику не раніше ніж за 18 місяців до дати подання заявки до уповноваженого органу здійснити значні інвестиції в об’єкти інвестування в обсязі, що не перевищує 30 % загального обсягу значних інвестицій, необхідних для реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями;

надання можливості заявнику виступати інвестором із значними інвестиціями, якщо він є окремою юридичною особою, створеною для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, та стороною спеціального інвестиційного договору, як інвестор;

доповнення форм державної підтримки, а саме: компенсація за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів та з інших джерел, не заборонених законом, вартості збудованих заявником або інвестором із значними інвестиціями об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (автомобільних шляхів, ліній зв’язку, засобів тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо), необхідних для реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями; компенсація витрат на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж, необхідних для реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями; звільнення від відшкодування втрат лісогосподарського виробництва для реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями;

зменшення межі розміру значних інвестицій (від 20 млн євро до 12 млн євро) та кількості створених нових робочих місць упродовж строку реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями, а саме: змінено та диференційовано вимоги щодо створення робочих місць для можливості залучення до інвестиційного процесу більшого кола суб’єктів господарювання;

установлення часових можливостей для доопрацювання, а не повернення поданих заявником документів, зокрема техніко-економічного обґрунтування та спеціального інвестиційного договору, у рамках проведення оцінки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями, а також можливості проведення переговорів із залученням представників уповноваженої установи для узгодження положень спеціального інвестиційного договору після отримання висновку про доцільність реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями та укладення спеціального інвестиційного договору;

передбачення повернення державної підтримки в повному обсязі у разі недосягнення обсягу значних інвестицій, який визначений законопроєктом (12 млн євро), неможливість збільшити обсяг державної підтримки, коли фактичний обсяг значних інвестицій більше, ніж визначений у спеціальному інвестиційному договорі, а також можливість корегування обсягу державної підтримки, якщо фактичний обсяг значних інвестицій менший, ніж передбачено спеціальним інвестиційним договором, шляхом унесення змін до такого договору.

Постановою передбачено затвердження порядку та методології проведення оцінки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями (далі – порядок) у новій редакції, урегулювання спрощеної процедури та втрату чинності постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 р. № 819.

Новою редакцією порядку передбачено:

уточнення граничного строку оцінки та переліку документів, що входять до складу заявки;

урахування передбаченого Законом права заявника здійснити значні інвестиції в об’єкти інвестування до дати подання заявки до Мінекономіки та визначення документів, які в такому випадку подаються разом із заявкою та підтверджують обсяг здійснених значних інвестицій в об’єкт інвестування;

уточнення підстав припинення проведення оцінки за результатами першого етапу оцінки;

уточнення повноважень державних органів під час проведення оцінки;

виключення економічних показників, аналізу вигід і витрат;

урегулювання процедури доопрацювання поданих заявником документів під час другого етапу оцінки, а також передбачення переговорів для доопрацювання спеціального інвестиційного договору;

оновлення форми заявки та висновку за результатами проведення оцінки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями.

Крім того, постановою врегульовано спрощену процедуру подання та оцінки заявок, які повторно подаються заявниками, якщо за результатом розгляду попередньої заявки, яку Мінекономіки повернуло, не було укладено спеціального інвестиційного договору на день набрання чинності Законом. Спрощена процедура застосовується лише в разі, якщо заявка подана тим самим заявником, якому вона була повернута, а також об'єкт інвестування є аналогічним тому, який був визначений у повернутій заявці.

4. Строк виконання заходів з відстеження

З 12.03.2025 по 12.04.2025

5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне)

Базове відстеження.

6. Методи одержання результатів відстеження

Статистичний метод.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом проведення аналізу кількості суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта, рівня поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта, розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта, кількості поданих (заявок) інвестиційних проєктів із значними інвестиціями, які надійшли до уповноваженого органу (Мінекономіки) для проведення їх оцінки, кількості висновків про доцільність/недоцільність реалізації інвестиційних проєктів із значними інвестиціями, кількості укладених спеціальних інвестиційних договорів, кількості реалізованих інвестиційних проєктів із значними інвестиціями.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Протягом року після набрання чинності регуляторним актом відстеження було здійснено за такими показниками: 

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта – 2;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – неможливо визначити;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта – неможливо визначити;

кількості поданих (заявок) інвестиційних проектів із значними інвестиціями, які надійшли до уповноваженого органу (Мінекономіки) для проведення їх оцінки –  6;

кількість висновків про доцільність / недоцільність реалізації інвестиційних проєктів із значними інвестиціями 6;

кількість укладених спеціальних інвестиційних договорів – 2;

кількість реалізованих інвестиційних проєктів із значними інвестиціями – 1.

Постанова оприлюднена на офіційному вебпорталі Верховної Ради України.

9. Оцінка результатів реалізації акта та ступеня досягнення визначених цілей

Регуляторний акт має достатній ступінь досягнення визначених цілей.

Постанова прийнята з метою забезпечення приведення у відповідність із чинним законодавством положень підзаконного нормативно-правового акта, що регулює порядок та методологію проведення оцінки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями, у зв’язку із набранням чинності Законом, а також запровадженням спрощеної процедури для заявок, які були повернуті Мінекономіки відповідно до пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.

https://freegeoip.net/json