Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Європейського Союзу
26.02.2020 | 13:56 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодЧотирнадцятий Огляд торговельної політики Європейського Союзу проходив 18 та 20 лютого 2020 року у Світовій організації торгівлі. Під час заходу члени цієї міжнародної організації мали можливість ознайомитися із змінами економічного, торговельного та інвестиційного режиму найбільшого у світі постачальника товарів та послуг, порушити запитання щодо торговельної політики та отримати письмові відповіді від ЄС.
У 2017-2018 роках економіка ЄС продовжувала зростати, проте у другій половині 2018 року темпи зростання дещо уповільнилися через декілька факторів, включаючи посилення торговельної напруги, глобальну невизначеність, перспективи виходу Великої Британії з ЄС тощо. Очікується, що у 2020 році рівень зростання реального ВВП ЄС збільшиться до 1,6% при 2,0% у 2018 році та близько 1,4% у 2019 році. Останніми роками значний прогрес було досягнуто у напрямі зменшення рівня безробіття та бідності, виправлення макроекономічних дисбалансів та покращення фінансового стану країн-членів ЄС.
Частка обсягів зовнішньої торгівлі товарами та послугами ЄС у відношенні до ВВП становила близько 35% у 2018 році. Доля ЄС у загальному обсязі світової торгівлі товарами та послугами зменшилася до 16,7% у 2017-2018 роках (тенденція зменшення спостерігається протягом останніх двох десятиліть). Водночас ЄС залишається важливим торговельним партнером для понад 80 економік. Незважаючи на той факт, що обсяги торгівлі товарами з третіми країнами продовжували зростати, у 2018 році сальдо зовнішньої торгівлі товарами ЄС було негативним, насамперед, через значний дефіцит паливно-мастильних матеріалів. США, Китай та Швейцарія залишалися основними напрямками експорту для товарів ЄС. Промислові товари продовжували домінувати у структурі експорту ЄС (основними є транспортне обладнання та хімічна продукція), проте їх частка поступово знизилася з 81,9% у 2016 році до 80,4% у 2018 році. Сальдо зовнішньої торгівлі послугами було позитивним і збільшувалося протягом періоду огляду, а основними партнерами ЄС у торгівлі послугами були США, Швейцарія, а також Китай та Норвегія. Телекомунікаційні, транспортні, туристичні, фінансові та інші професійні послуги є основними видами послуг, якими торгує ЄС.
Торговельний та інвестиційний режим ЄС в цілому орієнтований на відкриті ринки. Структура тарифних ставок майже не змінилася з часу проведення попереднього огляду у 2017 році, і середня MFN ставка ввізних мит, що застосовується ЄС, становить 6,3%. Розміри ставок ввізних мит ідентичні або дорівнюють “зв’язаним” рівням, встановленим згідно з міжнародними тарифними зобов’язаннями ЄС в СОТ. ЄС продовжує реалізувати заходи у напрямі спрощення процедур торгівлі, поступово імплементуючи ініціативу “єдиного вікна”.
Учасники засідання високо оцінювали провідну роль ЄС, прихильність та підтримку правил багатосторонньої торговельної системи. У своїх виступах члени СОТ зазначали про важливість лідерства ЄС у вирішенні питань щодо ситуації з Апеляційним органом СОТ, реформування цієї міжнародної організації, покращення її переговорної функції та досягнення позитивних результатів на 12-й Конференції міністрів, яка відбудеться у період з 8 по 11 червня 2020 року у м. Нур-Султан (Республіка Казахстан). Зазначалося і про активну участь ЄС у реалізації таких спільних ініціатив, як електронна комерція, спрощення інвестування, сприяння участі малих і середніх підприємств та жінок у міжнародній торгівлі, внутрішнє регулювання послуг. Наводилися приклади дотримання ЄС правил СОТ у багатьох сферах, включаючи своєчасність направлення нотифікацій до СОТ, а також включення положень про гендерну рівність в торговельні угоди та політику.
Обговорюючи важливість торгівлі з ЄС в рамках багатосторонньої торговельної системи, деякі учасники зазначали і про наявні преференційні торговельні режими, що забезпечують глибшу лібералізацію торгівлі між ЄС та іншими сторонами шляхом укладання угод про вільну торгівлю, угод про економічне партнерство та інші домовленості.
Члени СОТ позитивно оцінювали досягнення ЄС у сфері сільського господарства, вітаючи скасування експортних субсидій, відміну квотування виробництва цукру та реалізацію інших заходів, орієнтованих на ринкові умови та уникнення перешкод для здійснення торгівлі. Водночас занепокоєння багатьох учасників викликали такі проблемні питання, як високі ставки ввізних мит на сільськогосподарську продукцію, використання неадвалорних та інших складних видів ставок ввізних мит, високий рівень внутрішньої підтримки сільського господарства, а також адміністрування тарифних квот.
Висловлювалися запитання і щодо процедур застосування ЄС санітарних та фітосанітарних заходів, які, на думку деяких членів СОТ, не базуються на наукових обґрунтуваннях та міжнародних стандартах і не забезпечують можливість врахування поглядів третіх країн. У цьому зв’язку найбільш часто згадувалися заходи ЄС щодо визначення максимально допустимих рівнів залишкових кількостей дозволених речовин. Схожі занепокоєння висловлювалися і щодо заходів технічного регулювання ЄС, наприклад, стосовно вимог до медичних виробів та хімічної продукції.
Зважаючи на важливу роль ЄС у проведенні переговорів з метою ліквідації субсидій у сфері рибальства, члени СОТ закликали ЄС знизити існуючий рівень субсидування, уникати поновлення надання субсидій для купівлі, реконструкції та будівництва нових риболовецьких суден, а також сприяти досягненню відповідних домовленостей на 12-й Конференції міністрів. При цьому також зазначалося про існування значних бар’єрів у доступі до ринку у цій сфері у результаті застосування високих ставок ввізних мит та наявності преференційних режимів.
Питання щодо захисних заходів стосувалися прийняття ЄС нових регламентів з метою модернізації та оновлення правил у цій сфері у відповідь на глобальні виклики, застосування захисного заходу щодо сталевої продукції та його відповідності вимогам СОТ, запровадження нової методології обрахування демпінгової маржі тощо.
Члени СОТ також намагалися оцінити вплив на ЄС та світову економіку наслідків виходу Великої Британії з ЄС. Відповідаючи на запитання з цієї тематики, ЄС було зазначено, що Велика Британія буде дотримуватися зобов’язань ЄС, взятих в рамках членства в СОТ, протягом перехідного періоду, який триватиме до 31 грудня 2020 року. У цьому зв’язку учасники засідання зазначали про зацікавленість у проведенні переговорів згідно з статтею XXVIII ГАТТ 1994 щодо перерозподілу “зв’язаних” тарифних квот ЄС, а також необхідність забезпечення інклюзивності цього процесу для врахування інтересів третіх країн.
Всього ЄС було завчасно отримано понад 1600 письмових запитань, а безпосередньо під час засідання виступили представники 62 делегацій.
Від України було також підготовлено письмові запитання до ЄС, про які було зазначено у виступі представника української сторони. За результатами розгляду відповідей ЄС, наданих в установленому порядку, було сформульовано додаткові запитання від України, на які ЄС має надати відповіді у місячний термін після завершення засідання.
Довідково: Україною порушувалися запитання щодо планів ЄС стосовно запровадження оподаткування цифрових послуг, нового механізму моніторингу прямих іноземних інвестицій, деяких заходів, спрямованих на спрощення процедур міжнародної торгівлі, співробітництва у митній сфері, можливих змін тарифної політики у зв’язку з виходом Великої Британії з ЄС, застосування захисних заходів та особливостей розрахунку розміру антидемпінгових та захисних мит, санітарних та фітосанітарних вимог, запровадження виключень у сфері захисту інтелектуальної власності для встановлення можливості виготовлення генеричних лікарських засобів з метою їх експорту у треті країни, розвитку електронної комерції, імплементації програми ЄС у сфері охорони навколишнього середовища тощо.
З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені ЄС та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/395 і WT/TPR/S/395), та інші матеріали щодо торговельної політики ЄС.