Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Мексики
19.10.2022 | 16:04 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі 5 та 7 жовтня 2022 року проходило засідання, присвячене проведенню сьомого Огляду торговельної політики Мексики. У рамках цього заходу члени СОТ мали можливість проаналізувати зміни та досягнення економічної, торговельної та інвестиційної політики Мексики, що відбулися у період між проведенням попереднього Огляду у 2017 році, а також порушити запитання та отримати письмові відповіді на них безпосередньо від Мексики.
Мексика є важливим торговельним партнером для багатьох членів СОТ, про що свідчать понад 800 письмових запитань, завчасно направлених Мексиці, у тому числі і від України, а також оголошення виступів представниками 43 делегацій безпосередньо під час засідання.
У виступах учасників відзначалися заходи Уряду Мексики, вжиті з метою стримування падіння економіки, що розпочалося ще у 2018 році та посилилося з початком пандемії COVID-19, особливо негативно вплинувши на домогосподарства та бізнес, зокрема на малі та середні підприємства. Так, у 2020 році обсяг ВВП Мексики скоротився на 8,2 відсотка, проте вже у 2021 році економіка почала відновлюватися, і показник зростання ВВП становив близько 4,8 відсотка. Цьому сприяли заходи, спрямовані на боротьбу з пандемією та надання допомоги найбільш постраждалим сім’ям та підприємствам, а також швидке пожвавлення обсягів зовнішньої торгівлі Мексики, які також суттєво зменшилися з початком пандемії.
У структурі зовнішньої торгівлі Мексики продовжують домінувати промислові товари, частка яких складає понад 85 відсотків від загального обсягу торгівлі товарами. Як і під час попереднього огляду, члени СОТ зазначали про значну залежність Мексики від одного ринку товарів і пропонували диверсифікувати торгівлю, використовуючи переваги укладених преференційних торговельних угод.
Віталася активна участь Мексики у діяльності СОТ та її прихильність принципам вільної торгівлі, сприяння ефективному функціонуванню багатосторонньої торговельної системи та реформуванню СОТ, залучення до спільних ініціатив щодо внутрішнього регулювання послуг, електронної комерції, спрощення інвестування, обговорень питань щодо взаємозв’язку торгівлі з охороною навколишнього середовища, а також прагнення Мексики посилити роль жінок у торгівлі. Згадувалося і про виконання Мексикою своїх зобов’язань щодо направлення нотифікацій до СОТ, проте зазначалося про необхідність направлення нотифікацій стосовно програм підтримки у сфері сільського господарства. Знову висловлювалися пропозиції щодо приєднання Мексики до багатосторонніх угод СОТ про інформаційні технології та державні закупівлі.
Учасники засідання також вітали створення Національного комітету Мексики з питань спрощення процедур торгівлі та реалізацію заходів, спрямованих на удосконалення митних процедур. Водночас деякі члени СОТ згадували наявні проблемні питання, що ускладнюють процедури імпорту та потребують подальшого вирішення, наприклад, необхідність призначення митного брокера або офіційного представника для здійснення митного оформлення.
Високу оцінку членів СОТ отримали зміни законодавства Мексики про інтелектуальну власність, які сприяли підвищенню рівня захисту відповідних прав та прозорості.
Під час засідання були також позитивно відзначені цілі сільскогосподарської політики Мексики, пов’язані з гарантуванням харчової безпеки шляхом підвищення продуктивності та імплементації екологічних ініціатив для забезпечення сталого розвитку, а також проведення важливих структурних реформ, зокрема у таких секторах, як енергетика, фінансові послуги та телекомунікації.
Обговорюючи тарифний режим Мексики, учасники засідання зауважували про зростання середньої ставки ввізного мита, що застосовується, – з 5,5 відсотка у 2016 році до 6,7 відсотка у 2021 році і закликали Мексику до зниження тарифів, в тому числі і на сільськогосподарську продукцію, середня ставка ввізних мит на яку становила 13,2 відсотка у 2021 році.
Що стосується нетарифних заходів, питання у членів СОТ викликали критерії проведення економічного аналізу при визначенні доцільності запровадження обмежень імпорту, реалізація окремих санітарних та фіто-санітарних заходів, технічне регулювання, а також застосування заходів торговельного захисту, зокрема антидемпінгових заходів. У сфері державних закупівель члени СОТ пропонували Мексиці продовжити відкриття свого ринку для іноземних компаній.
Аналізуючи інвестиційну політику Мексики, деякі члени СОТ висловлювали занепокоєння щодо погіршення інвестиційного клімату, зокрема зростання правової невизначеності щодо здійснення інвестиційної діяльності та реалізації окремих заходів в енергетичному секторі. Учасники засідання закликали Мексику до забезпечення прозорості національного законодавства, що є важливим фактором привабливості та передбачуваності бізнес-середовища, а також до подальшої лібералізації інвестиційного режиму, що може сприяти подальшому розвитку та підвищенню конкурентоспроможності мексиканської економіки. У відповідь на зазначені занепокоєння та пропозиції представником Мексики було повідомлено про важливу роль прямих іноземних інвестицій для економіки Мексики та підтверджено зобов’язання щодо забезпечення стабільного інвестиційного режиму, який базується на правилах.
Від України до Мексики було завчасно направлено письмові запитання щодо: планів надання тарифних преференцій; можливостей розширення прав іноземних інвесторів, зокрема у секторі послуг; особливостей оподаткування; зростання кількості тарифних ліній, щодо яких застосовується автоматичне ліцензування; процедур відміни або перегляду необхідності застосування антидемпінгових заходів; фінансування програм у сільському господарстві; регулювання сектору телекомунікаційних послуг та запровадження технології 5G; критеріїв та інструментів пошуку нових ринків для гарантованого постачання необхідних імпортних товарів до Мексики; можливого механізму співробітництва для забезпечення інтеграції обох країн до міжнародних ланцюгів поставок.
Згадані запитання були окреслені у виступі представника делегації України під час першого дня засідання. У виступі було також відзначено макроекономічну стійкість Мексики та нарощування обсягів зовнішньої торгівлі, незважаючи на негативний вплив пандемії COVID-19 та жахливі наслідки теперішньої геополітичної кризи, викликаної військовою агресією РФ проти України. Учасників засідання було поінформовано, що внаслідок розпочатої РФ війни, що впливає на весь світ, у тому числі і на економіку Мексики, у першій половині 2022 року обсяг торгівлі товарами між Україною та Мексикою скоротився майже вдвічі у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року (до 97,7 млн. доларів США). Українська сторона високо оцінила рішення Мексики, прийняте у травні 2022 року з метою стримування зростання цін, яким на рік скасовано ввізні мита на 73 категорії харчової продукції, включаючи м’ясо птиці, кукурудзяне та пшеничне борошно, яйця тощо, а також наголосила на важливості питання подальшої лібералізації торгівлі для відновлення української економіки, зокрема шляхом скасування ставок ввізних мит та перегляду антидемпінгових заходів щодо українських товарів, акцентувала на заінтересованості України у подальшому розвитку торговельного та економічного співробітництва з Мексикою.
Довідково: у 2021 році Мексика посідала друге місце серед торговельних партнерів України у регіоні Латинської Америки та Карибського басейну. До розпочатої РФ війни проти України обсяги торгівлі між Україною та Мексикою суттєво зростали. Так, у 2021 році обсяг двосторонньої торгівлі товарами та послугами збільшився на 79,5 відсотка у порівнянні з 2020 роком і склав 527,2 млн. доларів США (у тому числі експорт – 219,6 млн. доларів США (збільшився більше, ніж втричі), імпорт – 307,6 млн. доларів США (зростання на 37,6 відсотків).
З більш детальною інформацією щодо проведення сьомого Огляду торговельної політики Мексики можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом зазначеної країни та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/429 і WT/TPR/S/429), та інші матеріали щодо торговельної політики цього члена СОТ.