Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Республіки Албанія
04.12.2023 | 13:11 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 22 та 24 листопада 2023 року було проведено засідання, присвячене третьому Огляду торговельної політики Республіки Албанія. В рамках проведення цього заходу члени СОТ мали можливість проаналізувати основні зміни торговельного режиму Албанії, що відбулися у період після проведення попереднього Огляду у 2016 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Республіки Албанія та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/449 і WT/TPR/S/449). До Албанії було направлено понад 80 запитань, на які було надано відповіді до початку засідання. Безпосередньо в обговоренні взяли участь представники 11 делегацій, у тому числі й України.
Учасники відзначали достатньо стабільну економічну ситуацію в Албанії, незважаючи на негативні наслідки землетрусу, що стався у 2019 році, пандемію COVID-19, а також геополітичні виклики, насамперед пов’язані з триваючою збройною агресією російської федерації проти України. У відповідь на згадані виклики Урядом Албанії було запроваджено економічні стимули для підтримки відновлення та відбудови економіки після землетрусу, реалізовано заходи монетарної, фіскальної та фінансової політики, аналогічні тим, що застосовувалися іншими країнами під час пандемії, а також здійснено кроки з метою пом’якшення ситуації із зростанням цін на транспортні послуги та енергоносії внаслідок війни росії проти України. В результаті показник зростання реального ВВП Албанії щорічно становив близько 3,2 відсотка у 2015-2022 роках, крім 2020 року, коли значення цього показника зменшилося на 3,3 відсотка. Обсяги імпорту та експорту збільшилися вдвічі у вартісному виразі за зазначений період. Ситуація на ринку праці Албанії також покращилася.
Зазначалося і про участь Албанії у багатосторонній торговельній системі та діяльності СОТ, зокрема у робочих групах та спільних ініціативах щодо електронної комерції, спрощення інвестування, участі малих і середніх підприємств у торгівлі, внутрішнього регулювання послуг, обговореннях про взаємозв’язок торгівлі та охорони навколишнього природного середовища, охорони здоров’я, гендерної політики тощо. Члени СОТ вітали ратифікацію Албанією Угоди про спрощення процедур торгівлі у 2016 році, прийняття Угоди про субсидії в галузі рибальства у жовтні 2023 року, а також згадували про роль Албанії у досягненні домовленості щодо розширеного переліку товарів в рамках Угоди про інформаційні технології. Деякі учасники позитивно оцінювали наміри Албанії приєднатися до Угоди про державні закупівлі та висловлювали пропозиції щодо прискорення подання початкової пропозиції щодо доступу до ринку.
У виступах багатьох членів СОТ згадувалися зусилля Албанії на шляху до членства у ЄС. У цьому зв’язку позитивно оцінювалися результати проведених реформ, спрямованих на покращення інвестиційного клімату, спрощення процедур торгівлі, удосконалення процесу державних закупівель, розвиток відновлюваної енергетики, секторів туризму та фінансових послуг, а також боротьбу з корупцією. При цьому акцентувалося на досягненнях у наданні державних послуг онлайн через портал адміністративних послуг e-Albania.
До Албанії порушувалися запитання щодо:
• економічних аспектів політики – удосконалення законодавства з метою покращення бізнес середовища та розвитку діяльності мікро-, малих та середніх підприємств і стартапів; особливостей надання державних цифрових послуг та застосування цифрових підписів; діяльності урядової комісії з надання державної допомоги, а також державної підтримки “зеленого” виробництва, надання субсидій та управління у сферах, які сприяють технологічному та економічному розвитку; результатів реалізації програми “Зроблено в Албанії”; політики забезпечення гендерної рівності та збільшення участі жінок в економічній діяльності та торгівлі тощо;
• торговельного режиму – електронної комерції; необхідності забезпечення опублікування вимог законодавства щодо митних процедур, управління ризиками, здійснення контролю товарів після митного оформлення; заходів сприяння торгівлі; продовження застосування Албанією ставок ввізних мит, які перевищують зв’язаний рівень у СОТ; діяльності експортних установ; механізму здійснення публічних закупівель, у тому числі для цілей безпеки та оборони;
• інвестиційного режиму – стану імплементації угод про уникнення подвійного оподаткування; національної стратегії розвитку бізнесу та залучення інвестицій; інвестицій у критичну інфраструктуру;
• технічного регулювання, санітарних та фітосанітарних заходів – відповідності вимог міжнародним стандартам, забезпечення їх публікації, а також направлення необхідних нотифікацій до СОТ; сертифікації торгівлі продукцією тваринництва, форматів та процедур отримання ветеринарних сертифікатів тощо;
• сфери інтелектуальної власності – проблем із захистом прав інтелектуальної власності онлайн; вимог законодавства, системи управління, правозастосування та бази даних щодо об’єктів промислової власності; географічних зазначень та визначення походження товарів; удосконалення законодавства щодо торговельних секретів, торговельних марок, приведення законодавства Албанії у відповідність до вимог законодавства ЄС тощо;
• розвитку окремих секторів – змін у виробничих схемах; внутрішньої підтримки тваринництва, у тому числі у постачанні палива; використання тарифних квот, заходів із сприяння експорту сільськогосподарської продукції та риби; виробництва відновлювальної енергії; надання поштових послуг; вимог, вартості та регулювання послуг з навігаційного спостереження; особливостей надання послуг залізничного транспорту та регулювання перевезення пасажирів тощо.
Завчасно направлені запитання України до Албанії стосувалися: результатів реалізації політики, що сприяла збільшенню участі албанських компаній у глобальних ланцюгах доданої вартості; нового законодавства щодо мікро-, малих та середніх підприємств і стартапів; санітарних вимог стосовно ввезення продукції до Албанії; ветеринарних сертифікатів та процедур їх визнання тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було також відзначено роль Албанії у діяльності СОТ, її принципову позицію стосовно питань територіальної цілісності України та засудження російської збройної агресії, згадано про спільну мету обох країн у напрямку членства в ЄС, а також зацікавленість у розвитку подальшого економічного та торговельного співробітництва.
Слід зазначити, що у виступах представників низки інших делегацій, зокрема Тунісу, Великої Британії, Бразилії, ЄС, було також наголошено на негативних наслідках, які російська війна в Україні несе для світової торгівлі та глобальної продовольчої безпеки.
Довідково: до 2021 року обсяг торгівлі товарами та послугами між Україною та Албанією зростали, незважаючи на ситуацію з пандемією COVID-19. Так, у 2021 році показник зростання обсягів двосторонньої торгівлі становив 120,7 відсотка у порівнянні до попереднього року (збільшення з 40,9 млн доларів США у 2020 році до 49,4 млн доларів США у 2021 році). Повномасштабне вторгнення росії в Україну призвело до зниження обсягів торгівлі з Албанією на 27,4 відсотка у 2022 році порівняно з 2021 роком – до 35,9 млн доларів США. Особливо негативним був вплив війни та торгівлю послугами (падіння на 82,2 відсотка у 2022 році).
З більш детальною інформацією щодо проведення третього Огляду торговельної політики Албанії можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження згадані звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.