Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Інформація щодо переговорів у СОТ з питань сільського господарства
06.03.2024 | 12:31 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУгода про сільське господарство (далі – Угода), яка є однією з багатьох багатосторонніх торговельних угод, укладених за результатами Уругвайського раунду, започаткувала процес реформи у галузі сільського господарства та зафіксувала її довгострокову мету – створення справедливої й ринково-орієнтованої системи торгівлі сільськогосподарською продукцією.
Відповідно до преамбули Угоди, зазначена мета полягає у "суттєвому та поступовому скороченні підтримки та захисту у сільському господарстві, що повинно усунути обмеження та спотворення на світових сільськогосподарських ринках та запобігати їм".
Угода прямо зобов'язує членів СОТ вести відповідні переговори. У статті 20, що є так званим вбудованим порядком денним ("built-in agenda"), зазначається:
"Визнаючи, що виконання довгострокової мети стосовно суттєвого й поступового зменшення підтримки та захисту, яке зумовлює фундаментальну реформу, є безперервним процесом, члени домовляються про те, що переговори про продовження процесу реформи буде розпочато за один рік до закінчення періоду виконання Угоди, беручи до уваги:
a) досвід виконання зобов'язань зі зменшення підтримки, отриманий на той момент;
b) вплив зобов'язань зі зменшення на світову торгівлю сільськогосподарською продукцією;
c) не пов'язані з торгівлею проблеми, спеціальний та диференційний режими для країн-членів, що розвиваються, і мету створити справедливу й ринково-орієнтовану систему торгівлі сільськогосподарською продукцією, а також інші цілі та проблеми, зазначені в преамбулі цієї Угоди, а також
d) які додаткові зобов'язання є необхідними для виконання зазначених вище довгострокових цілей."
Переговори було розпочато у травні 2000 року, та, відповідно до Декларації міністрів (WT/MIN(01)/DEC/1), прийнятої під час 4-ї сесії Конференції міністрів СОТ у м. Доха, Держава Катар, стали частиною порядку денного раунду багатосторонніх торговельних переговорів "Доха-розвиток".
Параграф 13 Декларації міністрів 2001 року уточнив мандат на переговори у галузі сільського господарства. Зокрема, члени СОТ домовились про те, що переговори мають бути спрямовані на:
- істотне покращення доступу до ринку;
- скорочення з метою поступового скасування всіх форм експортних субсидій;
- суттєве скорочення внутрішньої підтримки, що спотворює торгівлю.
Було також встановлено дедлайн для переговорів – 1 січня 2005 року.
Переговори ведуться у рамках спеціальної сесії Комітету СОТ з питань сільського господарства.
У подальшому у зв'язку з прийняттям низки міністерських рішень, а також посиленням продовольчої кризи у 2007 – 2008, 2010 – 11 та 2022 роках, перелік питань, що розглядаються на переговорах, було розширено.
Наразі переговори у СОТ ведуться за такими напрямами: внутрішня підтримка; доступ до ринку; експортна конкуренція; державні резерви для цілей продовольчої безпеки; спеціальний захисний механізм; торгівля у секторі бавовни; заборони та обмеження експорту.
Внутрішня підтримка
У рамках зазначеного напряму члени СОТ обговорюють необхідність скорочення субсидій (внутрішньої підтримки) для сільського господарства.
Традиційно субсидії для сільського господарства розглядаються у рамках так званих скриньок підтримки:
- "бурштинова скринька" – статті 6.3 та 6.4 Угоди – субсидії, що спотворюють торгівлю, які підлягають обмеженню і скороченню відповідно до зобов'язань, що містяться у Розділі IV Розкладу поступок і зобов'язань кожного члена СОТ;
- "скринька розвитку" – стаття 6.2 – деякі види субсидій, які можуть надавати члени СОТ, що розвиваються;
- "блакитна скринька" – стаття 6.5 – субсидії для обмеження виробництва;
- "зелена скринька" – Додаток 2 – програми підтримки, які не спотворюють або мінімально спотворюють торгівлю та виробництво.
Видатки на програми підтримки у рамках "блакитної", "зеленої" скриньок та "скриньки розвитку" не обмежуються за умови, якщо вони відповідають вимогам, що містяться у відповідних статтях.
Інформація щодо "скриньок" внутрішньої підтримки
Згідно з Декларацією міністрів 2001 року члени СОТ погодилися вести переговори з метою "суттєвого скорочення внутрішньої підтримки, що спотворює торгівлю".
Водночас, між членами СОТ залишаються розбіжності щодо, зокрема, таких питань:
- визначення поняття "підтримки, що спотворює торгівлю";
- необхідність повного скасування прав на загальний сукупний вимір підтримки;
- доцільність перегляду правил стосовно субсидій "зеленої скриньки" та встановлення обмеження на видатки за відповідними програмами.
Багато членів СОТ визнають внутрішню підтримку пріоритетним питанням на переговорах.
Доступ до ринку
Згідно зі статтею 4 Угоди кожен член СОТ має зобов'язання щодо зв'язаних ставок ввізних мит – максимальних ставок мита, що можуть бути застосовані щодо сільськогосподарських товарів, що імпортуються. Члени СОТ також не мають права захищати свій ринок іншими засобами, ніж ввізні мита.
Деякі члени СОТ мають право на застосування спеціальних захисних заходів у разі збільшення імпорту або зниження ціни вище або тригерного рівня відповідно. Крім того, деякі члени також мають зобов'язання щодо тарифних квот – нижчих ставок мита, що застосовуються до певного обсягу імпортованої продукції.
На переговорах з доступу до ринку відбувається обговорення скорочення зв'язаних ставок ввізних мит. Серед інших питань, що розглядаються, – спрощення тарифів, зниження "тарифної ескалації", перегляд тарифних квот, скорочення "тарифних піків", прозорість у застосуванні ввізних мит.
Експортна конкуренція
Переговори щодо експортної конкуренції є тим напрямом, за яким членам СОТ вдалось досягти найбільших успіхів.
Відповідно Рішення міністрів 2015 року (WT/MIN(15)/45 – WT/L/980), експортні субсидії у галузі сільського господарства мають бути скасовані.
Питання експортної конкуренції залишається на порядку денному переговорів у СОТ щодо сільського господарства, оскільки існує необхідність посилення правил щодо заходів, які мають подібний до експортних субсидій ефект.
Державні резерви для цілей продовольчої безпеки
Члени СОТ мають право на необмежене надання субсидій для формування державних резервів для цілей продовольчої безпеки у разі, якщо закупівлі продукції для таких резервів відбуваються за ринковими цінами. Якщо ж член СОТ закуповує сільськогосподарські товари за цінами, встановленими урядом, різниця між такою ціною та фіксованою зовнішньою довідковою ціною (встановленою для кожного члена СОТ) включається у загальний обсяг внутрішньої підтримки, який підлягає обмеженню.
У зв'язку з тим, що деякі члени СОТ, що розвиваються, ризикували перевищити свої зобов'язання щодо внутрішньої підтримки, під час Конференції міністрів 2013 року було прийнято тимчасове рішення щодо державних резервів для цілей продовольчої безпеки (WT/MIN(13)/38 – WT/L/913), згідно з яким члени СОТ погодилися утримуватися від оскарження таких програм у Органі з вирішення спорів СОТ до того моменту, поки не буде знайдено постійне рішення.
Відповідно до рішення Генеральної ради СОТ 2014 року (WT/L/939) члени СОТ домовилися не оскаржувати відповідні програми та вести переговори з метою узгодження постійного рішення на окремих сесіях і у прискореному режимі.
У рішенні, прийнятому на Конференції міністрів 2015 року (WT/MIN(15)/44 – WT/L/979), яка проходила у м. Найробі, Кенія, члени СОТ підтвердили два попередніх рішення з цього питання.
Ключовою проблемою на зазначених переговорах є не питання формування та функціонування державних резервів як таке, а програми підтримки ринкових цін, які вважаються одними з найбільш спотворюючих типів субсидій.
Питання, що викликають найбільші розбіжності між членами СОТ у контексті обговорень державних резервів для цілей продовольчої безпеки:
- зв'язок з переговорами щодо внутрішньої підтримки та оновлення фіксованої зовнішньої довідкової ціни;
- сфера застосування;
- вимоги до прозорості;
- доступ до системи вирішення спорів;
- положення проти обходу зобов'язань та засоби захисту.
Спеціальний захисний механізм
Велика кількість країн, що розвиваються, вимагають розробки та схвалення нового "спеціального захисного механізму", який вони могли б використовувати для тимчасового підвищення тарифів у разі раптового різкого зростання обсягів імпорту або падіння цін.
Про такий механізм у контексті доступу до ринку було зазначено в параграфі 7 Декларації міністрів (WT/MIN(05)/DEC), ухваленої під час Конференції міністрів 2005 року, що проходила у Гонконгу.
На Конференції міністрів 2015 року члени прийняли Рішення міністрів WT/MIN(15)/43 — WT/L/978, згідно з яким переговори щодо спеціального захисного механізму будуть відбуватися у рамках окремих сесій.
Ключова розбіжність між членами у зазначеному питанні полягає у зв'язку між переговорами з доступу до ринку та спеціального захисного механізму. Країни, що не є пропонентами спеціального захисного механізму, наполягають на тому, що такий інструмент має бути доступним для членів СОТ, що розвиваються, лише за результатами проведення більш широкої реформи у галузі доступу до ринку, а саме скорочення зв'язаних ставок мита на сільськогосподарські товари.
Торгівля у секторі бавовни
Питання торгівлі в секторі бавовни було порушене у 2003 році чотирма західноафриканськими країнами-виробниками бавовни – Беніном, Буркіна-Фасо, Малі та Чадом ("Cotton-4 або "С-4"). Зазначені країни презентували внесок про "Галузеву ініціативу для бавовни" (TN/AG/GEN/4). Пізніше бавовні було присвячено окремий параграф у проекті підсумкової декларації Конференції міністрів 2003 року, яка проходила у Канкуні, Мексика, проте декларацію так і не було ухвалено.
У рішенні Генеральної ради СОТ від 01.08.2004 (WT/L/579) члени виокремили два аспекти ініціативи для бавовни – торговельний аспект та аспект розвитку. Відповідно до параграфу 4 Додатка А до зазначеного рішення, питання торгівлі у галузі бавовни мало розглядатися у рамках спеціальної сесії Комітету СОТ з питань сільського господарства, проте у окремому підкомітеті.
У Декларації міністрів 2005 року зазначається про те, що "всі форми експортних субсидій на бавовну будуть скасовані розвиненими країнами в 2006 році", "розвинені країни нададуть безмитний і безквотний доступ для експорту бавовни з найменш розвинених країн з початку періоду імплементації", а також що в результаті переговорів "внутрішня підтримка для виробництва бавовни, яка спотворює торгівлю, має бути скорочені більш амбітно" і швидше, "ніж за будь-якою загальною формулою, яка буде узгоджена".
У підсумковій заяві Конференції міністрів 2011 року міністри підтвердили свою прихильність до постійного діалогу та залученості до вирішення проблеми бавовни "амбітно, оперативно та конкретно" в рамках переговорів щодо сільського господарства.
У Рішенні міністрів щодо бавовни 2013 року (WT/MIN(13)/41 – WT/L/916) члени підтвердили попередні зобов'язання та взяли на себе обов'язок посилити прозорість і моніторинг стосовно аспектів, пов'язаних з торгівлею бавовною, через спеціалізовані дискусії кожні два роки.
Рішення міністрів щодо бавовни 2015 року (WT/MIN(15)/46 – WT/L/981) містить положення щодо покращення доступу до ринків для найменш розвинених країн, реформування внутрішньої підтримки та скасування експортних субсидій. Як рішення 2013 року, так і рішення 2015 року підкреслюють важливість ефективної допомоги для підтримки бавовняного сектора в країнах, що розвиваються.
Заборони та обмеження експорту
Експортні обмеження не є частиною мандату на переговори з питань сільського господарства. Однак, деякі члени СОТ, що залежать від поставок продовольства, передусім нетто-імпортери та найменш розвинені країни, зазначають про необхідність покращення прозорості під час застосування обмежень експорту іншими членами СОТ та удосконалення чинних правил СОТ. Тема набула особливої актуальності після кількох епізодів стрибків цін на продовольство та загострення продовольчої кризи в 2007 – 2008, 2010 – 2011 і 2022 роках.
Члени СОТ мають право встановлювати тимчасові обмеження на експорт з метою попередження чи послаблення критичного дефіциту харчових продуктів або інших товарів, що мають вагоме значення для експортуючої сторони (стаття 11.2(а) ГАТТ). Згідно зі статтею 12 Угоди, вони зобов'язані якомога раніше повідомляти про відповідний захід, вступати в консультації із заінтересованими членами СОТ, належним чином ураховувати наслідки такої заборони чи обмеження для продовольчої безпеки членів, що імпортують.
На переговорах розглядаються такі питання, як удосконалення форми нотифікації щодо експортних обмежень, уточнення понять "критична нестача" та "тимчасове", заборона на запровадження обмежень на поставки продовольства до найменш розвинених країн.
Ключові етапи переговорів та важливі рішення (документи):
- Рішення міністрів 1996 року WT/MIN(96)/DEC (Сінгапур)
- Рішення Генеральної ради 2000 року WT/GC/M/53
- Декларація міністрів 2001 року WT/MIN(01)/DEC/1 – започаткування "Доха-раунду"
- Рішення Генеральної ради СОТ від 1 серпня 2004 року WT/L/579 ("Робоча програма Доха-раунду")
- Гонконзька Декларація міністрів 2005 року WT/MIN(05)/DEC
- Проект модальностей 2008 року TN/AG/W/4/Rev.4
- Конференція міністрів 2013 року (Балі)
Рішення міністрів щодо загальних послуг WT/MIN(13)/37 − WT/L/912
Рішення міністрів щодо державних резервів для цілей продовольчої безпеки WT/MIN(13)/38 − WT/L/913
Рішення міністрів щодо Домовленості про положення щодо адміністрування тарифних квот на сільськогосподарську продукцію у розумінні статті 2 Угоди про сільське господарство WT/MIN(13)/39 – WT/L/914
Декларація міністрів щодо експортної конкуренції WT/MIN(13)/40 − WT/L/915
Рішення міністрів щодо бавовни WT/MIN(13)/41 − WT/L/916
- Конференція міністрів 2015 року (Найробі)
Рішення міністрів з експортної конкуренції WT/MIN(15)/45 − WT/L/980
Рішення міністрів щодо спеціального захисного механізму WT/MIN(15)/43 − WT/L/978
Рішення міністрів щодо державних резервів для цілей продовольчої безпеки WT/MIN(15)/44 − WT/L/979
Рішення міністрів щодо бавовни WT/MIN(15)/46 − WT/L/981
- Конференція міністрів 2022 року (Женева)
Під час 12-ї сесії Конференції міністрів 2022 року було ухвалено 2 рішення у галузі сільського господарства – Рішення міністрів про звільнення закупівель продовольства Всесвітньою продовольчою програмою від заборон чи обмежень на експорт (WT/MIN(22)/29 – WT/L/1140) та Декларацію міністрів про негайну відповідь на загрози для продовольчої безпеки (WT/MIN(22)/28 – WT/L/1139).
13-та сесія Конференції міністрів СОТ, яка проходила у м. Абу-Дабі, ОАЕ, завершилася без будь-яких результатів у галузі сільського господарства.
Варто зазначити, що переговори з питань сільського господарства характеризуються наявністю кількох важливих груп членів, або коаліцій, які суттєво впливають на переговорний процес. Об'єднання у групи дозволяють членам СОТ бути більш помітними та ефективними на переговорах, що традиційно є технічно і політично складними.
У лютому 2024 року Україна стала 20-м членом Кернської групи – об'єднання провідних експортерів сільськогосподарської продукції, які виступають за лібералізацію міжнародної торгівлі сільськогосподарськими товарами. Про це було оголошено під час зустрічі країн-членів Групи, що відбулась 25 лютого 2024 року у м. Абу-Дабі, ОАЕ, напередодні проведення 13-ї сесії Конференції міністрів СОТ.
Корисні посилання:
Неформальні групи на переговорах з питань сільського господарства у СОТ
Роз'яснення щодо правил СОТ та зобов'язань членів СОТ у галузі сільського господарства