Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Сполучених Штатів Америки
26.12.2016 | 15:15 | Департамент доступу до ринків та взаємодії з СОТТринадцятий Огляд торговельної політики Сполучених Штатів Америки було проведено 19 та 21 грудня 2016 року під час засідання Органу СОТ з огляду торговельної політики.
Цей захід став корисною нагодою для членів СОТ в черговий раз проаналізувати та оцінити зміни і тенденції розвитку економічної, торговельної та інвестиційної політики цієї країни.
Під час зазначеного заходу обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом США (документ WT/TPR/G/350) та Секретаріатом СОТ (документ WT/TPR/S/350), а також запитання, які становили торговельний інтерес для інших країн (всього було завчасно надано понад 1600 письмових запитань), та відповіді на них від США.
В обговоренні взяли участь представники понад 60 делегацій, які були поінформовані про основні економічні досягнення США. Протягом багатьох років Сполучені Штати Америки неухильно дотримуються своїх зобов’язань щодо проведення відкритої та ліберальної торговельної та інвестиційної політики, і у звітному періоді її переваги стали ще більш відчутними. Міцне приватне споживання і зростання інвестицій обумовили безперервне економічне зростання, а постійне створення нових робочих місць дозволило удвічі зменшити безробіття при його найвищому значенні під час фінансової кризи. США залишаються найбільшим світовим імпортером, займають друге місце за обсягами експорту товарів та послуг і є лідером за обсягами прямих іноземних інвестицій.
У своїх виступах деякі учасники засідання зазначали про те, що глобалізація дозволила багатьом країнам продовжувати свій розвиток за допомогою торгівлі. У цьому зв’язку наголошувалося на важливості односторонніх торговельних преференцій США, і члени СОТ вітали поновлення у 2015 році Генералізованої системи преференцій США та подовження дії Закону про зростання та можливості для країн Африки. Учасники засідання також закликали США продовжити роботу над спрощенням правил походження відповідно до прийнятого у Найробі рішення в інтересах найменш розвинутих країн.
Відзначалися також швидка ратифікація США на початку 2015 року Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі, а також впровадження ситеми Єдиного вікна, яка має повністю запрацювати вже наприкінці цього року. Ознайомившись із занепокоєннями США щодо необхідності забезпечення безпеки та бажанням запровадити контроль імпорту, члени СОТ висловлювали впевненість у тому, що має бути додержано баланс між просуванням торговельних потоків та безпекою, і заходи з прикордонно-митного контролю повинні бути пропорційні ризикам. Так, необгрунтовано обтяжливі вимоги можуть обмежувати торгівлю і створювати додаткові витрати на їх дотримання, і ці витрати в кінцевому рахунку будуть сплачуватися промисловістю США і споживачами.
Відзначалася відкритість торговельного режиму США щодо товарів, яка в цілому характеризується низькими тарифами. Майже 70% всього імпорту у 2015 році здійснювалося без сплати мита, а середньозважений митний тариф, що застосовується, становить 1,5% (або 3,5%, якщо брати до уваги простий (незважений) середній тариф). Проте деякі члени СОТ зауважували про наявність надвисоких тарифів («тарифних піків») на товари, що становлять для них значний експортний інтерес, зокрема, на текстиль та одяг, а також на деякі види сільськогосподарської продукції.
Багато учасників зазначали про оскарження певних процедур щодо антидемпінгових і компенсаційних заходів, що застосовуються Сполученими Штатами Америки, а також про сприйняття постійного їх збільшення у багатьох випадках як необґрунтоване. США пояснили, що відповідно до правил СОТ рішення про застосування заходів базувалося на фактичному визначенні наявності демпінгових або компенсаційних субсидій, якщо такий демпінговий чи субсидований імпорт заподіяв, або загрожує завдати шкоду вітчизняній промисловості.
Що стосується нетарифних заходів, то деякі члени СОТ високо оцінювали співпрацю з США в рамках реалізації таких ініціатив як “Standards Alliance”, спрямованих на забезпечення повного і ефективного виконання зобов`язань СОТ, що стосуються технічних бар`єрів у торгівлі. Проте деякі учасники відмічали недостатність інформації про стандарти і технічні вимоги США на федеральному і регіональному рівнях, що створює певні бар`єри для компаній-експортерів. Було запропоновано створення єдиного джерела інформації, яке допоможе як Сполученим Штатам Америки, так і іноземним операторам подолати існуючу інформаційну прогалину. Стосовно зазначеного питання члени СОТ були поінформовані про те, що федеральні органи США були відсторонені від участі в будь-якій діяльності, пов`язаній з розробленням стандартів, що може створювати необгрунтовані перешкоди для зовнішньої торгівлі, а також про те, що при застосуванні стандартів, імпорт повинен отримувати режим не менш сприятливий, ніж аналогічні вітчизняні товари.
Щодо санітарних та фітосанітарних заходів, то у той час як більшість членів СОТ висловлювали підтримку та розуміння спроб США модернізувати свою систему харчової безпеки, деякі учасники зазначали, що нові вимоги стосовно перевірки, сертифікації, аудиту та інспекції можуть стати невиправданими бар`єрами у торгівлі. Особливі занепокоєння висловлювалися щодо процедур перевірки деяких видів рибної продукції і встановлення максимальної межі залишків у харчових продуктах. Коментуючи нові заходи США, спрямовані на запобігання незаконного і нерегульованого рибного промислу, зокрема, введення вимог щодо простежуваності морепродуктів, деякі учасники наголошували, що такі заходи повинні відповідати правилам СОТ і застосовуватися на основі об`єктивного аналізу ризиків.
При розгляді питань щодо політики державних закупівель, а також торгівлі деякими видами послуг більшість представників членів СОТ висловлювали занепокоєння щодо вимог законодавства США про державні закупівлі (Buy America legislation) та відповідних положень щодо наявності місцевої складової. Зазначалося, що такі вимоги створюють перешкоди для ефективних транскордонних ланцюжків поставок, наприклад, під час транспортування, водопостачання тощо. У своїй відповіді США наголосили про повну відповідність внутрішньої політики вимогам Угоди СОТ про державні закупівлі та прозорість федеральної системи закупівель. Водночас, відмічаючи відкритість більшості секторів сфери послуг США, члени СОТ в черговий раз запропонували представникам делегації США розглянути питання щодо неефективності обмежувальних заходів під час надання послуг морського транспорту та обмежень на іноземні інвестиції у сфері авіаперевезень.
Багато уваги приділялося і Закону США, який регулює питання розвитку сільського господарства (the 2014 Farm Act). Зокрема, учасники закликали США забезпечити своєчасне подання до СОТ нотифікацій про внутрішню підтримку. Було відзначено, що високі субсидії, які США надають щодо таких продуктів, як соєві боби, бавовна, цукор, молочні продукти, негативно вплинули на більш конкурентоспроможних виробників. Порушувалися також питання стосовно кредитного механізму для експорту сільськогосподарської продукції та нещодавнє використання спеціальних захисних заходів щодо імпорту.
У сфері захисту прав інтелектуальної власності члени СОТ висловлювали зацікавленість щодо стану реалізації патентної реформи, положень нових законів про захист комерційної таємниці та рівня захисту географічних зазначень.
Ураховуючи те, що США є важливим торговельним партнером для України, Мінекономрозвитку разом з зацікавленими центральними органами виконавчої влади було підготовлено письмові запитання і від української сторони, які разом з відповідями США додаються.
Закриваючи засідання, Глава Органу СОТ з огляду торговельної політики ще раз відмітила непорушну відданість США основоположним принципам багатосторонньої торговельної системи та лідерство цієї країни у діяльності СОТ, яке дозволило сформулювати більшість правил торгівлі, відомих на сьогодні. Така позиція була підтримана і багатьма членами СОТ, які висловили сподівання, що США продовжуватиме відігравати провідну роль у напрямку лібералізації міжнародної торгівлі.