Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Європейського Союзу
13.07.2017 | 14:37 | Департамент доступу до ринків та взаємодії з СОТНа початку липня 2017 року у м. Женева (Швейцарська Конфедерація) проходив тринадцятий Огляд торговельної політики Європейського Союзу, під час якого члени СОТ в черговий раз мали можливість проаналізувати досягнення торговельної, економічної та інвестиційної політики ЄС.
ЄС залишається світовим лідером за обсягами торгівлі товарами та послугами і є важливим членом СОТ, роль якого є вирішальною у розвитку світової торгівлі. ЄС займає перше місце за обсягами внутрішніх та зовнішніх інвестицій, друге місце - за обсягами експорту та імпорту товарів і є найбільшим постачальником послуг.
Під час засідання обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Європейським Союзом (документ WT/TPR/G/357) та Секретаріатом СОТ (документ WT/TPR/S/357), а також запитання, які становили торговельний інтерес для інших членів СОТ, та відповіді на них від ЄС. Всього ЄС було отримано понад 1000 запитань від 38 членів СОТ, а у заході взяли участь представники понад 50 делегацій, що пітверджує важливість торговельної та інвестиційної політики ЄС.
ЄС є одним із основних торговельних партнерів для багатьох членів СОТ не лише завдяки обсягу свого ринку з чисельністю населення понад 500 млн. осіб, але і завдяки відкритості та прозорості торговельного та інвестиційного режимів.
У своїх виступах члени СОТ відзначали роль ЄС у світовій економіці та міжнародній торгівлі, прихильність правилам багатосторонньої торговельної системи та принципам СОТ, а також високо оцінювали прагнення ЄС покращити стан проведення переговорів щодо сільського господарства, субсидій у сфері рибальства, товарів екологічного призначення та торгівлі послугами.
Водночас зазначалося про ряд внутрішніх проблем, з якими стикається ЄС в даний час. Зокрема, в цілому відновлення економіки ЄС залишається слабким і нерівномірним серед держав-членів. У той же час міжнародна торговельна спільнота стурбована невизначеностями, зокрема пов’язаними з Brexit, що можуть вплинути як на торговельних партнерів ЄС, так і на Розклад зобов’язань ЄС в СОТ. Тому члени СОТ закликали ЄС до прозорості та відкритості процесу внесення змін до згаданого Розкладу у зв’язку з Brexit, зазначаючи про необхідність урахування вимог СОТ та проведення консультацій з третіми країнами.
Також відмічалося, що незважаючи на внутрішні проблеми та глобальну невизначеність, ЄС у період між попереднім оглядом у 2015 році не запроваджував заходи, що обмежують торгівлю. Навпаки, ЄС продовжує здійснювати лібералізацію торгівлі через укладення двосторонніх угод про вільну торгівлю та надання преференційного доступу до ринку для країн, що розвиваються. Крім того, завдяки ЄС було розширено Угоду СОТ про інформаційні технології та активізовано стан проведення переговорів стосовно угод СОТ про екологічні товари та про торгівлю послугами (TISA).
Учасники засідання вітали прихильність та активну участь ЄС у СОТ, включаючи зусилля, спрямовані на успішне проведення 11-ої Конференції міністрів СОТ, яка відбудеться у грудні цього року в Буенос-Айресі (Аргентина).
Члени СОТ також високо оцінювали реалізацію ЄС у період між оглядами декількох ініціатив, направлених на спрощення торгівлі, включаючи ратифікацію Угоди СОТ про спрощення торгівлі та введення в дію нового Митного кодексу, що передбачає удосконалення та модернізацію митних процедур, у тому числі завдяки використанню сучасних технологій для полегшення торгівлі.
Зацікавлення викликали: заходи з реалізації нових ініціатив торговельної та інвестиційної політики в рамках стратегії, ухваленої у жовтні 2015 року (the Trade For All strategy); стратегія розвитку єдиного цифрого ринку; пакет напрацювань з електронної комерції; питання щодо забезпечення мобільності робочої сили та взаємного визнання кваліфікацій; процес реформування сектору фінансових послуг, а також лібералізації залізничних та портових послуг.
Водночас, незважаючи на переважну позитивну оцінку, деякі члени СОТ зауважували про непоширення принципу загальної відкритості торговельного режиму ЄС на сферу сільського господарства. Так, висловлювалися занепокоєння щодо збереження ЄС складних та обмежувальних тарифів на такі товари підвищеного попиту, як сільськогосподарська продукція, риба та деякі текстильні вироби. Зазначалося, що високі тарифи, тарифна ескалація, неадвалорні ставки та чисельні тарифні квоти з високими ставками мита залишаються значними бар’єрами для імпорту. У той же час, хоча і висловлювалася стурбованість підходом ЄС щодо внутрішньої підтримки в аграрному секторі та її загального обсягу, учасники вітали запровадження реформ у рамках Спільної аграрної політики ЄС, яка направлена на зменшення заходів, що обмежують торгівлю, і скорочення платежів, пов’язаних з виробництвом. Крім того, високо оцінюючи роль ЄС у досягненні домовленості щодо ліквідації експортних субсидій на 10-ій Конференції міністрів СОТ, деякі учасники засідання зазначали і про необхідність внесення ЄС змін до свого Розкладу з метою відображення цього рішення.
Члени СОТ також висловлювали занепокоєння стосовно використання ЄС захисних заходів та контролю, що впливає на здійснення торгівлі, і закликали ЄС застосовувати такі заходи у відповідності до правил СОТ.
Визнаючи важливість захисту здоров’я людей, тварин та рослин, а також навколишнього середовища, деякі учасники у своїх виступах зазначали про те, що ряд санітарних та фітосанітарних заходів, застосованих ЄС, не ґрунтуються на об’єктивних критеріях, підтверджених науковими оцінками ризику, як вимагає Угода СОТ про застосування санітарних та фітосанітарних заходів. У цьому зв’язку згадувалося про: нові правила ЄС стосовно речовин, що можуть викликати ендокринні розлади; встановлений у ЄС максимально допустимий рівень залишків; затримки у процесі видачі дозволів ЄС щодо генетично модифікованих продуктів.
Порушувалися і запитання щодо уточнення інформації з боку ЄС стосовно ринку державних закупівель, інвестиційного режиму, використання географічних зазначень, діяльності ЄС у сфері зміни клімату, різних аспектів технічного регулювання, включаючи ініціативу REACH.
Від України також було підготовлено письмові запитання до ЄС, про які було зазначено у виступі представника України під час засідання.
Підсумовуючи результати цього огляду, члени СОТ вітали прихильність ЄС принципам багатосторонньої торговельної системи та високо оцінювали відкритість ЄС для торгівлі та інвестицій. Водночас ЄС пропонувалося продовжити реалізацію зусиль, спрямованих на вирішення проблемних питань, які порушувалися і під час попередніх оглядів торговельної політики (таких як політика у сфері сільського господарства, застосування санітарних та фітосанітарних заходів, а також заходів технічного регулювання, використання захисних заходів). Крім того, наголошувалося про необхідність подолання нових викликів, які виникли протягом останніх двох років у зв’язку з Brexit, оскільки результати вирішення цього питання можуть вплинути на багатьох членів СОТ.
Закриваючи засідання, Глава Органу СОТ з огляду торговельної політики висловив сподівання, що ЄС врахує отримані коментарі та пропозиції для подальшого покращення свого торговельного режиму.