Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Звіт про повторне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.2021 № 1387 “Про встановлення мінімальних роздрібних цін на пластикові пакети”
30.01.2024 | 13:31 | Департамент розвитку реального сектору економіки1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Постанова Кабінету Міністрів України від 20.12.2021 № 1387 “Про встановлення мінімальних роздрібних цін на пластикові пакети” (далі – постанова).
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Міністерство економіки України.
3. Цілі прийняття акта
Цілями прийняття постанови є:
забезпечення зменшення обсягу використання в Україні пластикових пакетів та обмеження їх розповсюдження; встановлення мінімальних роздрібних цін на пластикові пакети з метою обмеження їх обігу на території України; створення необхідних економічних гарантій виробникам пластикових пакетів; створення умов для покращення стану екологічної безпеки та благоустрою територій в Україні внаслідок поступового зменшення обсягів відходів у вигляді використаних пластикових пакетів; стимулювання розвитку виробництва біорозкладних пластикових пакетів.
4. Строк виконання заходів з відстеження
Січень 2024 року.
5. Тип відстеження
Повторне.
6. Методи одержання результатів відстеження
Аналіз статистичних даних та інформаційних матеріалів.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності постанови здійснювалося відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” шляхом аналізу статистичних даних та інформаційних матеріалів, одержаних від Громадської спілки “Український фуд-ритейл альянс” листом від 26.01.2024 № 05 (зареєстрований в Міністерстві 26.01.2024 за № 07/12439-24) на запит Мінекономіки від 14.12.2023 за № 3821-06/68853-07.
Відстеження базувалося на підставі узагальнених даних, наданих щодо суб’єктів господарювання – супермаркетів мереж “Сільпо”, “АТБ”, “АШАН” і “NOVUS”, які є членами Асоціації ритейлерів України.
При цьому враховувалися вимоги постанови щодо встановлення мінімальних роздрібних цін на пластикові пакети у формі рукава, з дном та відкритою горловиною із стінками товщиною понад 50 мікрометрів у таких розмірах, гривень за один пакет з ПДВ: 2,00 – без ручок (без бокових складок); 2,50 – без ручок (з боковими складками); з ручками (без бокових складок); 3,00 – з ручками (з боковими складками).
Зазначені мінімальні роздрібні ціни (далі – МРЦ) мають застосовуватися суб’єктами господарювання під час платного надання пластикових пакетів, призначених для пакування та/або транспортування товарів і продуктів кінцевим споживачам, в об’єктах роздрібної торгівлі, громадського харчування та надання послуг, в яких розповсюджуються пластикові пакети (незалежно від ширини, довжини, глибини бокових складок, нанесеного маркування).
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Рівень поінформованості щодо положень акта достатньо високий. Зокрема, постанову опубліковано в ”Урядовому кур’єрі” від 29.12.2021 № 250, ”Офіційному віснику України” від 11.01.2022 (2022 р., № 3, стор. 49, стаття 128, код акта 109314/2021) та оприлюднено на офіційному вебпорталі Верховної Ради України.
Кількісні значення статистичних показників результативності (на прикладі вищезазначених торговельних мереж):
Беззаперечним позитивним наслідком дії постанови у визначеному періоді 2023 року порівняно з аналогічним періодом 2022 року є зростання загальних обсягів продажів біорозкладних пакетів без ручок/з ручками (різних розмірів), а саме: з 30 516 460 одиниць (у період з 01.01.2022 по 01.10.2022) до 150 289 213 одиниць (у період з 01.01.2023 по 01.10.2023), тобто – у ↑4,9 раза.
Водночас спостерігається низхідна динаміка загальної кількості споживання всіх дозволених до продажу пластикових пакетів (товщиною понад 50 мікрометрів), крім того, їх асортиментний ряд стає обмеженим. Так, замість пакетів на 5, 7, 9 і 12 кг до продажу в основному пропонуються пакети двох форматів – 7 і 12 кг. Частина пакетів замінена на біорозкладні (наприклад, з крохмалю меншого розміру для малих покупок, які витримують невелику вагу), частина замінена альтернативними видами – шоперами з тканини багаторазового використання тощо. За цих умов, для прикладу, споживання популярних серед споживачів пакетів із стінками товщиною понад 50 мікрометрів з ручками, з боковими складками (МРЦ з ПДВ =3,00грн) у відповідному періоді 2023 року становило 188 095 443 одиниць, а в аналогічному періоді 2022 року – 180 763 649 одиниць, тобто збільшилося лише на ↑4,1 відсотка.
В свою чергу, варто зазначити, що на сьогодні біорозкладні та пластикові пакети товщиною понад 50 мікрометрів закривають різні потреби споживачів: біорозкладні пакети використовуються для невеликих покупок з малою вагою, пластикові пакети товщиною понад 50 мікрометрів використовуються для пакування товарів з великою вагою, яку не можуть витримати біорозкладні пакети. Але торгові мережі на постійній основі заохочують покупців використовувати більш екологічні види пакування та багаторазові шопери шляхом надання пріоритетності викладки саме таких пакувальних товарів.
Також слід звернути увагу, що у 2022 та 2023 роках ритейл працював у різних умовах. У 2023 році збільшення продажів біорозкладних пакетів відбулось, зокрема також за рахунок стабілізації роботи торгових мереж, яка була порушена у 2022 році внаслідок початку війни, енергетичного локдауну, переналаштування виробництв виробників на розширення асортименту цієї продукції та її збуту, відновлення роботи магазинів, робота яких була призупинена з початку війни, збільшення покупців через повернення з-за кордону в Україну частини населення, звільнення частини територій, на яких була відновлена робота продовольчих магазинів.
Закупівельні ціни від постачальників на біорозкладні пакети у відстежуваному періоді знизилися в середньому на ↓5% за рахунок стабілізації пропозицій на ринку від виробників (постачальників) та одночасного збільшення об’ємів закупівлі учасниками роздрібного ринку внаслідок стабілізації роботи роздрібної торгівлі.
В рамках дотримання вимог постанови також спостерігалося зниження закупівельних цін від постачальників на пластикові пакети товщиною понад 50 мікрометрів на ↓10-14%, зокрема за рахунок переналаштування виробництв на безвідходне використання сировини та виробництва пакетів з переробленого пластику.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
У 2023 році продовжилась започаткована у 2022 році тенденція щодо суттєвого обмеження обігу пластикових пакетів із стінками товщиною понад 50 мікрометрів через встановлення МРЦ, що в свою чергу все більше сприяє покращенню стану екологічної безпеки та благоустрою територій в України внаслідок постійного зменшення обсягів відходів у вигляді використаних пластикових пакетів.
Фактичне збільшення ціни закупівлі/продажу одиниці досліджуваних пластикових пакетів в умовах зменшення загальних обсягів їх закупівлі/продажу створило необхідні економічні гарантії виробникам пластикових пакетів. Таке стимулювання спонукало виробників пластикових пакетів до модернізації виробничих та технологічних процесів, розвитку виробництва біорозкладних пластикових пакетів і в кінцевому результаті призвело до суттєвого зростання закупівлі/продажу біорозкладних пластикових пакетів, зниження цін на них.
Реалізація постанови сприяла поширенню серед покупців більш свідомого ставлення до екологічної проблематики. Зокрема, при купівлі різних видів овочів чи фруктів збільшилась частка покупців, які складають таку продукцію не в декілька пакетів за видами товару, а в один біорозкладний пакет, використовують багаторазові еко-сумки, шопери, сітки або взагалі відмовляються від пакетів при можливості їх не використання (наприклад, в разі купівлі поштучного товару – один лимон, банани тощо).
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 “Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану” припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”. Тому у відстежуваному періоді Держпродспоживслужбою не здійснювалися планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) щодо порушень законодавства у сфері розповсюдження пластикових пакетів.
Протягом 2023 року скарги та звернення від суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з приводу запровадження та дії МРЦ на пластикові пакети, необхідності перегляду постанови та внесення змін до неї не надходили.
За результатами аналізу значень показників результативності даного регуляторного акта можна зробити висновок, що регуляторний акт має високий ступінь досягнення визначених цілей та не потребує внесення змін чи доповнень.