Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Діяльність Національного контактного пункту України з відповідального ведення бізнесу
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Розвиток людського капіталу та соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Нормативно-правові акти
- Виставково-ярмаркові заходи
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2026 році
- Перелік заходів виставково-ярмаркової діяльності в Україні у 2025 році
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2025 році
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в країнах світу
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в Україні
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
- Довкіллєва політика
- Державна реєстрація пестицидів і агрохімікатів
- Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року
- Природоохоронні території та біорізноманіття
- Оцінка впливу на довкілля
- Управління відходами
- Рибне господарство
- Тваринництво
- Сільськогосподарське дорадництво
- Насінництво та охорона прав на сорти рослин
- Гідротехнічна меліорація земель
- Захист і карантин рослин
- Регулювання діяльності з ОРР та ФПГ
Звіт про базове відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2024 № 644 «Деякі питання державного стимулювання створення та функціонування індустріальних парків»
11.07.2025 | 14:57 | Управління індустріальних парків та супроводу інвестицій1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Постанова Кабінету Міністрів України від 04.06.2024 № 644 «Деякі питання державного стимулювання створення та функціонування індустріальних парків».
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Міністерство економіки України.
3. Цілі прийняття акта
Цілями державного регулювання, визначеного регуляторним актом, є визначення механізму надання державного стимулювання заявникам для створення, облаштування та функціонування індустріальних парків.
Регуляторний акт розроблено на виконання кроку 178 плану пріоритетних дій Уряду на 2024 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.02.2023 № 137, та проєкту Плану України з реалізації пропозиції Європейської Комісії щодо Регламенту Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу про створення Українського фонду («Ukraine Facility»), з урахуванням положень проєкту Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та Європейським Союзом як Кредитором («Ukraine Facility», виняткове перехідне фінансування).
Затверджено Порядок надання коштів для облаштування індустріальних (промислових) парків та/або забезпечення будівництва об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, необхідних для створення та функціонування індустріальних (промислових) парків, а також здійснення компенсації витрат на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж (далі – Порядок), який передбачає надання державного стимулювання керуючим компаніям, ініціаторам створення – суб’єктам господарювання за такими видами:
надання коштів на безповоротній основі для облаштування індустріальних парків та/або забезпечення будівництва об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (автомобільних шляхів, ліній зв’язку, засобів тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо), необхідних для створення та функціонування індустріальних парків (далі – кошти на безповоротній основі);
надання компенсації витрат на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж (далі – компенсація витрат).
На час воєнного стану та протягом шести місяців після його припинення або скасування регуляторним актом:
зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2022 р. № 1208 «Про затвердження Порядку надання повної або часткової компенсації відсоткової ставки за кредитами (позиками) на облаштування та/або здійснення господарської діяльності у межах індустріальних (промислових) парків»;
визначено, що за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом, відповідно до пункту 9 частини першої статті 27 та пункту 3 частини третьої статті 34 Закону України «Про індустріальні парки» надається керуючим компаніям, ініціаторам створення – суб’єктам господарювання компенсація лише за приєднання до електричних мереж.
Метою прийняття регуляторного акта є покращення умов інвестиційної діяльності в Україні та сприяння збільшенню надходжень інвестицій, у тому числі іноземних, в економіку України, створення нових виробничих потужностей через державне стимулювання індустріальних (промислових) парків у всіх регіонах країни, забезпечення умов для створення та розвитку індустріальних (промислових) парків як інвестиційних майданчиків з наявною інженерно-транспортною інфраструктурою, з метою відновлення та трансформації економіки на шляху до членства в ЄС.
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 11.06.2024 по 11.06.2025.
5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне)
Базове відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження
Статистичний метод.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом проведення аналізу:
інформації, унесеної до Реєстру індустріальних (промислових) парків відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.01.2022 № 27;
укладених відповідно до Порядку договорів державного стимулювання, – згідно з рішеннями (наказами) Мінекономіки про надання державного стимулювання, прийнятими впродовж періоду базового відстеження;
переліку суб’єктів господарювання (заявників у розумінні Порядку), які скористалися відповідними формами державного стимулювання, – на підставі поданих заявниками заяв про приєднання до договору державного стимулювання впродовж періоду базового відстеження;
ступеня реалізації проєктів з облаштування індустріальних парків, щодо яких надано державне стимулювання, – відповідно до інформації, отриманої Мінекономіки впродовж періоду базового відстеження в установленому порядку від:
- заявників – у звітах про використання бюджетних коштів на безповоротній основі за формами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2024 № 341;
- органів Казначейства – у звітах про здійснені операції на небюджетному рахунку заявника – комунального підприємства за формою, затвердженою регуляторним актом;
- уповноважених банків – у звітах про здійснені операції за рахунком умовного зберігання (ескроу) Заявника, за формами, визначеними в укладених договорах про взаємодію.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Після набрання чинності регуляторного акта відстеження здійснено шляхом збору та аналізу статистичних даних стосовно таких показників результативності:
Кількісні показники:
Кількість суб’єктів господарювання (заявників у розумінні Порядку), на яких поширюється дія акта – 135.
Відповідно до абзацу сьомого пункту 2 Порядку заявником є ініціатор створення індустріальних парків – суб’єкт господарювання, керуюча компанія, які подали заяву на отримання державного стимулювання.
Підпункт 1 пункту 4 Порядку передбачає як один із критеріїв, якому повинні відповідати заявники на дату подання заяви, – індустріальний парк, для якого планується отримання державного стимулювання, включено до Реєстру індустріальних (промислових) парків.
Станом на 11.06.2025 до Реєстру індустріальних (промислових) парків включено 98 індустріальних парків, з них упродовж 2024 року – 31, з початку 2025 року – 6.
При цьому суб’єкти господарювання виступили ініціаторами створення щодо 57 індустріальних парків, обрано керуючі компанії у 78 індустріальних парках.
Кількість укладених договорів державного стимулювання – 15.
У період базового відстеження регуляторного акта укладено 15 договорів державного стимулювання шляхом подання заявниками заяв про приєднання до договору державного стимулювання, з них:
щодо надання коштів на безповоротній основі для облаштування індустріальних (промислових) парків та/або забезпечення будівництва об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, необхідних для створення та функціонування індустріальних парків – 13, з яких 2 – із заявниками – комунальними підприємствами;
щодо надання компенсації витрат на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж – 2.
Кількість суб’єктів господарювання (заявників у розумінні Порядку), які скористалися такими формами державного стимулювання, як надання коштів на безповоротній основі та/або компенсація витрат – 15.
Мінекономіки приймає рішення про надання державного стимулювання у межах затверджених бюджетних асигнувань на відповідний бюджетний період з урахуванням відповідних фактичних надходжень за бюджетною програмою КПКВК 1201340 «Державне стимулювання створення індустріальних парків», які відповідно становлять:
за 2024 рік – 925 051,60975 тис. гривень (використано в повному обсязі);
за 2025 рік – 500,0 тис. гривень (станом на 11.06.2025 використано
202 910,47460 тис. гривень).
У період базового відстеження регуляторного акта надано державне стимулювання:
кошти на безповоротній основі – 13 заявникам, у тому числі 2 заявникам – комунальним підприємствам;
компенсацію витрат – 2 заявникам.
Обсяг наданого державного стимулювання для реалізації проєктів з облаштування індустріальних парків – 1 127 962,08435 тис. гривень.
У період базового відстеження регуляторного акта загальний обсяг наданого державного стимулювання становить 1 127 962,08435 тис. гривень, з них:
кошти на безповоротній основі – 1 111 141,08435 тис. гривень, у тому числі заявникам – комунальним підприємствам на суму 202 910,47460 тис. гривень;
компенсація витрат – 16 821,0 тис. гривень.
Середній розмір державного стимулювання на 1 заявника становить 75 197,47229 тис. гривень, при цьому середній розмір коштів на безповоротній основі, наданих 1 заявнику, становить 85 472,3911 тис. гривень, у тому числі заявнику – комунальному підприємству – 101 455,2373 тис. гривень; середній розмір отриманої 1 заявником компенсації витрат – 8 410,5 тис. гривень.
Згідно із проєктною документацією, наданою заявниками під час подання заяв на отримання державного стимулювання, упродовж двох років з дати укладання договору державного стимулювання буде реалізовано 31 проєкт облаштування індустріальних парків та/або забезпечення будівництва об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, загальна вартість яких становить 2 504 838,13838 тис. гривень.
Якісні показники:
При підписанні заяви про приєднання до договору про державне стимулювання заявники взяли на себе зобов’язання побудувати впродовж двох років на території 15 індустріальних парків сумарно 75 тис. м2 площі виробничих приміщень та залучити мінімум 30 учасників індустріальних парків.
Контроль за використанням наданих коштів державного стимулювання здійснюється за напрямом «кошти на безповоротній основі».
За результатами проведеного моніторингу (станом на 01.06.2025) загальна сума використаних коштів державного стимулювання становить 62 142,09842 тис. грн, що складає 5,6 % загальної суми державного стимулювання за цим напрямом.
Кошти використано 4 заявниками на реалізацію 6 проєктів. Усі операції щодо перерахування коштів державного стимулювання на оплату вартості будівельних робіт підтверджено платіжними документами про сплату заявником своєї частки вартості виконаних робіт та підписаними актами про виконання робіт.
Постанову оприлюднено на офіційному вебпорталі Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та опубліковано в офіційних виданнях «Урядовий кур’єр» та «Офіційний вісник України».
9. Оцінка результатів реалізації акта та ступеня досягнення визначених цілей
Регуляторний акт має достатній ступінь досягнення визначених цілей.
Реалізація Порядку забезпечує належний механізм взаємодії між ініціатором створення, керуючою компанією, уповноваженими банками та Мінекономіки стосовно процедури надання державного стимулювання створення та облаштування індустріальних парків та контролю за ефективним використанням коштів, наданих як державне стимулювання.
Кількісні та якісні показники результативності регуляторного акта безпосередньо залежать від затверджених бюджетних асигнувань на відповідний бюджетний період з урахуванням відповідних фактичних надходжень за бюджетною програмою КПКВК 1201340 «Державне стимулювання створення індустріальних парків».
У ході реалізації Порядку впродовж періоду базового відстеження регуляторного акта виявлено ряд прогалин у нормах Порядку, які усунуто шляхом унесення відповідних змін:
щодо врегулювання питання про перерахування бюджетних коштів на небюджетний рахунок заявника – комунального підприємства – постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2025 № 389.
щодо вдосконалення механізму надання коштів державного стимулювання для забезпечення раціонального використання коштів – постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2025 № 654.