Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Соціалістичної Республіки В’єтнам
13.05.2021 | 13:48 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угодУ період 27 та 29 квітня 2021 року у Світовій організації торгівлі проходило засідання, присвячене другому Огляду торговельної політики В’єтнаму. Проведення цього заходу дозволило членам СОТ поглибити своє розуміння основних змін та досягнень економічної, торговельної та інвестиційної політики В’єтнаму з часу попереднього огляду у 2013 році, порушити запитання та отримати письмові відповіді.
Учасники засідання відзначали стійкість економіки В’єтнаму, яка демонструвала cередні темпи зростання ВВП на рівні 6,6 відсотка у 2014-2017 роках і досягла найвищого значення за десятиріччя у 2018 році (7,1 відсотка). У 2019 році реальний ВВП зріс на 7 відсотків, і у перерахунку на душу населення становив понад 2700 доларів США. У 2020 році темпи зростання ВВП сповільнилися до 2,9 відсотка у зв’язку з негативним впливом пандемії COVID-19. Високо оцінювалися і інші економічні та торговельні показники, а також прогрес, досягнутий В’єтнамом у напрямі скорочення рівня бідності, який знизився до 6 відсотків у 2019 році з 70 відсотків на початку 90-х років.
Торговельна політика В’єтнаму є орієнтованою на експорт та міжнародну економічну інтеграцію як головний чинник економічного зростання та розвитку. Потужний виробничий сектор В’єтнаму забезпечує підвищення конкурентоспроможності торгівлі, частка обсягів якої у відношенні до ВВП зросла з 165 відсотків у 2013 році до 210 відсотків у 2019 році. Під час засідання було зазначено про збільшення участі В’єтнаму у глобальних ланцюгах створення доданої вартості (виробництво одягу та побутової електроніки, зокрема смартфонів), а також про входження до групи 20 членів СОТ, обсяги торгівлі яких є найбільшими. У 2019 році близько 85 відсотків від загального обсягу імпортованої електронної продукції становили проміжні товари, майже половину з яких було поставлено до В’єтнаму з Республіки Корея та Китаю; 44 відсотки від загального обсягу експорту електронної продукції складали споживчі товари, половину з яких було експортовано до США, Об’єднаних Арабських Еміратів та Австрії.
Всі ставки ввізних мит є зв’язаними і застосовуються у В’єтнамі переважно у розмірах від 0 до 40 відсотків. Проста середня MFN ставка, що застосовувалася у 2020 році, становила 11,9 відсотка, що перевищувало рівень 2013 року (10,4 відсотка), насамперед у зв’язку з переходом до використання Гармонізованої системи опису та кодування товарів 2017 року.
Оцінюючи внесок В’єтнаму в розвиток багатосторонньої торговельної системи, члени СОТ вітали ратифікацію Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі у 2015 році та Протоколу СОТ про внесення змін до Угоди ТРІПС у 2017 році, участь В’єтнаму у реалізації спільної ініціативи щодо сприяння залученню малих і середніх підприємств у міжнародну торгівлю. Водночас висловлювалися пропозиції щодо вивчення можливостей приєднання В’єтнаму і до інших ініціатив, що реалізуються в рамках СОТ, таких як сприяння інвестуванню заради розвитку, електронна комерція, внутрішнє регулювання у сфері послуг. Деякі учасники пропонували В’єтнаму взяти на себе зобов’язання під час переговорів щодо обмеження субсидій у галузі рибальства. Зазначалося і про необхідність дотримання В’єтнамом зобов’язань щодо направлення нотифікацій до СОТ, зокрема стосовно державної підтримки у сільському господарстві, експортних субсидій, митних процедур та митної оцінки тощо.
У виступах багатьох учасників зазначалося про покращення умов ведення бізнесу у В’єтнамі за час між попереднім оглядом. Водночас висловлювалися занепокоєння щодо незавершення структурної реформи, яку було розпочато ще 35 років тому. У цьому зв’язку В’єтнаму пропонувалося скоротити зайвий бюрократизм, формувати більш передбачувану податкову політику, підвищити прозорість адміністративних процедур та спростити процедури оцінки інвестиційних проєктів.
Обговорюючи позитивні зрушення у секторі послуг, члени СОТ зазначали про наявність потенційних обмежень у проєктах нормативно-правових актів В’єтнаму, що стосуються захисту персональних даних, розміщення даних та вимог стосовно комерційної присутності, що можуть обмежити доступ до ринку для іноземних постачальників послуг.
Учасники засідання зауважували також про переважну роль державних підприємств в основних секторах економіки В’єтнаму, зокрема у банківський, телекомунікаційній та транспортній сферах. Водночас віталося створення нормативно-правової бази для здійснення державно-приватного партнерства, що є особливо важливим для розвитку транспортної інфраструктури. Члени СОТ закликали В’єтнам до подальшого послаблення обмежень участі іноземного капіталу в окремих секторах з метою більш повного використання їх потенціалу та пропонування нових можливостей для іноземних інвесторів.
Аналізуючи зміни політики у сфері державних закупівель та зважаючи на зобов’язання В’єтнаму, взяті в рамках нещодавно укладених регіональних торговельних угод, представники окремих делегацій порушували запитання та закликали В’єтнам приєднатися до Угоди СОТ про державні закупівлі.
Відзначалися заходи В’єтнаму у напрямі підвищення обізнаності та використання прав інтелектуальної власності. Водночас висловлювалися пропозиції щодо посилення уваги до боротьби з порушеннями у цій сфері, особливо зважаючи на стрімкий розвиток цифрової економіки.
Віталися ініціативи В’єтнаму, спрямовані на розвиток електронного урядування, модернізація митного адміністрування з використанням системи національного єдиного вікна, електронне митне оформлення. Проте наголошувалося на необхідності подальшого спрощення та удосконалення імплементації деяких заходів, що використовуються при перетині товарами митного кордону, таких як тарифні квоти, референтне ціноутворення та методи визначення митної вартості.
Висловлювалася також підтримка зобов’язань В’єтнаму у напрямі гармонізації національних стандартів з міжнародними, і здійснення таких заходів пропонувалося продовжувати та посилювати, особливо стосовно фармацевтичної продукції, а також періодично переглядати, зокрема стан імплементації стандартів та норм, які можуть створювати перешкоди для здійснення торгівлі.
Всього В’єтнамом було завчасно отримано понад 850 письмових запитань від 31 члена СОТ, у тому числі від України. Безпосередньо під час засідання свої виступи озвучили представники 42 делегацій, що підтвердило значний інтерес учасників щодо особливостей торговельного режиму згаданої країни.
Довідково: запитання, направлені від України, стосувалися: заходів, спрямованих на зростання експорту; вимог щодо сертифікатів та інших документів, необхідних для здійснення інвестиційної діяльності у В’єтнамі, а також діяльності органів, що здійснюють оцінку інвестиційних проєктів; методів визначення митної вартості; розподілу квот на яйця та цукор; обмежень імпорту; подання нотифікацій про вимоги у сфері ліцензування імпорту; сфери інтелектуальної власності; вжиті заходи з метою мінімізації негативного впливу пандемії COVID-19 на торгівлю; державну підтримку та заходи стимулювання розвитку виробництва сільськогосподарської продукції; участі у реалізації ініціатив СОТ тощо.
У 2020 році В’єтнам за обсягами двосторонньої торгівлі товарами з Україною займав 6 місце серед країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону та 32 місце серед країн світу.
Обіг товарів і послуг між Україною та В’єтнамом у минулому році зріс на 21,8 відсотка у порівнянні з 2019 роком (до 653,1 млн. доларів США у вартісному виразі). При цьому обсяг експорту українських товарів та послуг до В’єтнаму збільшився у 1,8 разів і склав 192,1 млн. доларів США, а обсяг імпорту в Україну товарів та послуг з В’єтнаму – на 6,7 відсотка (до 461,0 млн. доларів США).
Процедуру Огляду буде завершено після того, як В’єтнам у місячний термін направить до СОТ відповіді на всі отримані запитання.
З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом Соціалістичної Республіки В’єтнам та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/410 і WT/TPR/S/410), та інші матеріали щодо торговельної політики цього члена СОТ.