Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Турецької Республіки
27.11.2023 | 14:14 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуУ Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 13 та 15 листопада 2023 року проводилося засідання, присвячене сьомому Огляду торговельної політики Турецької Республіки. В рамках проведення цього заходу члени СОТ мали можливість проаналізувати основні зміни торговельної політики Туреччини за період після проведення попереднього Огляду у 2016 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Туреччини та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/439 і WT/TPR/S/439). До Туреччини було завчасно направлено близько 500 запитань, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники 42 делегацій, у тому числі й України.
Учасники відзначали стійкість та постійне зростання економіки Туреччини, не зважаючи на пандемію COVID-19. Так, наприклад, у 2020 році обсяг реального ВВП Туреччини збільшився на 1,9 відсотка у порівнянні з попереднім роком, а у 2021 році – на 11,4 відсотка, що було найвищим показником серед країн “Групи Двадцяти”. Така позитивна динаміка забезпечувалася переважно високим рівнем споживчих витрат та потужним експортом. Частка торгівлі у ВВП Туреччини зросла з 48 відсотків у 2016 році до 69,8 відсотка у 2021 році.
Зазначалося і про важливу роль Туреччини у діяльності СОТ, зокрема прийняття Угоди про спрощення процедур торгівлі у 2016 році, участь у багатьох спільних ініціативах, обговореннях щодо взаємозв’язку торгівлі та охорони навколишнього природного середовища, а також щодо посилення ролі жінок у торгівлі. Учасники особливо вітали внесок Туреччини як координатора у переговорах з питань сільського господарства у СОТ, а також відзначали її активну позицію у питаннях щодо субсидій у галузі рибальства, електронної комерції та реформування системи вирішення спорів. Згадувалася ратифікація Туреччиною Угоди про субсидії в галузі рибальства. Турецькій Стороні пропонувалося підтримати мораторій щодо митних платежів на електронні транзакції та приєднатися до Угоди про державні закупівлі і Тимчасового механізму врегулювання спорів у рамках СОТ.
До Туреччини порушувалися запитання щодо:
• економічних аспектів – заходів щодо стабілізації та регулювання цін; змін у регулюванні валютного курсу; стану реалізації пакету економічних реформ; податкової політики; політики забезпечення гендерної рівності та збільшення участі жінок в економічній діяльності та торгівлі; реалізації “зеленого” плану дій, у тому числі фінансування;
• торговельного режиму – тарифної політики, у тому числі запровадження додаткових ввізних мит та перевищення окремих ставок, що застосовуються Туреччиною, їх зв’язаного рівня у СОТ, а також системи тарифних преференцій; ефективності митних процедур; застосування заходів захисту торгівлі; встановлення різних вимог законодавства про електронну комерцію для вітчизняних та іноземних посередників, запровадження додаткових зобов’язань для іноземних соціальних мереж, впливу змін законодавства на провайдерів послуг з електронної комерції; стану приєднання Туреччини до Угоди СОТ про державні закупівлі, затримок з направленням необхідних нотифікацій до СОТ, зокрема щодо підтримки у сільському господарстві, державних підприємств та кількісних обмежень експорту; застосування Туреччиною механізму вуглецевого коригування імпорту та його відповідності вимогам СОТ тощо;
• регіональних ініціатив – стану інтеграції до ЄС та застосування Туреччиною спільної торговельної політики; положень регіональних торговельних угод щодо електронної комерції та діяльності малих та середніх підприємств, а також стратегії щодо сфери послуг при укладенні таких угод;
• інвестиційного режиму – умов здійснення та захисту іноземних інвестицій, критеріїв запроваджених схем сприяння інвестиціям, забезпечення доступу до ринку для іноземних інвесторів; державно-приватного партнерства тощо;
• державної підтримки, державних закупівель та змін у конкурентній політиці;
• політики в сфері захисту прав інтелектуальної власності – імплементації національної стратегії захисту прав інтелектуальної власності, реєстрації прав інтелектуальної власності, що належать іноземним та вітчизняним заявникам, процедур вирішення спорів у цій сфері тощо;
• технічного регулювання, санітарних та фітосанітарних заходів – процедур оцінки відповідності, стратегії та процедур гармонізації з міжнародними стандартами, дотримання зобов’язань та вимог щодо маркування, встановлення стандартів відповідно до вимог Продовольчого кодексу Туреччини тощо;
• особливостей надання транспортних та телекомунікаційних послуг тощо.
Завчасно направлені запитання України до Туреччини стосувалися: тарифного режиму; імплементації заходів щодо реалізації політики “зеленого” курсу; наявних схем щодо сприяння інвестуванню та функціонування інвестиційних зон; податкової політики; державної підтримки металургійного сектора; програм розвитку та підтримки аграрного сектору; політики забезпечення сталості та міцності продовольчих систем тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було відзначено стійкість економіки Туреччини у світлі існуючих викликів, її активну роль у забезпеченні продовольчої безпеки та функціонуванні українського “зернового коридору” в Чорному морі. Українська Сторона також повідомила учасників про відновлення у 2023 році тенденції зростання обсягів двосторонньої торгівлі після значного зменшення у минулому році внаслідок російського повномасштабного вторгнення в Україну та висловила готовність до подальшого економічного та торговельного співробітництва з Туреччиною.
Довідково: Туреччина є важливим економічним і торговельним партнером України. За результатами 2022 року Туреччина посідала перше місце серед країн Близькосхідного регіону за обсягом товарообігу з Україною.
У 2021 році обсяг торгівлі товарами та послугами між Україною та Туреччиною становив 8,5 млрд доларів США (на 52,5 відсотка більше, ніж у 2020 році). Повномасштабне вторгнення росії в Україну призвело до зниження обсягів торгівлі з Туреччиною на 23,4 відсотка у 2022 році порівняно з попереднім роком – до 6,5 млрд доларів США. Особливо негативним був вплив війни та торгівлю послугами.
З більш детальною інформацією щодо проведення сьомого Огляду торговельної політики Туреччини можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження згадані звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.