Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Діяльність Національного контактного пункту України з відповідального ведення бізнесу
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Розвиток людського капіталу та соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Нормативно-правові акти
- Виставково-ярмаркові заходи
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2026 році
- Перелік заходів виставково-ярмаркової діяльності в Україні у 2025 році
- Перелік виставкових і ярмаркових заходів за кордоном у 2025 році
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в країнах світу
- Анонси проведення виставково-ярмаркових заходів в Україні
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
- Довкіллєва політика
- Державна реєстрація пестицидів і агрохімікатів
- Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року
- Природоохоронні території та біорізноманіття
- Оцінка впливу на довкілля
- Управління відходами
- Рибне господарство
- Тваринництво
- Сільськогосподарське дорадництво
- Насінництво та охорона прав на сорти рослин
- Гідротехнічна меліорація земель
- Захист і карантин рослин
- Регулювання діяльності з ОРР та ФПГ
У Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 12 та 14 листопада 2025 року було проведено засідання, присвячене четвертому Огляду торговельної політики Гватемали, що надало можливість членам СОТ поглибити своє розуміння основних змін її торговельного, економічного та інвестиційного режимів у період після проведення попереднього Огляду у 2016 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Республіки Гватемала та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/477 і WT/TPR/S/477), а також письмові запитання інших членів СОТ. Всього Гватемалі було направлено понад 170 письмових запитань від 21 члена СОТ, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники 34 делегацій, у тому числі й України.
Учасники засідання відзначали, що, незважаючи на складне глобальне середовище, протягом 2016-2025 років економіка Гватемали демонструвала макроекономічну стабільність, досягнуту завдяки зваженій монетарній політиці та фіскальній дисципліні. Так, у зазначеному періоді середньорічний темп зростання реального ВВП становив 3,8 відсотка, а середній рівень інфляції – 4,3 відсотка, за винятком 2023 року, коли значення цього показника зросло до 9,2 відсотка. На відміну від багатьох інших країн, вплив пандемії COVID-19 на економіку Гватемали був помірним: після скорочення реального ВВП на 1,8 відсотка у 2020 році економіка швидко відновилася і зросла на 8 відсотків вже у 2021 році. Середній обсяг ВВП на душу населення збільшився з 4173 доларів США у 2016 році до 6344 доларів США у 2024 році, завдяки чому Гватемала увійшла до категорії країн з рівнем доходу вище середнього. Водночас попри позитивну макроекономічну динаміку ситуація з рівнем бідності та нерівністю в Гватемалі залишається складною – станом на 2024 рік 56 відсотків громадян проживало за межею бідності, і 50 відсотків загального доходу акумулювалося у 20 відсотків найзаможніших верств населення.
Уряд Гватемали вважає торгівлю важливим інструментом для сприяння економічному та соціальному розвитку, що допомагає вирішувати проблеми нерівності, скорочувати неформальний сектор економіки та зменшувати залежність економіки від грошових переказів. У період між оглядами зміни торговельного режиму Гватемали були направлені насамперед на спрощення процедур торгівлі, що дозволило прискорити процес митного оформлення та скоротити витрати під час ввезення товарів.
Учасники засідання в цілому позитивно оцінювали основні напрями торговельної політики Гватемали, відзначаючи відносну відкритість та стабільність її торговельного та інвестиційного режимів. Проте висловлювалися рекомендації щодо поглиблення реформ, необхідних для інтеграції Гватемали у глобальні ланцюги створення доданої вартості та повного використання її торговельного потенціалу, що стимулюватиме зростання економіки та сприятиме вирішенню наявних соціальних проблем, пов’язаних з безробіттям, бідністю та нерівністю.
Віталася прихильність Гватемали до відкритої, справедливої, інклюзивної та заснованої на правилах багатосторонньої торговельної системи, її участь в обговореннях щодо необхідності реформування СОТ та забезпечення повноцінного функціонування системи вирішення спорів, а також активна роль як координатора Групи малих та вразливих економік. Згадувалося також про нещодавнє прийняття Гватемалою Угоди про субсидії у галузі рибальства, а також про її внесок у різні спільні ініціативи СОТ. Водночас члени СОТ закликали Гватемалу до забезпечення своєчасності направлення необхідних повідомлень до СОТ з метою забезпечення передбачуваності та прозорості її торговельного режиму.
У своїх виступах члени СОТ позитивно оцінювали удосконалення законодавства Гватемали щодо залучення іноземних інвестицій та розвитку конкуренції, реалізацію заходів стосовно спрощення торгівлі та прискорення митного оформлення, цифровізацію реєстраційних процедур у сфері інтелектуальної власності, приділення значної уваги Урядом країни питанню участі жінок в торгівлі та діяльності малих і середніх підприємств.
Запитання викликали запроваджені Гватемалою санітарні та фітосанітарні заходи стосовно сільськогосподарського імпорту, які, на думку окремих членів СОТ, є недостатньо обґрунтованими і створюють бар’єри у торгівлі. Крім того, занепокоєння висловлювалися щодо процедур та умов проведення державних закупівель, реєстрації постачальників і недосконалої системи ліцензування імпорту.
Представники окремих делегацій висловлювали пропозиції щодо необхідності удосконалення регуляторної системи Гватемали та забезпечення відповідності технічних правил міжнародним стандартам, дотримання “зв’язаного” в СОТ рівня ставок ввізних мит, зниження високих ставок ввізних мит на сільськогосподарську продукцію, врегулювання проблемних питань захисту прав інтелектуальної власності, забезпечення повноцінного функціонування механізму “єдиного вікна” для міжнародної торгівлі.
Гватемалу закликали приєднатися до Угоди СОТ про державні закупівлі, більш активно долучатися до роботи в рамках спільної ініціативи СОТ з електронної комерції, переглянути вимоги щодо запроваджених обмежень імпорту, а також продовжити реалізацію заходів, спрямованих на зменшення залежності економіки від переказів трудових мігрантів та забезпечення подальшої диверсифікації торгівлі, у структурі якої наразі домінує сільськогосподарська продукція, а основними торговельними партнерами залишаються Сполучені Штати Америки та країни Центральної Америки.
Завчасно направлені письмові запитання України до Гватемали стосувалися спрощення та просування торгівлі і були представлені українською делегацією під час першого дня засідання. У виступі було відзначено: прогрес Гватемали у вдосконаленні своєї торговельної політики; заходи, що здійснюються у напрямі забезпечення диверсифікації її економіки; прихильність та участь у діяльності СОТ. Зазначалося і про поточний стан двосторонньої торгівлі між Україною та Гватемалою, зокрема значне падіння обсягів у 2022-2024 роках внаслідок збройної агресії росії проти України та відновлення тенденції зростання у 2025 році. У цьому зв’язку було висловлено зацікавленість України у подальшому зміцненні відносин та розвитку торговельного та економічного співробітництва з Гватемалою.
Довідково: у 2022 році через наслідки повномасштабного вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі товарами України з Гватемалою скоротилися майже в шість разів у порівнянні з попереднім роком (з 123,1 до 21,2 млн доларів США) і продовжувалися скорочуватися у 2023-2024 роках. За підсумками восьми місяців 2025 року спостерігається позитивна динаміка: обсяги двосторонньої торгівлі товарами зросли на 4,2 відсотка порівняно з аналогічним періодом минулого року (до 10,3 млн доларів США). Водночас ці показники залишаються меншими за обсяги до початку збройної агресії росії проти України.
З більш детальною інформацією щодо проведення четвертого Огляду торговельної політики Гватемали можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням https://bit.ly/3LLJrZg, де є доступними для завантаження звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.