Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Події та засідання у 2024 році
02.08.2024 | 09:18 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуПротягом І півріччя 2024 року відбулось 3 кластери засідань Спільної ініціативи CОТ з питань електронної комерції (далі – Спільна ініціатива, 30.01.-02.02.2024; 11.03.-14.03.2024; 22.04.-25.04.2024), у рамках яких забезпечено участь у 6 пленарних засіданнях учасників Спільної ініціативи та понад 20 зустрічах малих робочих груп з окремих питань електронної комерції, а також 1 брифінг (14.03.2024) та 2 засідання на рівні глав делегацій (21.05.2024; 25.06.2024).
30.01.-02.02.2024 у ході кластеру засідань учасників Спільної ініціативи основну увагу члени приділили першому обговоренню проєкту майбутньої домовленості (документ “Chair’s text” INF/ECOM/85 від 15.01.2024). Учасники активізували розгляд питань правової архітектури і горизонтального характеру: сфера застосування, загальні положення, винятки, заключні положення. Було відзначено конвергенцію у позиціях учасників з окремих питань горизонтального характеру, а саме: текст преамбули, визначення, відношення до інших домовленостей, загальні винятки з міркувань безпеки, положення стосовно вирішення спорів, положення щодо комітету з питань електронної комерції. Водночас зберігаються відмінності у позиціях учасників Спільної ініціативи щодо статей з питань телекомунікацій, електронних платежів, застосування митних платежів на електронні передачі даних, криптографії, інших питань горизонтального характеру.
11.03.-14.03.2024 забезпечено участь української делегації у кластері засідань учасників Спільної ініціативи, у ході якого проведено обговорення питань криптографії, електронних платежів, митних платежів на електронні передачі даних, розвитку, оновленої версії проєкта домовленості з питань електронної комерції (“Chair’s text”, документ INF/ECOM/85/Rev.1). Також учасники зосередилися на розгляді низки питань горизонтального характеру і правової архітектури, зокрема визначення, заключні та інституційні положення, сфера охоплення, винятки з-під дії майбутньої домовленості, положення стосовно вирішення спорів, положення щодо комітету з питань електронної комерції.
Координатори Спільної ініціативи зазначили, що оновлена версія документа INF/ECOM/85/Rev.1 від 21.02.2024 є всеосяжною, може стати основою майбутньої домовленості та сприяти її оперативному укладенню. Також було наголошено на включенні до оновленої версії “Chair’s text” статей про електронні платежі, криптографію та розвиток, що у свою чергу, на думку координаторів, наблизить учасників до консенсусу. Крім цього, було підкреслено загальний прогрес у переговорах і необхідність активізації зусиль стосовно їх завершення з метою досягнення домовленості.
22.04.-25.04.2024 забезпечено участь української делегації у кластері засідань учасників Спільної ініціативи, який став останнім у форматі технічного обговорення тексту проєкту домовленості з питань електронної комерції (документ “Chair’s text” INF/ECOM/85). Основну увагу учасники приділили обговоренню заключних положень, сфери охоплення, винятків з-під дії майбутньої домовленості, питань незастосування митних платежів до електронних передач даних, криптографії, електронних платежів. Крім цього, учасники дійшли згоди, що питання криптографії є важливими для багатьох членів СОТ та їх обговорення потребує більше часу з огляду на їх комплексність і чутливий характер, тому на цьому етапі ці питання не увійдуть до фінальної версії проєкту домовленості з питань електронної комерції.
За підсумками проведеного кластеру засідань у травні 2024 року було розповсюджено оновлену версію проєкту майбутньої домовленості (документ “Chair’s text” INF/ECOM/85/Rev.3 від 06.05.2024). Оновлена версія документа INF/ECOM/85/Rev.3 у порівнянні з попередньою версією INF/ECOM/85/Rev.2 містить текстові і редакційні зміни, внесені за результатами переговорів учасників до статей з питань електронних платежів, незастосування митних платежів до електронних передач даних, телекомунікацій, корінних народів, перегляду, а також з оновленої версії було вилучено статтю з питань криптографії.
У цьому контексті координатори Спільної ініціативи (делегації Австралії, Сінгапуру і Японії) зазначили, що оновлена версія документа INF/ECOM/85/Rev.3 від 06.05.2024 є збалансованою і може стати основою майбутньої домовленості та сприяти її оперативному укладенню цього року.
21.05.2024 забезпечено участь української делегації у засіданні на рівні глав делегацій учасників Спільної ініціативи, у ході якого було підкреслено прогрес, досягнутий у переговорах, і окреслено найближчі етапи подальшої роботи: розповсюдження Спільної заяви координаторів про завершення технічних переговорів і досягнення домовленості про формування збалансованого пакету глобальних правил у сфері електронної комерції; забезпечення фіналізації майбутньої домовленості за результатами її перевірки юридичними експертами (legal scrubbing); опрацювання процедурних питань інтеграції домовленості у правову архітектуру СОТ (систему Угод СОТ) та орієнтовних часових рамок імплементації домовленості учасниками.
Більшість учасників позитивно підкреслили зусилля і проведену протягом 5 років переговорів роботу стосовно підготовки майбутньої домовленості з питань електронної комерції. Водночас окремі занепокоєння були висловлені щодо статей стосовно: винятку з питань захисту персональних даних (делегація Канади не підтримує цей виняток з огляду на його необ’єктивний характер, потребує доопрацювання); телекомунікацій (делегація США повідомила про відсутність підтримки включення цієї статті до фінальної версії домовленості з огляду, серед іншого, на різний підхід до регулювання цієї сфери в США); незастосування митних платежів до електронних передач даних (делегація Саудівської Аравії запропонувала скоротити з 10 до 5 років термін, після якого пропонується переглянути питання застосування мораторію); розвитку (питання використання імплементаційних періодів для країн, що розвиваються, та найменш розвинених країн).
25.06.2024 у ході засідання на рівні глав делегацій учасників Спільної ініціативи координатори (делегації Австралії, Сінгапуру і Японії) представили низку змін і доповнень до тексту проєкту майбутньої домовленості з електронної комерції (оновлений текст INF/ECOM/86 від 28.06.2024).
У ході обговорення згадані пропозиції координаторів до проєкту домовленості, зокрема до статей з питань співвідношення з іншими домовленостями, незастосування митних платежів до електронних передач даних, телекомунікацій і вирішення спорів, в цілому були оцінені як прийнятні більшістю делегацій.
Також більшістю делегацій (Китай, Японія, Саудівська Аравія, Велика Британія, Таїланд, Норвегія, Швейцарія, Республіка Корея, Чилі, Нова Зеландія, Австралія, Гонконг, Аргентина, ЄС, Еквадор, Перу) було позитивно відзначено досягнутий прогрес в цілому і у контексті опрацювання окремих проблемних питань. Водночас деякі делегації (Парагвай, Канада, США, Тайвань, Малайзія, Гватемала, Парагвай, Сальвадор, Коста-Рика) зазначили про експертну оцінку проєкта домовленості, що триває. Делегація Канади, підтримуючи в цілому текст домовленості та її базові принципи, відзначила необхідність продовження роботи над положеннями з питань співвідношення з іншими домовленостями та вилучення з міркувань захисту персональних даних. У свою чергу делегація ЄС підкреслила, що не бачить необхідності суттєво змінювати поточну редакцію статті з питань співвідношення з іншими домовленостями, оскільки відповідні положення є чіткими і збалансованими. Також ЄС підтримали пропозиції США щодо внесення змін до статті стосовно вирішення спорів, що додають тексту чіткості та зрозумілості.
Принагідно делегація США висловила сумнів щодо доцільності оголошення на цьому етапі про остаточне завершення технічних переговорів щодо тексту майбутньої домовленості. США відзначили необхідність продовження роботи над статтями, які стосуються захисту персональних даних, телекомунікацій, розвитку, корінних народів.
Делегація Тайваню наголосила на занепокоєнні щодо застосування у домовленості визначення терміну “країна”, яке, на їх думку, є неприйнятним, підлягає вилученню та не дозволяє підтримати текст повною мірою.
Водночас окремі учасники (Тайвань, Гонконг) зазначили про надання переваги підтримці більш тривалого строку для проведення огляду дії мораторію на застосування митних платежів до електронних передач даних (10 років), ніж запропонований Саудівською Аравією строк (5 років), який в цілому підтримала більшість делегацій.
Під час обговорення найбільш критичну позицію висловила делегація Індонезії, яка негативно відзначила запровадження постійного мораторію на застосування митних платежів до електронних передач даних, підкреслила відсутність дієвих, на її думку, положень щодо розвитку та технічної допомоги країнам, що розвиваються, а також наголосила на неможливості завершення на цьому етапі технічних переговорів.
За результатами проведеної українською делегацією роботи у рамках активної участі у Спільній ініціативі СОТ з електронної комерції протягом І півріччя 2024 року:
- опрацьовано із профільними органами державної влади та проаналізовано усі розповсюджені версії “Chair’s text” щодо проєктів текстів майбутньої домовленості з електронної комерції;
- знято занепокоєння України до окремих статей проєкту майбутньої домовленості з електронної комерції (електронні платежі, доступ до мережі Інтернет, безпаперова торгівля, захист прав споживачів у мережі Інтернет, спам, захист персональних даних, співпраця) за результатами проведення 2 раундів робочих консультацій із фасилітаторами малих робочих груп та представниками Секретаріату СОТ;
- взято участь у низці засідань робочої групи з юридичної експертизи (legal scrubbing), які тривали протягом квітня - червня цього року, у ході яких Україною було зроблено пропозицію уніфікувати застосування термінології у статті з питань доступу до мережі Інтернет, а саме щодо термінів “services provider” та “services supplier”, що була підтримана учасниками;
- підготовлено пропозиції до виступів з метою донесення позиції України у контексті забезпечення участі української делегації у 3 кластерах засідань учасників Спільної ініціативи, 1 брифінгу та 2 засіданнях на рівні глав делегацій.
Поряд з цим, з початку повномасштабної російської військової агресії проти України у співпраці із ключовими партнерами Україні вдалося відсторонити РФ від безпосередньої участі у переговорах і засіданнях малих робочих груп у рамках Спільної ініціативи з електронної комерції. Водночас РФ як учасник Спільної ініціативи приймала участь у пленарних засіданнях, під час яких Україна за підтримки партнерів (Австралія, Велика Британія, Грузія, ЄС, Канада, Молдова, Нова Зеландія, Республіка Корея, США, Швейцарія, Японія) на регулярній основі повідомляла про негативний вплив російської військової агресії, серед іншого на електронну комерцію, а також наголошувала на незаконній, неспровокованій та невиправданій агресії РФ проти України, що є грубим порушенням міжнародного права, зазначала, що Росія продовжує демонструвати свою кричущу зневагу до заснованого на правилах міжнародного порядку, багатосторонньої торгової системи та правил СОТ.