Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Інформація щодо участі у засіданні Комітету СОТ з доступу до ринків (квітень, 2021)
09.08.2021 | 15:45 | Департамент багатосторонніх та двосторонніх торговельних угод29-30 квітня 2021 року відбулося чергове засідання Комітету з доступу до ринку (далі – Комітет).
На початку засідання учасники приділили увагу розгляду нового підсумкового звіту, підготовленого Секретаріатом СОТ щодо експортних обмежень та заходів зі сприяння торгівлі, пов'язаних з пандемією COVID-19.
Голова Комітету зазначив, що лише 10 членів повідомили про припинення дії заборон або обмежень на експорт (Австралія, Бахрейн, Бангладеш, Єгипет, Європейський Союз, Молдова, Норвегія, Швейцарія, Україна, В'єтнам) та закликав інших членів якнайшвидше інформувати про будь-які зміни.
Представник Всесвітньої митної організації (ВМО) презентував інформацію з описом основних змін, які очікуються з набранням чинності 01.01.2022 7-го випуску редакції Гармонізованої системи опису і кодування товарів (так званої HS2022) – відповідно до Конвенції про гармонізовану систему опису та кодування товару. За наданою інформацією, наразі Гармонізована система опису і кодування товарів використовується в 211 країнах (з яких 160 є договірними сторонами Конвенції про гармонізовану систему опису та кодування товару). Нова редакція вносить значні зміни до Гармонізованої системи – загалом 351 комплект поправок, які охоплюють широкий спектр товарів, що переміщуються через кордон (для порівняння, редакція 2017 року містить 233 комплекти поправок).
Зміни, введені в HS2022, включають визнання нових груп товарів, які раніше не були помітні в класифікації та роз'яснення змін для правильної класифікації певних товарів. Були створені нові категорії для класифікації широкого спектру продуктів, включаючи електричні та електронні відходи, нові тютюнові вироби та продукти на основі нікотину, безпілотні літальні апарати (дрони), смартфони, скляні волокна, плацебо та набори для клінічних випробувань, радіоактивні матеріали та кабінети біологічної безпеки, а також предмети, необхідні для виготовлення саморобних вибухових пристроїв.
Також учасники привітали ініціативу Секретаріату щодо організації ще однієї сесії стосовно вдосконалення інтернет-інструментів для розповсюдження даних про тарифи та імпорт (інтегрована база даних СОТ та зведена база даних тарифних розкладів, електронна бібліотека товарів та графіки баз даних щодо кількісних обмежень тощо).
Крім того, Комітет розглянув понад 20 питань щодо перепон у торгівлі, нових і раніше піднятих, серед яких: заходи щодо обмеження імпорту Анголи, запроваджені США; митні збори Китаю на певні інтегральні схеми; заходи, що руйнують торгівлю та обмежувальні дії Китаю; механізм ЄС з регулювання вуглецю на кордоні; механізм прозорості експорту вакцин Європейського Союзу; митні збори Індії на електрозв'язок та інші товари; політика Індії щодо імпорту шин; обмеження Індії щодо кондиціонерів; кількісні обмеження Індії щодо бобових; митні збори Індонезії на телекомунікаційні продукти; обмеження Індонезії щодо кондиціонерів повітря; кількісні обмеження Монголії на імпорт певної сільськогосподарської продукції; заборона імпорту Непалу на енергетичні напої; селективний податок на певні імпортні товари; заборона Шрі-Ланки на ввезення різних продуктів; заборона Шрі-Ланки на імпорт пальмової олії; система реєстрації виробників, запроваджена Єгиптом, тощо.
Дискусійним був розгляд питання щодо переговорів з перегляду тарифних зобов’язань Великої Британії у контексті її виходу зі складу Європейського Союзу відповідно до статті XXVIII ГАТТ 1994. Делегати від окремих країн у черговий раз висловили системні занепокоєння стосовно переговорного процесу, зокрема щодо втрати комерційної цінності окремих тарифних квот внаслідок обраного механізму розподілу тарифних зобов’язань, розмірів внутрішньої підтримки, застосування спеціальних захисних заходів у сільському господарстві, а також викривлення даних у Розкладі специфічних зобов’язань Великої Британії внаслідок проведення валютної конвертації). Крім того, представник РФ зауважив про неможливість продовження переговорного процесу за відсутності компенсаційної пропозиції. Представники Австралії, Бразилії, Канади, Китаю, Нової Зеландії, Парагваю та США закликали Велику Британію до пошуку шляхів вирішення згадуваних занепокоєнь та підкреслили готовність до продовження переговорного процесу. Представник Великої Британії повідомила про позитивну динаміку в переговорах із низкою членів СОТ, зауважила про незмінність принципу розподілу тарифних зобов’язань між ЄС та Великою Британією, а також готовність до подальших конструктивних обговорень усіх проблемних питань.
Особливої уваги заслуговує питання порядку денного щодо Зеленого курсу ЄС, під час якого представники Австралії, Бахрейну, Бразилії, Індії, Казахстану, Канади, Киргизстану, Китайського Тайбею, Китаю, Мексики, Пакистану, Парагваю, Республіки Корея, РФ, Саудівської Аравії, США, Таїланду, Туреччини, Уругваю та Філіппін висловили низку занепокоєнь стосовно запровадження ЄС механізму коригування вуглецю на кордоні (далі – СВАМ), зокрема щодо: узгодженості механізму правилам, закріпленим в угодах СОТ, та можливого його використання в якості дискримінаційного інструменту; відповідності СВАМ положенням Рамкової конвенції ООН про зміну клімату та Паризької угоди; введення СВАМ у дію вже в 2023 році, що може спричинити додаткові труднощі (особливо для країн, що розвиваються, які будуть в процесі відновлення після економічної кризи, спричиненої пандемією COVID-19); врахування при розробці механізму обмеженого потенціалу окремих країн, які є торговельними партнерами ЄС. Також делегати попросили ЄС деталізувати як саме буде розраховуватися вміст вуглецю в імпортованих товарах; чи вплине запровадження механізму на спеціальний режим преференцій Генералізованої системи преференцій ЄС; чи буде застосовуватись СВАМ для товарів, що експортуються. У відповідь представник ЄС запевнила членів, що СВАМ буде відповідати вимогам угод СОТ та Паризької угоди, а представлення його формату має відбутися найближчим часом. Також було зазначено про необхідність вжиття більш жорстких заходів задля досягнення цілей Паризької угоди та підкреслено, що запровадження механізму коригування вуглецю на кордоні має на меті, серед іншого, запобігти перенесенню виробництва з країн-членів ЄС до країн в яких відсутня або впроваджена менш жорстка екологічна політика.
Більше інформації про захід за посиланням.
Наступне засідання Комітету СОТ з доступу до ринку відбудеться в жовтні 2021.