Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Як споживачу захистити свої права в умовах воєнного стану?
03.04.2023 | 09:10 | Департамент регуляторної політики та підприємництваРанок 24 лютого 2022 року став одним з найжахливіших днів в історії України. Повномасштабне російське вторгнення показало, наскільки тендітний звичайний порядок речей, який ще вчора працював, наче надійний, точний годинник. За час воєнного стану споживачі зіткнулася з дефіцитом товарів, послуг, змін зазнала й сфера захисту прав споживачів.
З першого дня воєнної агресії дії Уряду спрямовуються на забезпечення потреб сектору оборони та безпеки, а також на вирішення невідкладних питань, спричинених військовими діями проти України, спрощення умов для ведення бізнесу у воєнний час та відродження економіки країни.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.
Для консолідації ресурсів на потреби оборони та підтримання економіки на період воєнного стану, зокрема, припинено проведення планових/позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду (постанова Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану»).
На перевірки у сфері захисту прав споживачів під час воєнних дій також діє мораторій.
З урахуванням обмеження перевірок особливої важливості набуває підхід «свідомого споживання».
Найбільш поширеними порушеннями у сфері захисту прав споживачів наразі є:
отримання житлово-комунальних послуг неналежної якості;
неповернення коштів споживачам;
порушення термінів проведення гарантійного ремонту;
отримання товарів неналежної якості;
відсутність повної, достовірної інформації про товари та про продавців в інтернет-магазинах.
Задля мінімізації виникнення ситуацій, які потребуватимуть захисту ваших прав як споживача, пропонуємо скористатися наступними рекомендаціями при здійсненні покупок:
- утримуйтесь від спонтанних покупок, дайте собі час виважено прийняти рішення щодо здійснення покупки;
- перед замовленням товару онлайн, обов’язково знайдіть повну інформацію про виробника, продавця та продукцію, умов повернення товару та коштів. Якщо даних недостатньо на сайті, запитайте у продавця;
- в жодному разі не здійснюйте передплату за товар у повному обсязі. Сплачуйте по факту отримання товару, після його огляду та перевірки;
- з обережністю ставтесь до придбання товарів, які пропонують, використовуючи таймер дії знижки та таймер залишків товару, оскільки це може вплинути на прийняття вами швидкого та необдуманого рішення;
- незалежно від місця та способу придбання (замовлення) товарів, робіт, послуг вимагайте документ, що підтверджує факт придбання (замовлення), та зберігайте його протягом гарантійного періоду;
- не приймайте рішення про покупку товару/замовлення послуги на вулиці (поширена ситуація нав’язування послуги, наприклад зі встановлення пластикових вікон, виготовлення дверей);
- перед використанням товару уважно ознайомтесь з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
- за необхідності до початку використання товару звертайтесь за роз’ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їхні функції;
- користуйтесь товаром згідно з його цільовим призначенням і дотримуйтесь умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
- з метою запобігання негативних наслідків використання товару застосовуйте, передбачені виробником, засоби безпеки з дотриманням, встановлених експлуатаційною документацією, спеціальних правил. За відсутності таких правил у документації дотримуйтесь звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для таких товарів.
Як захистити свої права, якщо ви придбали товар неналежної якості та вам не повертають за нього кошти
Для захисту своїх прав при купівлі товару неналежної якості споживач може звернутися до:
- продавця із відповідною заявою щодо заміни товару на такий же товар або на аналогічний (якщо такий товар наявний у продавця) або заяву про повернення коштів за товар неналежної якості;
- Держпродспоживслужби зі скаргою (серед повноважень Держпродспоживслужби, встановлених Законом України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон про ЗПС), є право подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів);
- суду з позовом (статтею 22 Закону про ЗПС передбачено судовий захист прав споживачів. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав. При цьому при задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди);
- центрів безоплатної правової допомоги, отримання якої гарантовано державою (з видами і порядком отримання безоплатної правової допомоги можна ознайомитися на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України ).
Як діяти при порушенні ваших споживацьких прав в інших сферах:
- Продавець не використовує касовий апарат, але повинен його мати?
Направляйте скаргу до Державної податкової служби України.
- Маркування товару іноземною мовою, а не державною, як того вимагає законодавство?
Зверніться до Уповноваженого із захисту державної мови. Для цього на сайті Уповноваженого є спеціальна форма.
- Порушення ваших прав у сфері фінансових послуг?
Оскаржуйте до Національного банку України, а саме до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг. Подати скаргу також можна онлайн.
- Виникли проблеми щодо отримання житлово-комунальних послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами?
Зверніться до Регулятора у цій сфері – Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). НКРЕКП здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб’єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг (Закон України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»).
- Відмовлено у розрахунку платіжною карткою при придбанні товару/послуги?
Торговці повинні поступово забезпечити можливість споживачам здійснювати оплату за продані ними товари/надані послуги у безготівковому вигляді, а саме з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв (постанова Кабінету Міністрів України від 29.07.2022 № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)»).
Так, для торговців встановлені строки для впровадження безготівкових розрахунків за продані товари/надані послуги, в залежності від чисельності населення в населених пунктах, в яких здійснюється господарська діяльність:
з 01.01.2023 – в населених пунктах з чисельністю понад 25 тис. осіб (крім ФОП першої групи; торговців, що здійснюють торгівлю з торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної, відгодованої продукції);
з 01.01.2024 – в населених пунктах з чисельністю від 5 до 25 тис. осіб (крім ФОП першої групи; торговців, що здійснюють торгівлю з торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної, відгодованої продукції);
з 01.01.2025 – в населених пунктах з чисельністю менше ніж 5 тис. (крім ФОП першої групи; торговців, що здійснюють торгівлю з торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної, відгодованої продукції);
з 01.01.2026 (в усіх населених пунктах) – ФОП першої групи; торговці, що здійснюють торгівлю з торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної, відгодованої продукції.
Зазначені вимоги не поширюються на торговців, які провадять господарську діяльність на територіях територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), (перелік таких територій затверджено наказом Мінреінтеграції), та протягом трьох місяців після припинення проведення воєнних (бойових) дій на таких територіях та/або деокупації, звільнення від оточення (блокування) цих територій.
Якщо ви мали намір розрахуватись за товар/послугу карткою, а вам суб’єкт господарювання відмовив, але на день покупки він був повинен надати вам таку можливість згідно законодавства, ви можете поскаржитись до Державної податкової служби України.
Отримати консультативну допомогу можна через:
- консультаційно-інформаційні служби «гаряча лінія» (інформація про номери телефонів служб «гаряча лінія» оприлюднена на офіційних веб-сайтах обласних та районних державних адміністрацій);
- офіційні сайти державних органів та облдержадміністрацій, де створено та оновлюються розділи з питань захисту прав споживачів ( Держпродспоживслужба );
- через засоби масової інформації та інтернет-ресурси (веб-сайти, мережу Facebook).
Бажаємо, щоб ваші права ніколи не порушувалися!
Слава Україні!