• Перейти до основного вмісту

Міністерство економіки України

Головна / Діяльність / Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії / Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
Меню

Інформація щодо Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю та стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії та Північної Ірландії

8 жовтня 2020 року у м. Лондон Президентом України Володимиром Зеленським і Прем’єр-міністром Великої Британії Борисом Джонсоном було підписано Угоду про політичне співробітництво, вільну торгівлю та стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії та Північної Ірландії.

З метою виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для набуття чинності Угодою, 16 грудня 2020 року Верховна Рада України прийняла в цілому Закон про ратифікацію Угоди між Україною та Сполученим Королівством.

1 січня 2021 року Угода між Україною та Великою Британією набула чинності.

Домовленості в розрізі глав Розділу Угоди полягають в наступному:

1. Глава «Національний режим та доступ товарів на ринки» встановлює загальні засади та правила щодо скасування мит, зборів та інших платежів при торгівлі товарами, застосування нетарифних заходів, спеціальні положення щодо товарів. Зокрема, глава містить положення щодо графіку та умов тарифної лібералізації торгівлі товарами (тарифна пропозиція), механізмів скасування Україною експортних мит та лібералізації торгівлі промисловою продукцією (секонд-хенд).

Кількість нелібералізованих тарифних ліній для експорту до Сполученого Королівства та України складає:

 

Сполучене Королівство

Україна

 

Мито

Вхідна ціна

Тарифна квота

Мито

Тарифна квота

2021

163

27

364

603

73

2023

0

27

364

262

73

2026

0

27

364

242

73

Кількість тарифних квот, які будуть відкриті для України становить 36 (+4 додаткові), а для Сполученого Королівства – 3(+2 додаткові). Нульові тарифні квоти встановлюються британською стороною додатково до наданих в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Крім того з метою розгляду прискорення та розширення сфери скасування ввізного мита у торгівлі положеннями цієї глави передбачається термін для перегляду торговельних положень Угоди 2 роки з моменту набуття нею чинності.

2. Глава «Засоби захисту торгівлі» встановлює положення щодо глобальних захисних заходів, а також положення стосовно антидемпінгових та компенсаційних механізмів

3. Положення глави «Технічні бар’єри в торгівлі» з метою спрощення доступу до ринків регламентують загальні принципи підготовки, застосування технічних регламентів, стандартів і робіт з оцінки відповідності, окреслюють вимоги до маркування та етикетування. Крім того, передбачається можливість започаткування на горизонтальному та галузевому рівнях діалогу з нормативно-правових питань шляхом обміну інформацією, досвідом та даними, а також науково-технічного співробітництва з метою покращення якості технічних регламентів, стандартів, тестування, ринкового нагляду та акредитації.

4. З метою сприяння здійсненню торгівлі товарами, що охоплюються санітарними та фітосанітарними заходами, положення глави щодо «Санітарних та фітосанітарних заходів» визначають процедури взаємодії договірних сторін з питань верифікації, обміну інформацією, встановлення еквівалентності, сертифікаційних процедур, перевірок імпорту та інспекційних місій, відповідних захисних заходів.

Окремі положення глави регламентують діяльність Підкомітету з управління санітарними та фітосанітарними заходами.

5. Глава «Митні питання та сприяння торгівлі» визначає положення щодо транзиту, взаємодії митних органів з бізнесом, стягування мит та інших виплат, оцінки митної вартості тощо. Для проведення консультацій та моніторингу виконання цієї глави передбачається діяльність Підкомітету з питань митного співробітництва.

Окремим додатком до Угоди є «Протокол про взаємну адміністративну допомогу в митній сфері» – документ, яким детально окреслено весь процес взаємодії митних органів України та Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії з питань протидії шахрайству, контрабанди, іншим правопорушенням у сфері транскордонного переміщення вантажів.

«Протокол щодо визначення концепції «походження товарів» та методів адміністративного співробітництва», який є окремим додатком до Угоди, визначає принципи двосторонньої кумуляції при визначенні країни походження товару, встановлює обсяги переробки товарів, при яких змінюється країна–походження. Для України та Сполученого Королівства кумуляцію в рамках ЄАВТ+ЄС включено в двосторонню кумуляцію. Крім того, у даному Протоколі визначені загальні принципи видачі та верифікації сертифікатів про походження товарів. Також невід’ємною частиною Протоколу є Спільна декларація між Україною та Сполученим Королівством щодо тристороннього підходу до правил походження товарів із врахуванням  поточного перебігу ситуації навколо переговорного процесу між  Лондоном і Брюсселем щодо умов торгівлі після 31.12.2020.

6. Глава «Заснування підприємницької діяльності, торгівля послугами та електронна торгівля» містить положення щодо:

  • процедурних та правових аспектів заснування компаній;
  • умов надання транскордонних послуг за чотирма типами постачання, обсягів взаємної лібералізації ринків послуг Україною та Сполученим Королівством Великобританії і Північною Ірландією;
  • тимчасового перебування на території іншої сторони фізичних осіб з метою здійснення підприємницької діяльності;
  • регуляторних рамок та процедур загального застосування у сфері комп’ютерних, поштових, кур’єрських, телекомунікаційних, фінансових та  транспортних послуг, електронної торгівлі та забезпечення поточних платежів та руху капіталу.

7. Глава «Державні закупівлі» передбачає взаємну симетричну лібералізацію доступу до державних контрактів України та Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії на засадах прозорості та недискримінації. Встановлені порогові значення для застосування відповідного законодавства.

8. Глава «Інтелектуальна власність» покликана сприяти виробництву та комерціалізації новітніх та творчих продуктів, а також досягти належного та адекватного рівня захисту прав інтелектуальної власності. Відповідні положення охоплюють захист авторських та суміжних прав, географічних зазначень, торгових марок, дизайнів, патентів, даних медичних препаратів, даних продуктів захисту рослин, даних топограм, генетичних ресурсів, традиційних знань та фольклору.

З метою посилення співробітництва та діалогу стосовно географічних зазначень передбачено створення Підкомітету з питань географічних зазначень.

9. положення глави «Конкуренція» передбачає умови забезпечення конкуренції, які сформовані в окремих частинах щодо антиконкурентних дії та злиття та щодо державної допомоги. Зокрема, встановлюються правила вільної та неупередженої конкуренції, функціонування природних монополій, державних підприємств та підприємств із спеціальним статусом; визначають принципи, умови надання державної допомоги, взаємовідношення встановлених правил з відповідними документами СОТ.

10. Окремою главою Розділу регламентуються «Питаннями, пов’язаними з торгівлею енергоносіями». Зокрема, дано визначення енергетичних товарів, окреслені положення щодо їх транзиту і транспортування, встановлені принципи регулювання цін на енергоносії та уникнення подвійного ціноутворення.

11. Відповідними главами Розділу встановлюються засади прозорості та встановлюється процедура врегулювання спорів з торговельних питань.

12. Положення глави «Торгівля та сталий розвиток» визначають взаємозв’язок між питаннями економічного розвитку та впровадженням відповідних природоохоронних та соціальних політик та стратегій. Статті глави також окреслюють механізм взаємодії та моніторингу урядових структур, функціонування відповідної панелі експертів, діалог з громадянським суспільством.

Крім того окремими положеннями глави передбачається діяльність Підкомітету з питань торгівлі та сталого розвитку.

https://freegeoip.net/json