• Перейти до основного вмісту

Міністерство економіки України

Головна / Діяльність / Регуляторна діяльність / Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
Меню

Звіт про базове відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 18.07.2023 № 723 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 432 і № 433»

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

Постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2023 № 723 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 432 і № 433» (далі – постанова).

Постановою встановлено порядок авторизації та організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів великої приватизації та усунено технічні неузгодженості у порядку проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації, а також запроваджено положення, спрямовані на убезпечення електронних аукціонів від їх зриву недобросовісними учасниками.

Постановою передбачалось:

внести зміни до Порядку відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 10.05.2018 № 433, якими, зокрема, передбачається:

визначити механізм авторизації електронного майданчика та організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів великої приватизації;

для організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів великої приватизації встановлення додаткових вимог оператору електронного майданчика;

визначити розмір плати за тестування, що вноситься оператором електронного майданчика;

визначити розмір плати на розвиток електронної торгової системи для продажу об’єктів великої приватизації;

визначити розмір плати на розвиток електронної торгової системи у разі визнання електронного аукціону для продажу об’єктів приватизації таким, що не відбувся;

позбавлення покупця, який надав попередню згоду на очікування, права на відмову від такої згоди та звернення щодо повернення йому гарантійного внеску.

Також пропонувалось усунути технічні неузгодженості в Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432.

2. Назва виконавця заходів з відстеження

Міністерство економіки України.

3. Цілі прийняття акта

Регуляторний акт спрямований на:

визначення механізму авторизації та організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів великої приватизації;

уточнення розміру плати на розвиток електронної торгової системи (визначення розміру такої плати для продажу об’єктів великої приватизації,

визначення розміру такої плати у разі визнання електронного аукціону таким, що не відбувся);

уточнення розміру плати за тестування електронного майданчика для організації проведення аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації.

4. Строк виконання заходів з відстеження

З 18.07.2023 по 18.07.2024.

5. Тип відстеження

Базове.

6. Методи одержання результатів відстеження

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу публічної інформації, що публікується АТ «Прозорро.Продажі», управління корпоративними правами щодо якого здійснює Мінекономіки.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалось за допомогою накопичення та аналізу інформації, що публікується АТ «Прозорро.Продажі» у тому числі у відкритому модулі аналітики за посиланням https://privatization-bi.prozorro.sale/.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Перелік кількісних та якісних показників результативності регуляторного акта наведені у таблицях.

Таблиця 1,

показники за період з 18.07.2023 по 18.07.2024

Найменування показника

Розмір показника

Кількість запропонованих до продажу на аукціонах в електронній формі об'єктів

1488

Кількість приватизованих на аукціонах в електронній формі об'єктів

1151

Кількість електронних аукціонів (у тому числі скасованих, відмінених).

2936

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта

За даними публічного модуля аналітики АТ «Прозорро.Продажі» - дохід від завершених аукціонів складає 3 555 114 692,81 гривні.

Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

4064

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта

Приблизна вартість підготовки пакету документів  для участі в аукціоні учасником складає 16 год*40,46грн/год=647,36 грн. Приблизна вартість участі в аукціоні складає 1,5 год*40,46 грн/год = 60,69 грн. Для всіх 3758 учасників аукціонів, які подали 5614 пропозицій вартість склала 3 974 992,7 грн. Для 1151 переможця електронного аукціону додаткові витрати на оплату за лот з урахуванням часу на підписання протоколу та договору, склало 10 год* 40,46 грн/год*1151 = 465 694,6 грн.

Загальна сума витрат коштів склала 4 440 687,30 грн. Загальна сума витрат часу склала 109 755 годин.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

За звітний період було успішно проведено 1155 аукціонів прозорої приватизації, з яких по 1151 аукціону процес приватизації вже завершено успішним підписанням договору купівлі-продажу.

У процесі приватизації було забезпечено рівний доступ до аукціонів всім зацікавленим учасникам. За звітний період було подано 5614 заяв для участі в аукціоні. Середня кількість учасників на аукціон по 1151 завершеному аукціоні склала 3,21 учасника.

Прийняття нормативно-правового акта дозволило забезпечити наповнення як державного бюджету, так і місцевих бюджетів на загальну суму 3 555 114 692,81 грн за результатами 1151 успішно завершеного аукціону за звітний період. Запровадження єдиного порядку проведення аукціонів для всіх об’єктів малої приватизації також дозволило забезпечити прозорість та універсальність умов продажу об’єктів державної власності. Всього 306 органів приватизації скористались можливістю провести аукціон в електронній торговій системі за звітний період, включаючи Фонд державного майна та його регіональні відділення, комунальні органи приватизації міських та сільських рад. Вся інформація стосовно аукціонів наявна у вільному доступі в ЕТС, що дозволяє покращити контроль за ефективністю управління державним та комунальним майном.

https://freegeoip.net/json