gov.ua
Державні сайти України
Мінекономіки
Інформаційні ресурси
Міністерство економіки України
Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
- Cемінари для бізнесу: Операції в Україні, що фінансуються Світовим банком і Цільовим фондом URTF
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
Тема: | Зміна істотних умов договору |
Тема розширена: | роз'яснення питань |
Суть питання: |
Укладення державним замовником державного контракту (договору) здійснюється відповідно до Особливостей постанови КМУ №1275. Пунктом 48 Особливостей встановлено, що істотні умови державного контракту (договору) не можуть змінюватися після його укладення до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених цим пунктом. Наразі до Агенції звертаються контрагенти за державними контрактами (договорами) з пропозицією укласти додаткові угоди, предметом яких буде збільшення обсягів поставки товарів за чинними державними контрактами. Такі звернення обґрунтовані тим, що оскільки збільшилася потреба на постачання відповідного виду товару (державний контракт за яким вже укладено та виконується), тому виникає необхідність укласти додаткову угоду шляхом внесення змін в частині збільшення обсягів поставки товару для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони. Очевидно, що збільшення обсягів товарів автоматично тягне за собою зміну вартості державного контракту у бік збільшення. Отже, з одного буку має місце підстава для застосування положення для зміни істотних умов державного контракту у зв’язку з коригуванням обсягів закупівлі, з іншого боку закон не дозволяє збільшувати вартість державного контракту (тим більше в бік збільшення) на іншій підставі, ніж перелічено пунктом 48 Особливостей. Крім того, збільшення кількості товарів за державним контрактом, як наслідок, може збільшувати строки поставки та строк дії останнього, але продовження строку дії державного контракту (договору) та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару також не містить підставою «збільшення обсягів». Враховуючи викладене, та посилаючись на вищевказані нормативно-правові акти просимо надати роз’яснення стосовно можливості укладення Агенцією, в рамках чинного державного контракту (договору), додаткової угоди якою передбачати збільшення (коригування) обсягів поставки товарів та зміни вартості (ціни) в державному контракті (договорі) у бік збільшення. |
Відповідь на запит 286/2024 | |
Шановний користувачу! Інформуємо, що відповідь на схоже питання розміщено за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=bde98f4f-431e-44c4-bc0d-02681f887cd2&lang=uk-UA . Разом з тим, зазначаємо, що до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” не належить визначення правомірності дій суб'єктів у конкретних випадках. Разом з тим, інформуємо, що листи міністерств не встановлюють норм права, мають виключно інформативний характер. |
|
Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України |
Теги: | Оборонні закупівлі |