Міністерство економіки України
- Cемінари для бізнесу: Операції в Україні, що фінансуються Світовим банком і Цільовим фондом URTF
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
Централізовані закупівельні організації
Централізовані закупівельні організації (ЦЗО) – це ефективний інструмент для оптимізації та професіоналізації процесу публічних закупівель. ЦЗО, це юридичні особи державної або комунальної форми власності, що визначаються Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування. Вони виконують функції замовників, організовуючи та проводячи тендери і закупівлі за рамковими угодами в інтересах інших замовників відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”.
ЦЗО набувають усіх прав та обов’язків замовників, визначених цим Законом, і несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.
Основною метою ЦЗО є забезпечення ефективності закупівель через агрегацію потреб замовників, стандартизацію закупівельних процесів та професійний підхід до організації тендерів. Це не лише сприяє економії коштів, але й створює додаткові переваги для замовників, які можуть зосередитись на своїй основній діяльності, передавши закупівлі до ЦЗО. Це зменшує навантаження на замовників та забезпечує якісніші закупівлі завдяки фаховому персоналу ЦЗО, який володіє глибокими знаннями у правовій та процедурній сфері.
Проблеми, які вирішуються за допомогою ЦЗО:
- Неефективність закупівель, що здійснюються замовниками, які не мають достатнього досвіду.
- Велика кількість однотипних закупівель, що створює додаткові навантаження на учасників.
- Високі адміністративні витрати та ризик порушень у процесі закупівель.
- Недостатня стандартизація закупівель, що ускладнює їх проведення.
ЦЗО сприяють зменшенню корупційних ризиків, оскільки централізація процесів дозволяє здійснювати постійний моніторинг і контроль за публічними закупівлями.
Детальну інформацію про критерії та кроки створення ЦЗО, необхідні документи та моделі функціонування, інші особливості діяльності ЦЗО ви знайдете в матеріалах, що розміщені нижче.
Що таке Централізовані закупівельні організації (ЦЗО) - click
Мета створення та переваги функціонування ЦЗО - click
Виявлення потреби та визначення доцільності створення ЦЗО - click
Моделі функціонування ЦЗО передбачені законодавством - click
Постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1216 - click
Організаційно-правова форма ЦЗО - click
Фінансова модель ЦЗО - click
Особливості створення ЦЗО - click
Перелік документів для визначення ЦЗО - click
Критерії, яким повинна відповідати ЦЗО - click
Основні функції ЦЗО - click