Відповідно до Указу Президента України від 13 серпня 2002 р. № 700 “Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення” щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2005 році Мінекономіки вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.
У 2005 році в Мінекономіки було на виконанні 3467 звернень, в т.ч.:
Слід зазначити, що питома вага звернень громадян, які надійшли у звітному періоді від центральних органів виконавчої влади, порівняно з минулим роком, збільшилась на 11,9%.
Найчастіше причиною повторного звернення до Міністерства є незадоволення отриманою відповіддю через недостатню обізнаність громадян щодо функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.
У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 2155 звернення. Решта звернень знаходиться на опрацюванні у відповідних структурних підрозділах Міністерства.
Звернення громадян в Мінекономіки розглядалися у такі терміни:
Довідково: у 2004 році до Міністерства надійшло 1395 звернень, з них 123 (або 8,6 %) було переадресовано Міністерству ВРУ, СПУ, КМУ та іншими центральними органами виконавчої влади. З 1272 звернень, які надійшли безпосередньо до Мінекономіки: колективних – 34, повторних – 27, від інвалідів ВВВ та ветеранів праці – 10.
За характером основних питань, що порушували громадяни протягом 2005 року, чільне місце займали питання:
Серед інших тем, порушених громадянами у зверненнях, були питання газифікації населених пунктів; податкової політики; формування бюджету; роботи промисловості, транспорту і зв’язку; отримання кредитів для здійснення підприємницької діяльності; процедури державних закупівель тощо.
Довідково: за тематикою та кількістю у 2004 році звернення громадян розподілялися наступним чином:
Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Мінекономіки протягом 2005 року та попереднього року, свідчить про те, що збільшилась кількість звернень громадян, в яких порушувалися питання ціноутворення, питання банкрутства, особисто збільшилась значна кількість пропозицій щодо виходу економіки України з кризового стану, а зменшилась кількість звернень громадян, в яких порушувалися питання організації праці, заробітної плати та встановлення пенсій; житлові питання.
Протягом звітного періоду керівництвом Міністерства було прийнято з особистих питань 184 особи (у 2004 році – 176 осіб), з них на особистому прийомі Міністра – 168. Із відкриттям громадської приймальні Міністерства у громадян з’явилася можливість оперативно отримати консультації з порушених питань та роз’яснення щодо оформлення звернень відповідно до чинного законодавства. Співробітники відділу розгляду звернень громадян управління суспільно-політичного моніторингу в громадській приймальні Міністерства прийняли 5 осіб та проконсультували 20 осіб по телефону.
Окрім особистого прийому, керівництво Міністерства брало участь у регулярних телефонних “гарячих” лініях. Їх проведення є ефективним засобом підтримки зворотнього зв’язку між державою та громадянами. Під час цих заходів громадяни мають можливість звернутися з питанням до перших посадових осіб держави (зокрема, Міністра або його заступників) та оперативно отримати відповідь, або роз’яснення щодо шляхів вирішення порушеного питання.
Протягом 2005 року заступники Міністра брали участь у 5 Урядових прямих телефонних лініях Кабінету Міністрів України з питань виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, а саме:
Відповіді на питання, порушені під час “гарячих” телефонних ліній, а також відповіді на типові звернення, що надходили до Міністерства протягом звітного періоду, розміщено на офіційному сайті Міністерства в Інтернеті.
У 2005 році для поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян у Міністерстві було вжито заходи: