Міністерство економіки України
- Керівництво
- Структура Міністерства
- Команда підтримки реформ (Reform Support Team)
- Плани та звіти
- Про стан виконання заходів Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на 2021-2023 роки
- Інформація щодо надходження та використання коштів добровільних внесків (благодійних пожертв) від фізичних та юридичних осіб приватного права та/або публічного права
- Енергоменеджмент
- Бюджетне планування
- Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (відповідно до постанови КМУ від 11.10.2016 № 710)
- Внутрішній аудит
- Звіти про діяльність Міністерства
- Звіти про використання бюджетних коштів
- Інформація про результати оцінки ефективності бюджетних програм
- Інформація про бюджет за бюджетними програмами з деталізацією за кодами економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету
- Інформація про досягнення запланованої мети, завдань та результативних показників головним розпорядником коштів державного бюджету в межах бюджетних програм
- Інформація про виконання паспортів бюджетних програм
- Наукові дослідження і науково-технічні (експериментальні) розробки Міністерства економіки України
- Правові засади діяльності
- Взаємодія з державними органами влади
- Внутрішній контроль
- Вакансії
- Підвідомчі організації
- Контакти
- Адреса
- Історія
Протягом останніх років електронна комерція швидко розвивається у всьому світі, забезпечуючи при цьому безпрецедентні засоби і можливості для розвитку світової торгівлі.
У рамках Світової організації торгівлі питання електронної комерції розглядається з кінця 1990-х рр., з моменту прийняття відповідної Декларації міністрів (документ WT/MIN (98)/DEC/2 англійською та українською мовами).
Згідно з зазначеною декларацією Генеральною радою була розроблена та затверджена 25.09.1998 Робоча програма з електронної комерції (далі – РПЕК), документ WT/L/274 англійською та українською мовами.
Наразі, РПЕК є основним документом, який регламентує роботу з цього напряму в СОТ.
Визначення електронної комерції: У РПЕК зазначено, що "виключно для цілей робочої програми і без шкоди для її результатів, термін "електронна комерція" означає виробництво, розподіл, маркетинг, продаж або доставку товарів і послуг за допомогою електронних засобів".
Метою РПЕК є вивчення всіх торговельних аспектів, пов’язаних з електронною комерцією, зокрема питань розвитку інфраструктури для її здійснення.
Структура робочої програми з електронної комерції
Протягом останніх років питання РПЕК розглядається окремим пунктом порядку денного під час усіх засідань органів СОТ, відповідальних за реалізацію зазначеної програми.
Детальна інформація про роботу зазначених органів розміщена на сайті СОТ у розділі Електронна комерція.
У рамках 11-ої Конференції міністрів СОТ, яка проходила 10 – 13 грудня 2017 року в м. Буенос-Айрес (Аргентинська Республіка) міністри схвалили рішення щодо робочої програми з електронної комерції (документ WT/MIN(17)/65, WT/L/1032 англійською та українською мовами).
Згадане рішення передбачає:
1. Продовження роботи в рамках Робочої програми з електронної комерції.
2. Проведення Генеральною радою періодичних оглядів та звітування на наступній Конференції міністрів.
3. Продовження існуючої практики незастосування мит до електронних передач даних до наступної Конференції міністрів.
Крім того, 70 членів СОТ, зокрема й Україна, розповсюдили Спільну заяву з питань електронної комерції (документ WT/MIN(17)/60 англійською та українською мовами).
У заяві члени погодились ініціювати спільну дослідницьку роботу для проведення майбутніх переговорів СОТ щодо торговельних аспектів електронної комерції, зважаючи на зростаючу важливість глобальної е-комерції та ролі СОТ в її просуванні, заснованої на принципах відкритості, прозорості та недискримінації.
Україна як член СОТ бере участь у розробці пропозицій до РПЕК. Зокрема, після проведення ґрунтовного аналізу пропозицій щодо напрямів роботи у сфері електронної комерції, представлених окремими членами СОТ, Україна приєдналася до документу JOB/GC/116 (англійською та українською мовами), співавторами якого є: ЄС, Канада, Кот-д’Івуар, Чилі, Колумбія, Корея, Мексика, Чорногорія, Парагвай, Сінгапур, Туреччина та Молдова.
Документ визначає такі пріоритетні напрями.
У 2018 році в СОТ продовжується активна робота з визначення пріоритетних напрямів регулювання електронної комерції: протягом першого півріччя відбулися п’ять засідань співавторів Спільної заяви з питань електронної комерції.
Засідання |
Члени, які зробили письмові внески |
Питання, які були предметом обговорення |
14.03.2018 |
Установче засідання |
|
18.04.2018 |
Аргентина, Колумбія, Коста-Рика, Нова Зеландія, Бразилія, Японія, США, Сінгапур, РФ, Тайвань |
- безпаперова торгівля; - захист Інтернет-споживачів; - боротьба зі спамом; - вільне переміщення транскордонних потоків даних. |
23 – 24.05.2018 |
ЄС, Канада |
- удосконалення митних процедур; - доступ до ринків; - прозорість процедур е-комерції; - захист промислових даних, вихідних кодів та алгоритмів; - кібербезпека |
18 – 19.06.2018 |
РФ, ЄС, Нова Зеландія, Сінгапур та Коста-Рика |
- сприяння електронним транзакціям; - електронні контракти; - електронні цифрові підписи; - подолання інфраструктурного розриву |
17 – 18.07.2018 |
ЄС, Австралія, Японія, Сінгапур |
- оновлення Довідкового документу з основних телекомунікацій ГАТС* - встановлення постійного мораторію на застосування мит до електронних передач даних; - забезпечення вільного доступу до Інтернету; - відповідальність Інтернет-посередників за розповсюдження стороннього контенту, не пов’язаного з правами інтелектуальної власності; - принцип технологічної нейтральності у сфері телекомунікацій; - відкритий доступ до публічних даних; - торговельні аспекти прав інтелектуальної власності |
* Необхідність оновлення зумовлена тим, що Довідковий документ був прийнятий у 1996 році, коли доля користувачів Інтернету складала менше 1 відсотка світового населення, тоді як внаслідок розвитку інформаційно-комунікаційних технологій сьогодні ця частка перевищила відмітку в 50 відсотків.
Крім того, останніми роками країни активно включають положення щодо електронної комерції до угод про вільну торгівлю. Узагальнена інформація про електронну комерцію в регіональних торговельних угодах наведена у документі Provisions on Electronic Commerce in Regional Trade Agreements.
ДОВІДКОВА ІНФОРМАЦІЯ:
ПИТАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В ЮНКТАД
Питання електронної комерції активно розглядається в інших міжнародних організаціях, зокрема в рамках ЮНКТАД.
У квітні 2018 року в м. Женева (Швейцарська Конфедерація) проводився тиждень ЮНКТАД з електронної комерції, об’єднаний загальним тематичним напрямом "Вимір розвитку в цифрових платформах".
З інформацією щодо тематичних сесій, інтерактивних дискусій та презентаціями можна ознайомитися на сайті ЮНКТАД за посиланням.
Довідково. У 2017 році тиждень ЮНКТАД проводився під гаслом "У напрямі всеохоплюючої електронної комерції". Інформаційні матеріали можна переглянути за посиланням.
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ВРЕГУЛЮВАННЯ ЗАСАД ФУНКЦІОНУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ
КОРИСНІ ВЕБ ПОСИЛАННЯ
СОТ:
ЮНКТАД: