Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України
- Семінари та матеріали для бізнесу: Проєкти та закупівлі МФО в Україні
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Огляд судової практики щодо застосування положень постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Огляд закупівельної практики щодо застосування нецінових критеріїв оцінки
- Огляд закупівельної практики щодо випадків внесення змін до істотних умов договору про закупівлю
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
- Довідкова інформація
Лист-роз'яснення щодо змін внесених до Закону України "Про здійснення державних закупівель" №3302-04/32327-08 від 27.08.2012
31.08.2012 | 11:32 | Департамент державних закупівель та державного замовленняРозпорядникам державних коштів
(за списком)
Щодо внесених змін до Закону України
“Про здійснення державних закупівель”
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на численні звернення суб’єктів сфери державних закупівель щодо придбання, оренди землі, будівель, іншого нерухомого майна або майнових прав на землю, будівель, іншого нерухомого майна повідомляє.
Закон України “Про здійснення державних закупівель” (зі змінами) (далі – Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
При цьому Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань державних закупівель” від 04.07.2012 № 5044-VI, який набрав чинності 05.08.2012, внесено зміни зокрема до частини третьої статті 2 Закону.
Так, згідно з частиною третьої статті 2 Закону дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є, зокрема придбання, оренда землі, будівель, іншого нерухомого майна або майнових прав на землю, будівлі, інше нерухоме майно.
Відповідно до частини першої статті 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об’єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
У свою чергу, згідно зі статтею 190 Цивільного кодексу України майном як особливим об’єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов’язки. Майнові права є неспоживною річчю. Майнові права визнаються речовими правами.
Таким чином, у разі якщо предметом закупівлі є придбання, оренда землі, будівель, іншого нерухомого майна або майнових прав на землю, будівлі, інше нерухоме майно, таку закупівлю замовник може здійснювати без проведення процедур закупівель відповідно до частини третьої статті 2 Закону.
Одночасно зазначаємо, що виходячи з частини другої статті 19 Конституції України, та відповідно до Положення про Мінекономрозвитку, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011 № 634, норм Закону до компетенції Мінекономрозвитку не належить віднесення предметів закупівлі, визначених у частині третій статті 2 Закону до таких, на які дія Закону не поширюється.
Директор департаменту державних
закупівель та державного замовлення Б. М. Горбанський