• Перейти до основного вмісту

Міністерство економіки України

Головна / Про Міністерство
Меню

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання платних адміністративних послуг, які надаються Міністерством економічного розвитку і торгівлі"

1. Обґрунтування необхідності прийняття постанови

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання платних адміністративних послуг, які надаються Міністерством економічного розвитку і торгівлі" розроблено Мінекономрозвитку відповідно до частини другої статті 2 та частини сьомої статті 20 Закону України "Про адміністративні послуги".

 

 

2. Мета і шляхи її досягнення

 

На сьогодні постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1111 затверджено перелік платних адміністративних послуг, які надаються Мінекономрозвитку, підприємствами та організаціями, що належать до сфери його управління (далі – перелік), і розмір плати за їх надання.

 

Зазначений перелік містить, зокрема, послуги з:

 

- видачі висновку щодо приналежності технічних засобів до засобів вимірювальної техніки, засобів вимірювальної техніки до таких, що призначені для використання в побутовій сфері (пункт 12 додатку 2 до постанови);

 

- проведення метрологічної експертизи документації, пов’язаної з видачею свідоцтва про уповноваження (атестацію) на проведення: державних випробувань засобів вимірювальної техніки; повірки засобів вимірювальної техніки; атестації методик виконання вимірювань; визначення затвердження типу засобів вимірювальної техніки (пункт 14 додатку 2 до постанови);

 

- акредитації органів з оцінки відповідності (пункт 15 додатку 2 до постанови).

 

Крім цього Законом України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" встановлено, що в процесі акредитації проводяться роботи з акредитації органів з оцінки відповідності, а не надаються послуги з акредитації цих органів.

 

Відповідно до Державних класифікаторів продукції та послуг ДК 016-97 та ДК 016:2010, які містять систематизоване зведення назв угрупувань продукції та послуг, кодування яких побудовано на ієрархічній системі класифікації, акредитацію органів з оцінки відповідності не віднесено до послуг, зокрема, і адміністративних.

 

Водночас частиною другою статті 2 Закону України "Про адміністративні послуги", який набув чинності 07.10.2012, встановлено, що дія цього Закону не поширюється на відносини щодо метрологічного контролю і нагляду та акредитації органів з оцінки відповідності.

 

У зв’язку з цим вищезазначені послуги не є адміністративними.

 

Крім того, вказаною постановою затверджено розміри плати за надання вищезазначених послуг.

 

Разом з тим відповідно до частини 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про адміністративні послуги" встановлено завдання щодо припинення не пізніше ніж з 1 січня 2013 року надання підприємствами, установами, організаціями адміністративних послуг.

 

На сьогодні відповідно до пункту 13 Переліку платних адміністративних послуг, які надаються Мінекономрозвитку, підприємствами та організаціями, що належать до сфери його управління, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1111, державна реєстрація технічних умов на продукцію та змін до них здійснюється державними підприємствами, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку.

 

Згідно з Положенням про Мінекономрозвитку, затвердженим Указом Президента України від 31.05.2011 № 634/2011, Міністерство є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, зокрема, з формування та забезпечення реалізації державної політики з питань технічного регулювання, а також згідно з покладеними на нього завданнями здійснює відповідно до законодавства реєстрацію стандартів та інших нормативних документів.

 

Частиною другою статті 7 Декрету Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію та сертифікацію" визначено, що технічні умови на продукцію та зміни до них підлягають державній реєстрації в територіальних органах центрального органу виконавчої влади з питань технічного регулювання.

 

У зв’язку з тим, що Мінекономрозвитку не має територіальних органів, з 01.01.2013 Міністерству необхідно забезпечити надання адміністративної послуги з державної реєстрації технічних умов на продукцію та змін до них.

 

Ураховуючи вищевикладене, а також вимоги пункту 10 Правил підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06.09.2005 № 870, Мінекономрозвитку розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України, яким, зокрема, передбачається затвердити перелік платних адміністративних послуг, які надаються Міністерством, скасувати пункт 15 додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2012 № 1111, а також визнати такою, що втратила чинність постанову Кабінету Міністрів України

від 26.10.2011 № 1111.

 

 

3. Правові аспекти

 

Законом України "Про адміністративні послуги" визначаються правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг.

 

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

 

Реалізація проекту постанови не потребуватиме додаткових витрат з державного та місцевого бюджетів. Прийняття постанови вплине на дохідну частину державного бюджету в частині зарахування плати за надання адміністративних послуг до державного бюджету.

 

 

5. Позиція заінтересованих органів

 

Проект постанови потребує погодження з Мінфіном, Мін’юстом та Держпідприємництвом.

 

 

6. Регіональний аспект

 

Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

 

 

7. Запобігання корупції

 

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

 

8. Громадське обговорення

 

З метою забезпечення проведення громадського обговорення проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку (www.me.gov.ua).

 

 

9. Позиція соціальних партнерів

 

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

 

 

 

 

10. Оцінка регуляторного впливу

 

Проект постанови є регуляторним актом.

 

На сьогодні постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1111, зокрема, визначено розмір плати за надання послуги з видачі індивідуальної ліцензії на здійснення резидентами майнових інвестицій за межами України.

 

Проектом постанови передбачається залишити положення, що визначає розмір плати за надання зазначеної послуги, без змін.

 

Аналіз регуляторного впливу цього положення було проведено при підготовці проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Міністерством економічного розвитку і торгівлі, підприємствами та організаціями, що належать до сфери його управління" та аналізу його регуляторного впливу (рішення про погодження регуляторного акта від 27.11.2011 № 682).

 

У зв’язку з цим проект постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання платних адміністративних послуг, які надаються Міністерством економічного розвитку і торгівлі", який є регуляторним актом у частині визначення розміру плати за надання адміністративної послуги, не потребує здійснення повторного аналізу регуляторного впливу.

 

 

11. Прогноз результатів

 

Прийняття постанови забезпечить приведення питання надання платних адміністративних послуг Міністерством економічного розвитку і торгівлі, підприємствами та організаціями, що належать до сфери його управління, у відповідність із вимогами Закону України "Про адміністративні послуги".

 

 

 

Заступник Міністра економічного

 

розвитку і торгівлі України –

 

керівник апарату                                                                                                  В. Павленко

 

 

___ __________ 2012 р.

 

 

https://freegeoip.net/json