Міністерство економіки України
- Звернення громадян
- Рекомендації для оформлення запиту на публічну інформацію та звернення громадянина
- Телефонна“гаряча лінія”
- Нормативно-правові акти щодо звернення громадян
- Графік особистого прийому громадян керівництвом Міністерства
- Порядок звернення громадян
- Особистий прийом громадян керівництвом Міністерства
- Найчастіші питання, відповіді по зверненням громадян
- Інформація про роботу зі зверненнями громадян
- Електронне звернення
- Громадська рада при Міністерстві та громадська експертиза
- Реєстр наборів даних, що перебувають у володінні Міністерства
- Доступ до публічної інформації
- Система обліку публічної інформації
- Рекомендації для оформлення запиту на публічну інформацію та звернення громадянина
- Нормативно-правові акти про доступ до публічної інформації
- Форма запиту на інформацію
- Порядок складання, подання запиту на отримання публічної інформації
- Звіти про роботу із запитами на інформацію
- Презентаційні матеріали по публічній інформації
- Порівняльний аналіз розгляду звернень громадян та задоволення запитів на інформацію
- Виконання Закону України “Про очищення влади”
- Запобігання проявам корупції
- Нормативно-правова база та методична база з питань запобігання проявам корупції
- Плани заходів Міністерства щодо запобігання і протидії корупції та інформація про результати їх виконання
- Контакти, за якими можна повідомити про корупційне правопорушення або правопорушення пов’язане з корупцією
- Опитування
- Безоплатна правова допомога
- Доступна іпотека: державна допомога у придбанні житла
- “Армія відновлення”: відбудовуємо країну
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у ІІІ кварталі 2024 року
21.10.2024 | 09:12 | Департамент документообігу та контролюУ ІІІ кварталі 2024 року у Міністерстві було на виконанні 977 звернень громадян, з них перейшло з попереднього періоду 8 звернень.
Протягом ІІІ кварталу 2024 року до Міністерства надійшло 969 звернень.
Рис. 1. Звернення за формою надходження.
Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:
Рис. 2. Звернення за видами. Рис. 3. Звернення за суб’єктами.
Рис. 4. Звернення за ознакою надходження.
Найчастіше причиною повторних звернень у заявників є виникнення додаткових питань щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Мінекономіки у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.
Масові звернення стосувалися питань нарахування кешбеку за придбані товари, які беруть участь в експериментальному проєкті стосовно надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеукраїнської економічної платформи “Зроблено в Україні”, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2024 № 952.
Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.
Рис. 5. Звернення за категоріями громадян.
Рис. 6. Звернення за соціальним станом.
У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 956 звернень (99% від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІІ кварталі 2024 року), на розгляді залишилося 13 звернень (1 %). За результатами розгляду, зокрема:
- дано роз’яснення – 488;
- надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 262;
- вирішено позитивно – 160;
- не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 23;
- повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 15;
- відмовлено у задоволенні – 8.
Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.
З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.
Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також не розглядалися за проханням заявників.
Повернення звернень, відповідно до статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян”, відбувалося у зв’язку з відсутністю у зверненнях місця проживання, прізвища, ім’я, по батькові заявників.
Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.
Причиною відмови у задоволенні звернень було те, що питання знаходились поза межами компетенції Міністерства.
Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:
до 15 днів – 869 звернень ( 90,9% від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом ІІІ кварталу 2024 року);
до 30 днів – 78 звернень ( 8,2%);
з порушенням терміну – 9 звернень (0,9 %).
Протягом ІІІ кварталу 2024 року до Міністерства надійшли звернення з питань:
- праці і заробітної плати – 299 (30,86 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІІ кварталі 2024 року);
- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 156 (16,1 %);
- обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 144 (14,86 %);
- фінансової, податкової, митної політики – 122 (12,59 %);
- соціальної політики, соціального захисту населення – 42 (4,33 %);
- житлової політики – 35 (3,61 %);
- діяльності центральних органів виконавчої влади – 32 (3,3 %);
- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 24 (2,48 %);
- діяльності підприємств та установ – 24 (2,48 %);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 23 (2,37 %);
- комунального господарства – 22 (2,27 %);
- охорони праці та промислової безпеки – 15 (1,55 %);
- промислової політики – 14 (1,44 %);
- діяльності місцевих органів виконавчої влади – 9 (0,93 %);
- аграрної політики і земельних відносин – 3 (0,31 %);
- охорони здоров’я – 2 (0,21 %);
- екології та природних ресурсів – 2 (0,21 %);
- інші – 1 (0,1 %).
Порівняно з ІІІ кварталом 2023 року у звітному періоді зросла кількість звернень, у яких порушувалися питання:
‑ фінансової, податкової, митної політики – на 114 звернень (у 14 разів);
‑ обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – на 90 звернень (у 1,6 раза);
‑ промислової політики – на 6 звернень (на 75%).
Порівняно з ІІІ кварталом 2023 роком у звітному періоді зменшилась кількість звернень, у яких порушувалися питання:
‑ соціальної політики, соціального захисту населення – на 179 звернень (на 81 %);
‑ комунального господарства – на 37 звернень (на 63 %);
‑ економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 148 звернень (на 49 %);
‑ охорони праці та промислової безпеки– на 8 звернень (на 35 %);
‑ забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – на 8 звернень (на 26 %).
‑ праці і заробітної плати – на 96 звернень (на 24 %).
За ІІІ квартал 2024 року звернення надійшли з наступних регіонів України:
- м. Києва – 213 (21,97 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІІ кварталі 2024 року);
- Дніпропетровської обл. – 74 (7,64 %);
- Київської та Харківської обл. – по 71 (по 7,33 %);
- Львівської обл. – 58 (5,99 %);
- Одеської обл. – 48 (4,95 %);
- Запорізької та Полтавської обл.– по 41 (по 4,23 %);
- Кіровоградської обл. – 40 (4,13 %);
- Сумської обл. – 33 ( 3,41 %);
- Вінницької та Рівненської обл. – по 28 (по 2,89 %);
- Тернопільської обл. – 24 (2,48 %);
- Чернігівської обл. – 23 (2,37 %);
- Миколаївської обл. – 22 (2,27 %);
- Волинської та Херсонської обл. – по 19 (по 1,96 %);
- Закарпатської обл. – 17 ( 1,75%);
- Донецької та Івано-Франківської обл.– по 15 (по 1,55%);
- Хмельницької обл. – 14 (1,44 %);
- Житомирської та Черкаської обл.– по 11 (по 1,14%);
- Чернівецької обл. – 6 (0,62 %);
- Луганської обл. – 4 (0,41 %).
З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 4 звернення (0,41 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІІ кварталі 2024 року).
Без зазначення адреси надійшло 19 звернень (1,96 %).
Довідкові графічні матеріали додаються.
Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:
‑ згідно з Графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства економіки України забезпечено проведення особистих прийомів громадян першим заступником Міністра економіки України, заступниками Міністра економіки України , заступником Міністра економіки України - Торговим представником України, заступником Міністра економіки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та державним секретарем Міністерства;
‑ щосереди здійснювався прийом громадян працівниками відділу звернень громадян та доступу до публічної інформації департаменту документообігу та контролю у громадській приймальні Міністерства;
Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія”. Протягом ІІІ кварталу 2024 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” звернулося 3885 громадян та юридичних осіб, а також прийнято та зареєстровано 7 звернень.
Більшість звернень, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань: отримання ліцензії на експорт та імпорт; зовнішньоекономічних контрактів; діяльності іноземних представництв; оплати праці; отримання грантів на переробне підприємство, на створення або розвиток власного бізнесу; бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану; подання повідомлення про прийняття на роботу найманого працівника.