Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Діяльність / Регуляторна діяльність / Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
Звіт про повторне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 991 "Про затвердження ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності"
07.06.2018 | 14:13 | Департамент туризму та курортів.

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується

Постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 991 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності" (далі – Ліцензійні умови)

2. Назва виконавця заходів з відстеження

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України

3. Цілі прийняття акта

Ліцензійні умови розроблено Мінекономрозвитку на виконання частини другої статті 9 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності".

Основними цілями прийнятого регуляторного акта є:

- встановлення вичерпного переліку вимог, обов’язкових для виконання туроператорами, та вичерпного переліку документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії;

- стимулювання розвитку професійної конкуренції на ринку туристичних послуг;

- захист прав споживачів туристичних послуг, які користуються послугами туроператорів;

- впорядкування відносин між туроператорами і турагентами при реалізації останніми туристичного продукту, сформованого туроператором.

4. Строк виконання заходів з відстеження

З 23.04.2018 по 31.05.2018

5. Тип відстеження

Повторне

6. Методи одержання результатів відстеження

Статистичний метод

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта здійснювалося відповідно до вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" шляхом аналізу таких показників:

цільова група, тобто кількість суб’єктів господарювання, діяльність яких підпадає під дію акта;

кількість виданих ліцензій на туроператорську діяльність;

витрати часу суб’єктів господарювання, пов’язаних з виконанням вимог регуляторного акта;

розмір грошових витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних з виконанням вимог даного акта;

загальний обсяг грошових надходжень до державного бюджету;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо основних положень акта

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Показники результативності

2016

(станом на 01.01.2017)

2017

(станом на 01.01.2018)

2018

(станом на 31.05.2018)

цільова група (кількість суб’єктів господарювання, діяльність яких підпадає під дію акта)[1]

2581 туроператорів

2661 туроператорів

2699 туроператорів

кількість виданих ліцензій на туроператорську діяльність

121

109

45

витрати часу суб’єктів господарювання, пов’язаних з виконанням вимог запропонованого акта

1. Витрати часу на підготовку документів для отримання ліцензії – 4 год. (за наявності документів) х 121 (ліцензій) = 484 год.

2. Підготовка статистичного звіту за 2015 рік – 8 год. х 708 ліцензіатів (вимога виконана лише 708 ліцензіатами з 2518 (на 01.01.2016)) = 5664 год.

3. Підготовка інформації щодо змін, що стосуються ліцензіата – 1 год. х 1232[2] ліцензіата = 1232 год.

Всього: 7380 год. (=484+5664+1232)

1. Витрати часу на підготовку документів для отримання ліцензії – 4 год. (за наявності документів) х 109 (ліцензій) = 436 год.

2. Підготовка статистичного звіту за 2016 рік – 8 год. х 672 ліцензіата (вимога виконана лише 672 ліцензіатами з 2581) = 5376 год.

3. Підготовка інформації щодо змін, що стосуються ліцензіата – 1 год. х 10892 ліцензіатів = 1089 год.

Всього: 6901 год. (=436+5376+1089)

1. Витрати часу на підготовку документів для отримання ліцензії – 4 год. (за наявності документів) х 45 (ліцензій) = 180 год.

2. Підготовка статистичного звіту   за 2017 рік – 8 год. х 530 ліцензіатів (вимога виконана лише 530 ліцензіатами з 2661) = 4240 год.

3. Підготовка інформації щодо змін, що стосуються ліцензіата – 1 год. х 5682 ліцензіатів = 568 год.

Всього: 4988 год. (=180+4240+568)

розмір грошових витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних з виконанням вимог запропонованого акта


 

1. Процедури організації виконання вимог регулювання: 7380 год. (витрати часу на підготовку документів) Х 9,59 грн (вартість 1 часу роботи виходячи з мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі з 01.12.2016)[3] = 70 774,2 грн

1. Процедури організації виконання вимог регулювання: 6901 год. (витрати часу на підготовку документів) Х 19,34 грн (вартість 1 часу роботи виходячи з мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі з 01.12.2017)[4] = 133 465,34 грн

1. Процедури організації виконання вимог регулювання: 4988 год. (витрати часу на підготовку документів) Х 22,41 грн (вартість 1 часу роботи виходячи з мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі з 01.01.2018 рік)[5] = 111 781,08 грн

2. Плата за ліцензію 173 992 грн (121 ліцензія) (одна мінімальна заробітна плата, що діяла на дату прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії)[6].

2. Плата за ліцензію 184 380 грн (109 ліцензій) (один прожитковий мінімум, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії)4.

2. Плата за ліцензію 79 290 грн (45 ліцензій) (один прожитковий мінімум, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії)4.

3. Розмір грошових витрат, пов’язаних з виконанням вимог Ліцензійних умов:

Кількість кореспонденції відправленої ліцензіатом до Мінекономрозвитку (документи на отримання ліцензії, звіти, повідомлення про зміни, що стосуються ліцензіатів) – 1423 шт. з кількістю сторінок – 10758 арк.[7]

3. Розмір грошових витрат, пов’язаних з виконанням вимог Ліцензійних умов:

Кількість кореспонденції відправленої ліцензіатом до Мінекономрозвитку (документи на отримання ліцензії, звіти, повідомлення про зміни, що стосуються ліцензіатів) – 1256 шт. з кількістю сторінок – 9913 арк.5

3. Розмір грошових витрат, пов’язаних з виконанням вимог Ліцензійних умов:

Кількість кореспонденції відправленої ліцензіатом до Мінекономрозвитку (документи на отримання ліцензії, звіти, повідомлення про зміни, що стосуються ліцензіатів) – 624 шт. з кількістю сторінок – 4693 арк.5

3.1 Вартість використаного паперу: 10758 арк./500 арк.х75 грн (середня вартість 1 п.)≈ (1613,7) грн

3.1 Вартість використаного паперу: 9913 арк./500 арк.х75 грн (середня вартість 1 п.)≈ (1486,95) грн

3.1 Вартість використаного паперу: 4693 арк./500 арк.х75 грн (середня вартість 1 п.)≈ (703,95) грн

3.2 Вартість поштового обслуговування[8]:

83 листа (вага до 20 г. включно)х(4 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,15 грн (вартість малого конверта))

+ 310 листів (вага до 20 г. включно)х(4 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,50 грн (вартість середнього конверта))

+796 листів (вага від 20 до 50 г включно)х(5 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,96 грн (вартість великого конверта))

+140 листів (вага від 50 до 100 г включно)х(5,8 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,96 грн (вартість великого конверта))

+92 листа (вага від 100 до 250 г включно)х(8,8 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,96 грн (вартість великого конверта))

+2 листа (вага від 250 до 500 г включно)х(12,8 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,96 грн (вартість великого конверта))= 8355,45 грн

Всього: 9969,15 грн =1613,7 грн +8355,45 грн

3.2 Вартість поштового обслуговування1:

305 листів (вага до 20 г. включно)х(4 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,15 грн (вартість малого конверта))

+745 листів (вага від 20 до 50 г включно)х(5 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,96 грн (вартість великого конверта))

+204 листа (вага від 100 до 250 г включно)х(8,8 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,96 грн (вартість великого конверта))

+2 листа (вага від 250 до 500 г включно)х(12,8 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,96 грн (вартість великого конверта))= 7720,36 грн

 

Всього: 9207,31 грн =1486,95 грн +7720,36 грн

 

3.2 Вартість поштового обслуговування1:

118 листів (вага до 50 г. включно)х(5 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,15 грн (вартість малого конверта))

+ 436 листів (вага від 50 г. до 250 г. включно)х(7,5 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,96 грн (вартість великого конверта))

+70 листів (вага від 500 до 1000 г включно)х(15 грн (вартість непріоритетного відправлення)+0,96 грн (вартість великого конверта))= 5413,46 грн

 

Всього: 6117,41 грн =703,95 грн +5413,46 грн

загальний обсяг грошових надходжень до державного бюджету

173 992 грн (плата за видачу 121 ліцензії)

 

184 380 грн (плата за видачу 109 ліцензій)

 

79 290 грн (плата за видачу 45 ліцензій)

 

рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо основних положень акта.

рівень поінформованості щодо положень акта достатньо високий. Зокрема, Ліцензійні умови опубліковано в "Офіційний вісник України"  15.12.2015 (2015 р., № 97, стор. 3319), "Урядовий кур’єр" від 23.12.2015 № 240, оприлюднено на офіційному веб-порталі Верховної Ради України та розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

За результатами аналізу отриманих показників результативності даного регуляторного акта можна зробити висновок, що регуляторний акт має високий ступінь досягнення визначених цілей.

Запроваджені регуляторним актом загальні організаційні, кваліфікаційні та інші спеціальні вимоги, обов’язкові для виконання туроператорами, сприяють належному виконанню договірних зобов’язань туроператорів перед споживачами туристичних послуг, підвищенню рівня захисту їх прав, впорядковують відносини між туроператорами і турагентами при реалізації останніми туристичного продукту, сформованого туроператором.

Разом з цим, у зв’язку з дією тимчасового обмеження на проведення планових заходів державного нагляду (контролю) на сьогодні неможливо здійснити повноцінний аналіз результативності регуляторного акта. Зняття мораторію на проведення планових заходів державного нагляду (контролю) сприятиме виявленню порушень туроператорами Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 991, та відповідно створить умови для всебічного аналізу дії даного регуляторного акта.


[1]  Дія акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють туроператорську діяльність відповідно до отриманої ліцензії

[2] За інформацією Відділу вхідної кореспонденції Мінекономрозвитку

[3] Закон України "Про Державний бюджет України на 2016 рік"

[4] Закон України "Про Державний бюджет України на 2017 рік"

[5] Закон України "Про Державний бюджет України на 2018 рік"

[6] Відповідно до ст. 14 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності"

[7] За інформацією Відділу вхідної кореспонденції Мінекономрозвитку

[8] За інформацією Укрпошти

Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2