Міністерство економіки України

Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню

Консультації з питань публічних закупівель

Введіть текст для пошуку в консультаціях або відповідях
Умова пошуку
Область пошуку
Додаткова умова пошуку
Область пошуку
Шукати за номером звернення
Номер
Рiк
Bідібрати результати
За темою
За тегами
Останні запити та відповіді
Сортувати за
 
Очистити
18.04.2017
Запитання      Тема: Зміна істотних умов договору
Керуючись статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон), Харківський апеляційний адміністративний суд (далі - ХААС) повторно звертається до Вас з метою отримання конкретних відповідей з наступних питань, а саме: 1) 11.09.2015 за № 21-0579-15 ХААС було отримано Експертний звіт щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт з реабілітаційними роботами нежитлової будівлі літ. «Ф-4» по вул. Володарського, 46, корп. 1 в м. Харкові», згідно з яким кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на вересень 2015 року складала 27216,503 тис. грн. На підставі вищенаведеного, ХААС у 2015 році проводив процедуру відкритих торгів щодо закупівлі ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 - капітальний ремонт з реабілітаційними роботами нежитлової будівлі літ. «Ф-4» по вул. Володарського, 46, корп. 1 в м. Харкові згідно з нормами Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII, за результатами якого укладено договір від 16.12.2015 № 102 на загальну суму 26 178 424,80 грн. (з ПДВ) (оголошення про проведення торгів від 07.10.2015, ВДЗ № 352(07.10.2015) №209726) (лист ХААС вих. № 07-11/1/17 від 15.02.17 з додатками). Згідно з п. 10.1 Договору та Календарним планом-графіком виконання робіт строк дії договору та виконання робіт - до кінця 2017 року. При цьому у п.3.1 Договору вказано, що договірна ціна робіт визначається на підставі кошторису та є динамічної в межах кошторисної вартості. 01.12.2016 ХААС проведено коригування Експертного звіту, у зв'язку зі зміною розцінок на виконання деяких видів робіт та їх вартістю, а саме отримано Експертний звіт № 21-0647-16 щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт з реабілітаційними роботами нежитлової будівлі літ. «Ф-4» по вул. Семінарська, 46 (колишня вул. Володарського), корп. 1 в м. Харкові (коригування)». Згідно з Експертним звітом № 21-0647-16, загальна кошторисна вартість будівництва в поточних цінах станом на 29.11.2016 стала 34745,753 тис. грн., тобто збільшилась на 7529,250 тис. грн. Враховуючи вищенаведене, виникає питання, чи має право ХААС внести зміни до діючого Договору: - шляхом збільшення його вартості у зв'язку з вищезазначеними обставинами? або - шляхом перегляду обсягу робіт за новими розцінками в межах суми договору? 2) у разі необхідності здійснення подальшого коригування проектної документації чи треба проводити процедуру з проектними організаціями через систему Prozorro, коли проектна організація не може бути змінена, у зв'язку з її авторським правом?
Відповідь
11.04.2017
Запитання      Тема: Переговорна процедура закупівлі
Прошу надати роз'яснення чи можливо застосувати переговорну процедуру закупівлі (п. 4 частина 2 ст.35) та передбачити її у річному плані закупівель на 2017 рік, якщо попередньо згідно річного плану закупівель 2016 року Замовником проведено 2 тендера згідно Закона о Публічних закупівлях. Предмет закупівлі не змінився та згідно роз'яснення, що надано 07.02.2017 №3302-06/3816-06 у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників за предметом закупівлі, визначеним згідно з Порядком визначення предмету закупівлі, до набрання чинності змін, і при цьому такий предмет закупівлі за конкретною назвою, технічними та якісними характеристиками, а також вимоги до учасника не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, замовник може застосувати переговорну процедуру закупівлі згідно з пунктом 4 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі”, зазначивши у формах документів у сфері закупівель відповідний показник Єдиного закупівельного словника згідно з Порядком визначення предмету закупівлі із змінами. Питання у тому, що 2 тендери проведені згідно річного плана 2016 року, а переговорну бажаємо застосувати згідно плана 2017. Прошу надати роз'яснення.
Відповідь
05.04.2017
Запитання      Тема: Зміна істотних умов договору
Відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» (редакція яка діяла під час проведення тендеру) ТОВ «Будівельно проектна фірма Україна» (надалі - Підрядник) було оголошено переможцем тендерних торгів, за результатом чого було укладено договір підряду (надалі - Договір) на виконання робіт з будівництва фізкультурно-оздоровчого комплексу на території спортивного майданчику (надалі – об’єкт). Відповідно до умов п. 3.2. Договору сторони визначили що, договірна ціна встановлюється твердою і незмінною на весь обсяг виконання робіт і не уточняється, за винятком випадків визначених ч. 5 статті 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (надалі - Закон). А так, відповідно до ч. 5 статті 40 Закону та умов Договору, сторонами було погоджено зміни твердої договірної ціни. Відповідно до, п. 24 Постанови № 668 КМУ від 01 серпня 2005 року «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» тверда договірна ціна може коригуватися тільки за взаємною згодою сторін. Згідно із, умовами Договору Підрядник розпочав роботи на об’єкті, натомість натрапив на наступні перепони у проектній документації, з причин які не залежать від Підрядника. У наданій Замовником проектній документації закладені несучі конструкції зі збірних залізобетонних елементів. Підрядник звернувся до виробників залізобетонних елементів для замовлення і поставки їх на будівельний майданчик. Натомість виробники повідомили Підрядника що, залізобетонні елементи згідно нашого замовлення, не є складською позицією, що тягне за собою збільшення термінів їх виготовлення та постачання на об'єкт, що призведе до збільшення терміну виконання робіт. На підставі наведеного Підрядник звернувся до Замовника з пропозицією здійснити заміну конструкції з залізобетонна на моноліт, так дані зміни є необхідні, враховуючи їх кращу технологічну якість, яка має значні переваги, та по терміну виконання робіт затрачено буде менше часу для їх виконання. Враховуючи вищенаведене, просимо Вас надати наступні роз’яснення : 1. Чи має право Замовник будівництва на даному етапі дії Договору, внести зміни до проектної документації та до договору, а саме, змінив вид робіт замість будівництва залізобетонного каркасу на моноліт. У зв’язку з чим, зміниться перелік та характер робіт, що за собою тягне збільшення ціни на товар. 2. Чи може бути підстава зміни робіт за Договором з залізобетонна на моноліт, відповідно до наданого Підрядником документально висновку компетентного органу. 3. Які необхідно здійснити дії, та які погодити документи Замовнику, для внесення змін до проектної документації та договору, у разі зміни робіт за Договором. 4. Через який час, після підписання угоди з Замовником, про внесення змін до проектної документації, можна підняти ціну на товар, якщо підвищення твердої договірної ціни відбулося, внаслідок істотного зростання після укладення договору підряду цін на ресурси, забезпечення якими здійснює Підрядник, а також, цін на послуги, що надавалися йому третіми особами. Враховуючи вищенаведене, просимо надати відповідь у встановлений строк відповідно до ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації». З повагою, Директор _______________ К.В. Ляшук
Відповідь
04.04.2017
Запитання      Тема: Відкриті торги
Банківська гарантія є чинною протягом строку дії тендерної пропозиції. У гарантії містяться умови про порядок внесення змін у неї. Чи може банківська гарантія, яка не є тендерною пропозицією, а є її забезпеченням, бути зміненою у час від дня розкриття тендерних пропозицій до визначення переможця? Проблемне питання: банківська гарантія в цілому відповідає тендерній документації, але містить положення, які не у повній мірі відповідають вимогам тендерної документації, наприклад: відсутня вказівка на безвідкличність, незрозуміло визначений строк дії гарантії, не вказаний МФО банку, хоча дані відомості є обов'язковими відповдіно до вимог до банківської гарантії. Формально, є підстава визнати учасника таким, що не відповідає вимогам, через невідповідність його забезпечення вимогам документації, хоча за суттю дані порушення не є значними. Тому, чи можуть принципал, бенефіціар і банк змінити текст банківської гарантії у період з дня розкриття тендерних пропозицій і до укладення договору з переможцем. Дякую.
Відповідь
03.04.2017
Запитання      Тема: Допорогові закупівлі
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України 01008, м.Київ, вул. Михайла Грушевського, 12/2 Про невідповідність деяких технічних вимог майданчиків нормативно-правовій базі у сфері публічних закупівель Департамент економічного розвитку Кам`янської міської ради Дніпропетровської області (далі - департамент) звертається з наступного питання. Під час здійснення закупівель, вартість яких є менше за вартість, встановлену в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі", замовники керуються наказом ДП "Зовнішторгвидав" від 13.04.2016 №35 "Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель". Під час укладання договорів, за результатами проведених допорогових закупівель, замовники керуються нормами Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України. Під час здійснення в електронній системі закупівель ProZorro допорогової закупівлі та розміщення інформації на авторизованому електронному майданчику Zakupki.prom.ua, департаментом було виявлено невідповідність деяких технічних вимог зазначеного авторизованого електронного майданчика чинному законодавству у сфері публічних закупівель. Побудова електронної закупівлі у системі складається з окремих блоків, один із яких, а саме модуль "Контракт", містить опцію "працювати з договором". ЇЇ застосування дозволяє завантажувати до системи додаткові угоди до укладених договорів, протоколи розбіжностей тощо. При оприлюдненні додаткової угоди до договору, укладеного у результаті здійснення допорогової закупівлі, із застосуванням модулю "Контракт", департамент зіткнувся з необхідністю зазначити причину внесення змін у відповідності до 36 ст. Закону "Про публічні закупівлі" у зв'язку із відсутністю будь-якої альтернативної причини, серед запропонованих системою. Відомо, що статтею 36 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено виключний перелік випадків, у яких дозволено вносити зміни в істотні умови договорів, укладених лише у результаті проведених процедур закупівель (тендерів). Вимоги зазначеної статті не застосовуються у разі проведення допорогових закупівель. Ураховуючи зазначене вище, просимо надати відповідне доручення ДП "Прозорро" щодо приведення технічних вимог майданчиків у відповідність до чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Заздалегідь вдячні за порозуміння та співпрацю. Перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради О.А. ЧЕРНИШОВ Єрмоленко Галина Валеріївна Гончаренко Людмила Іванівна (0569) 50-57-42
Відповідь

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json