• Перейти до основного вмісту

Міністерство економіки України

Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню

Запит від Трунякова Ірина Сергіївна

Тема: Оскарження процедур закупівель
Тема розширена: Учасник в усіх документах зазначає юридичну і фізичну адресу не відповідно до своєї реєстрації
Суть питання: Доброго дня! звертаємось з проханням надати розяснення. Учасник Відкритих торгів при поданні тендерної пропозиції надає недостовірні дані, а саме зазначає адресу, що не відповідає його місцю реєстрації, як фізичної особи підприємця (зазначає м. Київ, а зареєстрований, як платник податків у Дніпрі), за що його тендерну пропозицію було відхилено на підставі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 особливостей. З чим учасник не погоджується і надає паспорт з даними про місцезнаходження. Складється ситуація, що фізична особа має прописку в м. Київі з 2021 року, а перебуває на обліку платнику податку в м. Дніпрі з 2019р. Замовник розуміє, що контролюючі органи у випадку зміни адреси проживання проводять процедури зняття з обліку за попереднім місцем проживання і постановки підприємця на облік за його новим місцем проживання. Для цього підприємцю потрібно подати заяву до контролюючого органу за новим місцезнаходженням. Зробити це необхідно протягом 10 днів, не пізніше. Так, офіційно, у разі зміни місця проживання адресу ФОП потрібно змінити. Платник податків — фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси. Замовник надає відповідь, що пропозицію учасника відхилено правомірно, за надання недостовірної інформації і рекомендує не порушувати норми Податкового Кодексу України і привести свої документи у відповідність, згідно свого нового місця проживання. Підкажіть будь ласка дії Замовника вірні?
Додаткові матеріали:
Відповідь на запит 9/2024
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні   та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою  Кабінету Міністрів України від 12.10.2022   № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), які прийняті на виконання вимог Закону.
Згідно з абзацом третім підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Так, відповідно до пункту 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Отже, замовник самостійно приймає рішення щодо відхилення тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі наявності підстав, встановлених пунктом 44 Особливостей.
При цьому зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій суб'єктів сфери публічних закупівель в конкретних випадках.
Водночас, оскільки відповідно до Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (із змінами), Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політикудержавну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, з питань щодо реєстрації платника податків слід звертатися до вищевказаного центрального органу виконавчої влади.
Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Відхилення тендерних пропозицій Особливості закупівель
Чи була ця відповідь корисною для вас?
Так Ні
https://freegeoip.net/json