Тема: | Інше |
Тема розширена: | відкрито доступ до реєстру корупціонерів |
Суть питання: |
04.09.2023 на офіційному вебпорталі Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) повідомили, що НАЗК відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, із врахуванням безпекових аспектів. При цьому, згідно з пунктом Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Крім того, пункт 47 особливостей одночасно визначає, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. У зв’язку з наведеним, пункт 47 Одночасно містить імперативну норму про надання переможцем документу, що підтверджує відсутність підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 47, та імперативну заборону замовнику вимагати документальне підтвердження відсутності зазначеної підстави, оскільки такий реєстр фактично наразі є відкритим. Крім того, пункт 44 Особливостей містить пряму вимогу про відхилення пропозиції переможця, у разі ненадання документа, що підтверджує відсутність підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 47 Особливостей. Враховуючи зазначену колізію, а також неоднозначну практику органів фінансового моніторингу та АМКУ просимо надати роз’яснення: 1) Чи повинен переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпункті 3 пункту 47 Особливостей навіть за умови відсутності відповідної вимоги замовника? 2) Чи має право замовник вимагати від учасника/ переможця підтвердження підпункті 3 пункту 47 Особливостей або ж замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних? 3) Чи може вважатись самостійна перевірка замовником реєстру Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення наданням переможцем документу, що підтверджує відсутність підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 47 Особливостей. 3) У разі, якщо замовник не встановлював вимогу про надання документу, що підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 3 пункту 47 Особливостей, та переможець не надав документального підтвердження відсутності даної підстави. Чи підлягає така пропозиція переможця відхиленню у відповідності до вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. |
Відповідь на запит 582/2023 | |
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь надавалась на вебінарі, проведеному представниками Міністерства 13.09.2023, в якому розглянуто зміни до особливостей проведення публічних закупівель, який розміщено за посиланням:
https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1472618726918746 https://www.youtube.com/watch?v=UP5fN3M6fDA |
|
Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України |
Теги: | Особливості закупівель |